Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:21:50 GMT

جذب ۳۰۰‌میلیارد تومان اعتبار برا تکمیل سد مخزنی پلرود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۶۱۰۱

جذب ۳۰۰‌میلیارد تومان اعتبار برا تکمیل سد مخزنی پلرود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفری ملک میان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با وجود اینکه چندین سال از شروع عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح کمربندی کلاچای می‌گذرد اما این پروژه پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته است.

وی بیان اینکه سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه تقاطع غیر هم‌سطح کلاچای جذب و در اختیار پیمانکار قرارگرفته است، گفت: برای آسفالت تقاطع غیر هم‌سطح کمربندی کلاچای و پرداخت مابقی مطالبات پیمانکار جمعاً به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان هم پیگیری‌‌های لازم را برای تخصیص اعتبار در وزارت راه و شهرسازی انجام دادیم تا پروژه در هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان رودسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بیان کرد: در حال حاضر برای حمایت از تولید و عبور از بروکراسی‌های اداری قوانین خوبی وجود دارد و مشکلات تنها ناشی از نبود قانون نیست بلکه شاهد ایجاد موانع عدیده‌ای در حوزه اجرا هستیم.

صفری با اشاره به آخرین وضعیت طرح شفافیت آرام نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:این طرح فواید و مضراتی را با خود به همراه دارد و مهم‌ترین کاربردهای مثبت آن شرکت نمایندگان در رأی‌گیری‌ها پس از کسب اطلاعات لازم و تخصصی در مورد طرح‌ها و لوایح است و مهم‌ترین وجهه منفی آن از حیث اجتماعی و حفظ امنیت لازم برای نمایندگان است که به‌زودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

وی از انجام مکاتبات لازم به‌منظور تبدیل بخش رحیم‌آباد به شهرستان خبر داد و افزود: بیش از ۹۵ درصد مباحث کارشناسی این موضوع در استانداری گیلان به انجام رسیده است و در جلسه هفته گذشته با وزیر کشور وضعیت بخش رحیم‌آباد و ارتقاء آن را متذکر شدیم که هر چه سریع‌تر دستورات لازم برای شهرستان شدن آن صادر شود.

نماینده مردم شهرستان رودسر در مجلس شورای اسلامی حجم آسفالتی که در دو سال اخیر در دو شهرستان رودسر و املش انجام‌گرفته را غیرقابل مقایسه با گذشته دانست و تصریح کرد: قدرالسهم بنیاد مسکن شهرستان‌های رودسر و املش از منابع ملی از سال ۹۹ با یک ارتقاء چشمگیر به عدد ۲۵میلیارد و نیم و امسال به ۴۸میلیارد تومان رسید که در جهت عمران و آبادانی روستاها و آسفالت راه‌ها به‌ویژه در حوزه اشکورات صرف خواهد شد.

صفری جاده املش به شلمان، کمربندی املش و تأمین آب را ازجمله مهم‌ترین نیازهای این شهرستان که مورد پیگیری قرار دارد عنوان کرد و گفت: شهرستان‌های رودسر و املش به لحاظ زیرساختی، حوزه مدیریت شهری، عمران راه‌های روستایی و تأمین آب آشامیدنی مشکلات عدیده‌ای دارند و با پیگیری‌هایی که داشتیم اعتبارات قابل‌توجهی برای تأمین آب شرب منطقه جذب کردیم.

وی از مهیاکردن الزامات لازم برای احداث مخزن سه هزار مترمکعبی جهت تأمین آب شرب شهر املش و هزار مترمکعبی شهر رانکوه خبر داد و افزود: دفتر بنیاد علوی هم در این حوزه‌ها مشارکت بسیار خوبی دارد و تمام تلاش ما این است تا مشکل آب آشامیدنی املش هرچه سریع‌تر برطرف شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رایزنی‌های لازم در خصوص دریافت اعتبار پروژه کمربندی املش صورت گرفته است، گفت: 

با رایزنی‌های صورت گرفته اواخر سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه کمربندی املش در نظر گرفته شد و منتظریم با انتخاب شهردار املش توسط اعضای شورا عملیات اجرایی پروژه را با کمک وزارت راه و شهرسازی آغاز نماییم.

صفری با اشاره به انتخاب پیمانکار جدید پروژه جاده شلمان به املش بیان کرد: با اعتبارات سفر ریاست جمهوری مجموعاً ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در دست داریم و امیدواریم موانع اجرای کار با اقدامات انجام‌گرفته فوق از میان برداشته شود.

وی تخصیص۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای چهار بانده کردن مسیر رانکوه به املش یک اقدام مؤثر در شهرستان نابش دانست و افزود: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای پروژه چهار بانده کردن مسیر رحیم آباد در نظر گرفته‌شده است و انتظار داریم با این اقدامات امنیت تردد در محورهای مواصلاتی ذکرشده تأمین شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با تأکید بر لزوم حل مشکلات پیمانکار و کارفرمای پروژه سد پلرود بیان کرد: سال گذشته ۲۵۰ میلیارد و امسال هم ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار برای پروژه سد مخزنی پلرود رودسر جذب کردیم که تخصیص این حجم از اعتبارات در استان گیلان به‌جز برای پروژه‌هایی مانند آزاد راه و راه‌آهن بی‌سابقه بوده است.

