Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@17:18:19 GMT

شکست مذاکرات اروپایی‌ها برای تحریم نفت و گاز روسیه

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۶۰۳۹

شکست مذاکرات اروپایی‌ها برای تحریم نفت و گاز روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که وزرای خارجی کشورهای عضو این اتحادیه نتوانستند برای تحریم واردات نفت و گاز روسیه به توافق برسند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شب گذشته اعلام کرد که وزرای خارجی کشورهای عضو این اتحادیه نتوانستند برای ممنوع کردن واردات نفت و گاز از روسیه به توافق برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: البته گفت‌وگوها در این زمینه ادامه خواهد یافت.

انتظار می‌رفت تحریم واردات حامل‌های انرژی از روسیه بخشی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه این کشور باشد.

بیشتر بخوانید: بورل: بروکسل تصمیمی برای تحریم نفت و گاز روسیه نگرفت

بورل گفت: در این گفت‌وگوها ما نخست درباره نحوه تضمین اثرگذاری تحریم‌های اعمال‌شده و جلوگیری از ایجاد شکاف در نحوه اجرای آنها گفت‌وگو کردیم اما در عین حال درباره اقدامات جدیدی که می‌توانیم اجرا کنیم، از جمله اعمال تحریم علیه نفت و گاز روسیه هم صحبت کردیم.

این مقام اروپایی تأکید کرد: ما درباره اعمال چنین تحریم‌هایی به تصمیم‌گیری نرسیدیم اما توافق کردیم به گفت‌وگو در این زمینه ادامه دهیم.

در حالی که اتحادیه اروپا تحریم‌های زیادی علیه مسکو اعمال کرده، اما اعضای این اتحادیه برای تحریم نفت و گاز روسیه با هم اختلاف دارند. دلیل این مسأله آن است که بسیاری از کشورهای اروپایی برای تامین انرژی مورد نیاز خود به شدت به واردات از روسیه وابسته هستند.

گفته می‌شود مجارستان پیشنهاد تحریم کامل نفت و گاز روسیه را وتو و اعلام کرده است که این تنها گزینه مجارستان برای واردات گاز طبیعی است و این کشور نمی‌تواند به خاطر شرایط اقلیمی به صورت مستقیم از آمریکا LNG وارد کند.

بورل بر اهمیت کاهش وابستگی کشورهای اروپایی به نفت و گاز روسیه تاکید کرده و می‌گوید: خرید گاز از روسیه به معنای کمک مالی به درگیری نظامی این کشور با اوکراین است.

وی با اشاره به آلمان گفت: البته یک شبه نمی‌تواند وابستگی ۵۵ درصدی به گاز روسیه را متوقف کرد؛ چراکه این کشور نسبت به فروپاشی اقتصادش در پس چنین اقداماتی هشدار داده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت آلمان روسیه مذاکرات اروپایی تحریم نفت گاز وتو مجارستان شکست مسکو اوکراین آمریکا سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نفت و گاز روسیه اتحادیه اروپا برای تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان

آفتاب‌‌نیوز :

بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با حسین امیرعبداللهیان گفتگو کردم تا بار دیگر بر اهمیت خویشتنداری و تنش زدایی در منطقه تاکید کنم.

وی در سایه ادعا‌ها علیه برنامه صلح‌آمیز اتمی کشورمان، به «ضرورت ادامه همکاری‌ها در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» هم اشاره کرد.

برنامه اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم ایران در پی عملیات وعده صادق، از دیگر موضوعاتی است که به گفته بورل در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان مورد بحث قرار گرفت. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: «من تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران را توضیح دادم.»

به گفته بورل تحریم‌های جدید، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نیابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود. جزئیات این تحریم‌ها تا زمان انتشار این خبر، به صورت رسمی اعلام نشده است.

امیرعبداللهیان پیشتر در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وی گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند