Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بین‌المللی آکسفام نسبت به خطر پایان یافتن ذخایر گندم و آرد فلسطینی‌ها ظرف ۳ هفته آینده هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سازمان بین‌المللی آکسفام نسبت به خطر پایان یافتن ذخایر گندم و آرد فلسطینی‌ها ظرف ۳ هفته آینده هشدار داد و اعلام کرد که جنگ اوکراین سبب تشدید بحران غذایی و کاهش قدرت خرید فلسطینی‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، سازمان آکسفام در بیانیه‌ای تأکید کرد که ۹۵ درصد نیاز‌های فلسطینی‌ها از گندم و آرد از واردات تأمین می‌شود و این منطقه سالانه ۴۵۰ هزار تُن گندم وارد می‌کند.

آکسفام اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین زیرساخت‌های لازم برای انبار کردن گندم را ندارد و به این منظور از بخش خصوصی فلسطین و نیز از سوله‌های رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند که آن‌ها هم نیمی از گندم خود را از اوکراین وارد می‌کند. افزایش قیمت مواد خوراکی پس از جنگ اوکراین ضربه سختی به معیشت خانواده‌های فلسطینی وارد کرده و باعث شده که بسیاری از خانواده‌ها برای تأمین مایحتاج ضروری به سختی بیافتند.

سازمان آکسفام تاکید کرده است که خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست و تلاش برای استیلا بر زمین‌های فلسطینیان نیز بحران مواد غذایی در فلسطین را پیچیده‌تر و دشوارتر کرده است.

بر اساس آمار‌های آکسفام، قیمت آرد در مناطق فلسطینی نشین در هفته‌های اخیر افزایش ۲۳.۶ درصدی و قیمت روغن ذرت افزایش ۲۶.۳ درصدی و قیمت عدس افزایش ۱۷.۶ درصدی و قیمت نمک طعام افزایش ۳۰ درصدی داشته است. چنین افزایشی قدرت خرید شهروندان فلسطینی را به طرز چشمگیری کاهش داده است.

القدس العربی گزارش داد: سازمان آکسفام نهادی بین‌المللی شامل ۱۵ سازمان خیریه است که فعالیت اصلی آن مبارزه با فقر است. این سازمان در ۹۸ کشور جهان فعال است.

این درحالی است که خبرنگار المنار روز گذشته از ازدحام در بیروت و برخی مناطق دیگر لبنان از سوی شهروندان لبنانی به منظور خرید نان قبل از تمام شدن آن خبر داد و اعلام کرده بود: بیشتر نانوایی‌ها در بیروت و ضاحیه نان ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بحران غذایی آرد فلسطین فلسطینی ها گندم و آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به جو کرمانشاه از اوایل هفته آینده

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هوای استان امروز (چهارشنبه) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد ملایم و رشد ابر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: احتمال اینکه شرایط مذکور، به خصوص در نواحی شرقی، با رگبارهای موقت و پراکنده باران نیز همراه گردد؛ چندان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: از فردا تا شنبه هفته آینده، به دلیل تقویت نسبی شرایط پایدار در منطقه، متوسط دمای هوا در غالب نقاط استان، به تدریج افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: افزایش دمای هوا، در روزهای جمعه و شنبه نسبتاً محسوس خواهد بود.

به گفته زورآوند به دنبال این وضعیت، موجی ناپایدار در روزهای یکشنبه و دوشنبه جو منطقه را تحت تأثیر گرفته در بعضی ساعات بارش‌هایی همراه با وزش باد و رعدوبرق برای سطح استان در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بارش که در روز دوشنبه از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود؛ سبب کاهش نسبی دمای هوا در غالب نقاط می‌شود.

کد خبر 6100788

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت بالارفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ |برنت ۸۳ دلار و ۸۱ سنت شد
  • افزایش ۲ درصدی بارندگی‌ها در استان زنجان
  • ورود سامانه بارشی به جو کرمانشاه از اوایل هفته آینده
  • هشدار پزشکان بدون مرز درباره «پیامدهای فاجعه‌بار» حمله به رفح
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ |برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت