Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن نژاد امروز سه شنبه در بازدید از پروژه ساماندهی و دایک حفاظتی رودخانه «کشکان» در شهرستان معمولان اظهار داشت: احداث دایک حفاظتی و ساماندهی رودخانه «کشکان» در شهرستان معمولان به طول ۶۰۰ متر بوده که تاکنون ۲۰۰ متر از آن انجام شده است.

وی بیان داشت: با وجود قرار داد یک ساله با شرکت پیمانکار، تلاش می‌شود تا پایان تیرماه سال جاری این پروژه به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: طرح ساماندهی و احداث دایک حفاظتی محدوده گلزار شهدا شهرستان معمولان به طول ۱۲۰ متر نیز در اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد.

بنا بر این گزارش، پس از سیلاب ویرانگر فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در پلدختر گلزار شهدای شهر معمولان که در حاشیه رودخانه واقع شده، تحت تأثیر قرار گرفت و تخریب و شسته شدن زیر تپه‌ای که ۳۳ شهید این شهر در آن آرمیده‌اند خالی شده و این قبور مطهر در معرض خطر ریزش قرار گرفته‌اند.

از آن زمان تاکنون این موضوع به دغدغه عمومی، به ویژه مطالبه خانواده شهدا و ایثارگران تبدیل و رسیدگی به آن مطالبه مسئولان و مردم است و این در حالیست که تا کنون علیرغم وعده‌های متولیان همچنان این امر تحقق پیدا نکرده است.

در جریان سفر حجت الاسلام رئیسی و هیئت دولت به لرستان، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی و ساخت دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان اختصاص پیدا کرد.

همچنین وزیر کشور در سفر اخیر خود به استان لرستان و شهرستان پلدختر بر ضرورت ساخت دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان در اسرع وقت تاکید کرد.

وی در بازدید از گلزار شهدای معمولان برای ساخت دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان دستور صادر کرد.

پیش از این خبرگزاری مهر در گزارش‌های مختلفی با عنوان «خطرتخریب و ریزش زمین زیرپای گلزار شهدا / قلب دردمندمردم وخانواده‌ها»، «مزار شهدای معمولان در معرض ریزش / وعده۵ماهه برای ساخت دیواره حفاظتی»، «اعتبار ۲۰ میلیاردی برای یک گلزار شهدا / خطر ریزش و تخریب رفع می‌شود؟» و… بر ضرورت احداث این دیواره ساحلی تاکید کرده بود.

کد خبر 5465617

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای لرستان داریوش حسن نژاد مطالبات مردم لرستان از دولت ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا ماه رمضان 1401 آمار کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی مشهد خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه گرد و خاک انقلاب اسلامی هنر گلزار شهدای معمولان ساخت دیواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس، گفت: این برنامه‌ها به مدت یک هفته و از فردا و همزمان با آغاز هفته بسیج سازندگی در مناطق مختلف استان آغاز می‌شود.
سرهنگ پاسدار علی‌اکبر طحان افزود: این برنامه‌ها شامل ۲۴۵ برنامه مربوط به محرومیت زدایی، ۱۴۷ برنامه مربوط به اشتغال و اقتصاد، ۵۵۸ برنامه در موضوع خدمت رسانی جریان جهاد و ۷۵ برنامه هم به عنوان کمک‌های مومنانه عملیاتی می‌شود.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ به درخواست رهبر معظم انقلاب بسیج سازندگی تشکیل شد.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته در استان شاهد اقداماتی برای محرومیت زدایی از سوی گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی بودیم که از جمله می‌توان به آبرسانی به ۳۰۸ روستا، اجرای ۹۴ پروژه راه روستایی به ارزش سه هزار میلیارد ریال، ساخت هزار و ۲۰۰ مسکن مددجویی کمیته امداد و ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد.
او اظهار کرد: همچنین با همت و تلاش نیرو‌های جهادی استان، در مدت ۲ ماه یک میلیون اصله نهال در بیابان‌های استان کاشته شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: تکمیل و مرمت ۸۰۰ مسکن نیازمندان در سال ۱۴۰۲، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، تکمیل مساجد و مجتمع فرهنگی و مذهبی، ساخت و تکمیل مخازن هفت مترمکعبی آب آشامیدنی، استخر‌های آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، ساخت و تکمیل کانال‌های کشاورزی، تکمیل خانه عالم و مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و مرمت گلزار شهدا در این استان انجام شده است.
طحان افزود: در نوروزامسال هم، ۹ هزار و ۸۶۸ نفر در قالب ۷۶۴ گروه جهادی در هشت عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی و تحصیلی، کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد به مردم استان خدمت رسانی کردند.
وی ادامه داد: همچنین در ماه مبارک رمضان، به همت ۵۰۰ گروه جهادی و با راه اندازی پویش سراسری ‘خانه دوست کجاست’ در ۲ موضوع توزیع افطاری ساده و تعمیر و خانه تکانی منازل افراد نیازمند خدمت رسانی شد.

دیگر خبرها

  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • تور جهانی تنیس ساحلی در جزیره کیش (عکس)
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» در گلزار شهدای همدان آرام گرفت
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است