 

 صفری با بیان اینکه مصادیق ترک فعل در شرکت آب منطقه‌ای گیلان بسیار ‌زیاد است و موارد آن هم به سمع و نظر وزارتخانه مربوطه رسیده تصریح کرد: عدم ساماندهی رودخانه‌ها و ساخت سردهنه‌ها، عدم پیگیری پروژه تصفیه‌خانه توله‌لات ازجمله این ترک فعل‌ها محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیرعامل و معاونان شرکت آب منطقه‌ای هیچ توجهی به شهرستان‌ها ندارند گفت: ۹۰ درصد از مشکلات پروژه سد پلرود به مدیریت شرکت آب منطقه‌ای و تنها ۱۰ درصد آن به خود پیمانکار پروژه برمی‌گردد لذا دولت باید در این خصوص اقدام لازم را انجام دهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای ارتقاء شاخص‌های بهداشت و درمان، مخابرات و آنتن‌دهی دو شهرستان رودسر و املش را اولویت دیگر خود در پیگیری‌ها عنوان کرد و افزود: برای تکمیل مرکز جامع سلامت کاکرود یک میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم و پیگیریم تا یک میلیارد تومان اعتبار دیگر هم به این پروژه اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان پل غیرهمسطح سد پلرود رودسر عضو کمیسیون شوراهای مجلس میلیارد تومان اعتبار مجلس شورای اسلامی شهرستان رودسر مجلس شورای رودسر و املش برای پروژه تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه

محمدامین کنجدی رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه با اشاره به سفر دور اول رئیس جمهور به کرمانشاه، گفت : در این سفر برای تعدادی از پروژه‌های ورزشی نیمه کاره و احداث چند پروژه جدید در کرمانشاه مصوباتی داشتیم. 

وی افزود: پروژه استخر قهرمانی یکی از این مصوبات بود. پروژه‌ای در دهکده المپیک کرمانشاه که سال ۱۳۸۶ کلنگ زنی شده، اما هنوز به سرانجام نرسیده است. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه پیشرفت فیزیکی کنونی این پروژه را ۷۴ درصد اعلام کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان حدود ۲۸ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه داده شد، اما باتوجه به اینکه از گذشته دیون زیادی داشت، این اعتبار صرف پرداخت دیون پیمانکار شد. 

وی با بیان اینکه میزان اعتباری که امسال قرار است به این پروژه اختصاص پیدا کند هنوز مشخص نیست، افزود: تکمیل پروژه استخر قهرمانی کرمانشاه در حال حاضر ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد. 

به گفته این مسئول، شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی کشور مجری اجرای این پروژه و اداره کل ورزش و جوانان استان بهره بردار آن خواهد بود. 

کنجدی یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را پروژه سالن شش هزار نفری دهکده المپیک اعلام کرد و گفت: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است که سال ۱۳۹۱ کلنگ زنی شد و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی با بیان اینکه سال گذشته اعتبار چشمگیری به این پروژه اختصاص نیافت، عنوان کرد: مجموع اعتبار سال گذشته پروژه سالن شش هزار نفری ۶.۵ میلیارد تومان بود که بخشی از آن اسناد خزانه بود. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. 

وی یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را احداث دو پروژه پیست اتومبیلرانی و پیست سوارکاری عنوان کرد، افزود: از چند سال پیش احداث این دو پروژه در دستور کار استان قرار داشت و در سفر رئیس جمهور به تصویب رسید، با این وجود سال گذشته برای این دو پروژه اعتباری اختصاص نیافت، اما برای امسال حدود چهار میلیارد تومان به آنها اختصاص پیدا کرده و احتمالا عملیات اجرایی آنها تا حدود یک ماه دیگر آغاز خواهد شد. 

کنجدی یادآورشد: این دو پروژه که در محل دهکده المپیک احداث خواهند شد، حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

وی احداث ۲۰ زمین چمن مصنوعی در سطح استان را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و با تخصیص اعتبار مورد نیاز سال گذشته یازده زمین چمن را افتتاح و به بهره برداری رساندیم و برای ۹ پروژه باقی مانده نیز پیمانکار مشغول فعالیت است و در صورتی که اعتبارات به موقع تخصیص پیدا کند، ۹ زمین باقی مانده را نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسانیم. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه در ادامه از تکمیل و تجهیز پروژه‌های ورزشی نیمه کاره کرمانشاه نیز به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یاد کرد و گفت: برای این پروژه‌ها حدود ۵۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که هنوز تخصیص چندانی پیدا نکرده است. 

به گفته این مسئول، در صورت تخصیص اعتبار برخی از پروژه‌های ورزشی مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد همچون پیست دوچرخه سواری، پیست کانوپولو، زمین ساحلی، پیست اسکیت و آکادمی گلف در اولویت تکمیل قرار خواهد گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان