Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  این شرایط، فارغ از لزوم عمق‌بخشی به باورها ‌و اعتقادات مذهبی، ضرورت پرداختن صحیح به نمادها و مظاهر دین‌داری و پایبندی اکثریت جامعه به دستورات شرعی در فضاهای ترویجی و تبلیغی  را یادآور می‌شود.

این شرایط باعث شد که از پیش از رمضان سال قبل، براساس بررسی‌ها و مطالعات صورت‌گرفته، جمعی از جوانان دختر و پسر، با هدایت و محوریت معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس، درصدد اجرای برنامه‌ای متفاوت و جذاب برای کودکان، نونهالان و نوجوانان برآمدند که نتیجه‌ی برنامه‌ریزی‌ صورت‌گرفته، حضور حدود ۲۵۰۰ نفر از روزه‌اولی‌ها و روزه کله‌گنجشکی‌ها در برنامه‌ی مهمون کوچیکا بود که در رمضان ۱۴۰۰ اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌ای که فرمانده سپاه فجر، سردار یداله بوعلی در آئین اختتامیه آن گفت: امروز بهترین روز دوران خدمت من بوده است.

سعید رستگار، مدیر سبک زندگی معاونت اجتماعی سپاه فجر در این خصوص می‌گوید: برنامه مهمون کوچیکا که امسال به 《مهمونی ماه خدا》تغییر اسم داده، با هدف خاطره‌سازی ویژه کودکان روزه اولی و روزه کله‌گنجشکی و نوجوانان پسر روزه‌اولی، در مسابقات و چالش‌هایی جذاب شرکت می‌کنند و شرکت‌کنندگان با ارسال تصویر، ویدئو و متن، فعالیت‌های خودشان را ثبت می‌کنند و با ثبت فعالیت‌ها از امتیاز برخوردار می‌شوند و در پایان هر روز، آثار منتخبین از طریق کانال و شبکه‌ی فارس منتشر می‌شود و برگزیدگان از جوایز نفیس برخوردار می‌شوند.

رستگار می‌گوید: موفقیت برنامه‌ی سال قبل باعث اِقبال سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌های استان فارس شد و با مشارکت در تنها برنامه‌ای که با رویکرد ایجابی و ترویجی نسبت به معارف ماه مبارک طرح‌ ریزی شده، تا الان ۱۵۰۰۰ نفر از سراسر استان فارس در سایت Mahenoor.ir ثبت‌نام کرده و در فعالیت‌های روزانه‌ی برنامه مهمونی ماه خدا شرکت می‌کنند.

سرهنگ‌ پاسدار، محمدجعفر دوست‌دار، معاون اجتماعی سپاه فجر معتقد است: "مهمانی ماه خدا" یک فرایند مثبت‌نگر و انگیزه‌بخش برای نسل پاک و بی‌آلایشی است که درصورت فهم صحیح مبانی دینی، در آینده در انتخاب سبک زندگی مبتنی بر آموزه‌های دینی و ملی با مشکلات کم‌تری مواجه می‌شوند و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

دوست‌دار می‌افزاید: در نیمه‌ی ماه مبارک رمضان و هم‌زمان با میلاد کریم اهل‌بیت علیهم‌السلام، پانزده هزار شرکت‌کننده در سراسر استان با حضور در جشن میلاد و مراسم افطاری‌های ساده‌ای که با همت خود آن‌ها پهن خواهد شد، پانزده روز بندگی خالصانه‌ی خدا را جشن می‌گیرند و در شهر شیراز، حرم حضرت احمد ابن موسی علیهماالسلام، میزبان روزه‌اولی‌ها و روزه‌کله‌گنجشکی‌های شیرازی در برنامه‌ی 《نَمک‌ پروردگانِ حَسنی》 خواهد بود.

معاون اجتماعی سپاه فجر می‌گوید: دستگاه‌های مختلفی از جمله اداره کل امور اجتماعی استانداری، شهرداری شیراز، شهرداری صدرا، کمیته‌ی امداد امام خمینی رحمت‌الله‌علیه، صدا و سیمای مرکز فارس، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، تولیت آستان احمدی و محمدی و اقشار مختلف بسیج برای ترویج این معروف به صحنه آمده‌اند و در این مسیر نقش‌آفرینی موثری خواهند داشت تا حرف استاندار محترم فارس در شورای استقبال از ماه رمضان که گفتند: 《برنامه مهمونی ماه خدا، دلی است و دستگاه‌ها باید از این کار حمایت جدی داشته باشند》محقق شود.

 متقاضیان برای شرکت در  برنامه‌ی مهمونی ماه خدا کافی‌است به آدرس سامانه‌ی هوشمند Mahenoor.ir مراجعه و در برنامه‌ها و چالش‌هایی که به اعضا پیامک می‌شود، شرکت نمایند.

بهترین محتواهای ارسالی از طریق بخش‌های مختلف برنامه‌های صدا و سیمای فارس پخش خواهد شد و برگزیدگان از جوایز جذاب بهره‌مند خواهند شد. ضمنا همه‌ی شرکت‌کنندگان، 《لوح قهرمان ماه》 را با امضای آیت‌الله دژکام، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی شیراز و همچینن دکتر ایمانیه استاندار محترم فارس دریافت خواهند کرد.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: ماه رمضان روزه اولی ها مهمانی ماه خدا اجتماعی سپاه فجر روزه اولی برنامه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات شطرنج شهر‌های آسیا که به میزبانی خانتی مانسیسک روسیه برگزار شد، با معرفی تیم‌های برتر به پایان رسید. تیم‌هایی از آسیا و اروپا در این رویداد که تحت عنوان شهر‌های آسیا برگزار شد، حضور داشتند.   تیم پسران کشورمان در این مسابقات با کسب ۱۶ امتیاز دوم شد و تیم دختران ایران نیز با کسب ۹ امتیاز تیمی در جایگاه ششم جدول ۱۵ تیمی مسابقات قرار گرفت.   تیم امید شطرنج پسران کشورمان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم دختران ایران نیز با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در این مسابقات حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • برنامه دیت دختران و پسران حزب اللهی
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز