Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، روز گذشته (دوشنبه) عده‌ای به سفارت ایران در کابل و کنسولگری در هرات تعرض کردند.

برخی منابع در هرات اعلام کردند پشت صحنه این تظاهرات گروه‌های غربگرای «جنبش عدالت و آزادی» و «تیم بانوان عدالت‌جو» که پیش از این توسط غربی‌های حاضر در افغانستان تأمین مالی می‌شدند قرار دارند و این گروه‌ها برای روزهای آینده نیز فراخوان تظاهرات داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌ئنبال موج اعتراضات و محکومیت‌های این تعرض، کاربران شبکه‌های اجتماعی افغانستانی نیز نسبت به این اقدام واکنش‌های فراوانی داشته‌ و بسیاری از این افراد در صفحات خود اعلام کردند که این اقدام به ضرر روابط دو کشور همسایه خواهد بود. 

در زیر بخشی از این واکنش ها را مرور می‌کنیم.

 

 

نفرت پراکنی و تظاهرات سازماندهی شده در مقابل سفارت و کنسولگری های ایران در کابل و هرات، به هیچ وجه به نفع مهاجرین افغانستان در ایران نیست.

????سخنگوی پیشین شورای علمای شیعه ولایت بلخ

 

 

من به عنوان یک افغان از حوادث بوجود آمده متأثر شدم. آن تعداد اندک مردانی که مقابل کنسولگری شما در هرات جمع شدند اجیران سرویس های جاسوسی بودند که خواستند روابط مردم ایران و افغانستان را تخریب کنند. طالبان نیز در این امر دخیل بودند که باید پاسخگو باشند.

???? ثریا افغان

 

مشتی اوباش و آدم غیر مسؤل این عمل را انجام دادن و هیچ هراتی و افغان فرهیخته موافق این اعمال ناپسند نیست .

????امیر عباس 

 

 

تظاهرات باید حاوی پیام باشد نه اینکه در گرو چند نفر استفاده جو که فقط خشونت بلنداند. این نوع برخورد ها، مشکل مهاجرین افغانستانی ما در ایران را حل نمی‌کند که هیچ، بلکه بر حدت و شدت آن می افزاید.
از حوزه تمدن کهن گرفته تا دین، زبان، مرز و… مشترک برخورداریم.
فردوسی، ابو علی سینا، حافظ، سعدی، سنایی غزنوی و … زبان مشترک دو کشور است.
یقینا پشت این ماجرا، کسانی هستند که میخواهند روابط مردمان دوکشور را گل آلود کنند.

???? امیرحسین نظری

آمریکای و انگلیس، تمام نخبه ها نیروی با ارزش جوانان ما را با خود بردند و ترکیه تمام و سرمایه داران کشور ما رو بردند تنها ایران بود که در این میان فقط قشر ناتوان و ضعیف ملت افغانستان را به کشور خود پناه داد و به داد آنها رسید.

????میرویس

 

ایران ستیزی و دروغ پراکنی را در این روزها زیاد میبینیم اما این ایران بود که صادقانه به مهاجرین پناه داد و الا این مهاجرین بیچاره چه کاری باید می کردند.

????عمر 

 

 

 

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان سفارت ایران در کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان

وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد طی سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «خلیل‌الرحمان حقانی» وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

وی افزود از ایران و برخی کشورها نیز هزاران مهاجر افغان به کشورشان بازگشته‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از حکومت طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

آمادگی پاکستان برای اخراج پناهجویان «با مدرک» افغاناتریش خواستار اخراج پناهجویان پذیرش نشده افغان از اروپا شدپارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغان (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • مسدود شدن شاهراه بدخشان - تخار
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان