Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

در روزهای اخیر 2 خبر در مورد کرایه های بخش حمل و نقل جاده ای منتشر شد که بیانگر ایجاد تغییراتی در مرجع تعیین کرایه های حمل  و نقل بخش مسافری جاده ای بود.

به گزارش تین نیوز، ابتدا شهریار افندی زاده  معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در گفت و گوی خود با ایرنا اعلام کرد: تا پایان فروردین ۱۴۰۱ نرخ جدید خدمات حمل بار، کالا و مسافر در بخش جاده‌ای، ریلی و دریایی در ستاد تنظیم بازار تعیین و اعلام می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  به ایسنا گفت: اگر قرار بر افزایش قیمت باشد براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری خواهد شد.

این اظهارات نشان می دهد تعیین نرخ  کرایه حمل و نقل جاده ای که اوایل سال گذشته به شورای عالی هماهنگی ترابری کشور و از سوی این شورا به سازمان راهداری و حمل و نقل  جاده ای واگذار شده بود به ستاد تنظیم بازار محول شده است.

اما چه شد که تعیین نرخ کرایه حمل و نقل جاده ای مسافری به این ستاد محول شد؟ پیگیری خبرنگار ما نشان می دهد،  قبل از عید با دستور حکومتی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، هرگونه افزایش نرخ ممنوع و  نرخ گذاری به این ستاد محول شد  و تلاشی که فعالان دولتی و صنفی حمل و نقل جاده ای برای تخصصی کردن این قیمت گذاری به خرج داده بود، از بین رفت، گرچه به گفته فعالان صنفی، تلاش مجدد از طریق شورای عالی هماهنگی ترابری  برای واگذاری نرخ گذاری  به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و  اتحادیه ها  در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز، سال گذشته دستور العمل تعیین نرخ بلیت حمل‌ و نقل عمومی مسافر جاده‌ ای در نشست ۲۱۷ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصویب شد.

مطابق این دستورالعمل مقرر شده بود سیاست‌ های تعیین نرخ بلیت ناوگان عمومی مسافر جاده‌‌ ای به طوری صورت گیرد که منافع کلیه ذی‌ نفعان شامل فعالان و دست‌اندرکاران از جمله شرکت‌ ها و مؤسسات حمل‌ و نقل مسافر جاده‌ ای، مالکان ناوگان، رانندگان و مسافران در نظر گرفته شود.

اکنون و با توجه به تغییرات صورت گرفته، فعالان صنفی جاده ای معتقدند به خاطر عدم شناخت کامل و خلاء وجود کارشناسان خبره در امور حمل و نقل جاده ای در این ستاد، تعیین نرخ توسط این ستاد موجب اختلال و سردرگمی کاربران این صنعت  می شود در حالی که به اعتقاد آنان، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با در نظر گرفتن تمام جوانب کار و انجام  کارشناسی دقیق و با در نظر گرفتن نظرات تشکل های صنفی مربوطه نسبت به تدوین و صدور دستور العمل در خصوص نرخ گذاری کرایه حمل و نقل مسافر اقدام می نمود که براساس آن هرگونه تعدیل نرخ کرایه توسط اتحادیه ها و کانون ها بر مبنای میزان نرخ تورم حمل و نقل که توسط سازمان آمار و یا بانک مرکزی اعلام می شود صورت می گرفت و با تایید سازمان راهداری ابلاغ و اجرایی می شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای بخش مسافری تین معاون وزیر راه و شهرسازی مدیرکل حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل تنظیم بازار حمل و نقل جاده ای تنظیم بازار حمل و نقل معاون اول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تین مسافران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کارشناسی تورم بانک مرکزی تنظیم بازار مدیرکل حمل و نقل حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بلیت اتوبوس نرخ کرایه تورم حمل و نقل شهریار احمدی ستاد تنظیم بازار نرخ بلیت اتوبوس دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل حمل و نقل جاده ای تعیین نرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • (ویدئو) وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • وضعیت میدان در جنگ شناختی را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند
  • نرخ کرایه تاکسی‌های نقده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • جاده کندوان یک طرفه شد