Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک)، بر اساس فصل سوم آیین‌نامه ثبت و اشاعه پیشنهادها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و صیانت از حقوق پدیدآوران در آنها، دسترسی آزاد و رایگان به تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها (پارسا) در پایگاه اطلاعات علمی ایران به نشانی GANJ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

IRANDOC.AC.IR، از سال ۱۳۹۵ و با پرچم‌داری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های این وزارت آغاز شد.

بر پایه این آیین‌نامه، اطلاعات کتاب‌شناختی، چکیده و ۲۰ برگ نخست هر پایان نامه و رساله، بی‌درنگ پس از ثبت در ایرانداک در دسترس همگان گذارده می‌شوند. در همین چارچوب نیز دسترسی آزاد و رایگان به تمام‌متن پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد پس از ۱۸ ماه و رساله‌های دکتری پس از ۳۰ ماه از زمان دفاع، برای همگان در گنج فراهم شد. کاربران می‌توانند در هر هفت روز، پنج پارسا را دریافت کنند.

بر این اساس، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، دسترسی رایگان به تمام‌متن ۵۳۷ هزار و ۹۱۵ پایان نامه کارشناسی ارشد و ۶۱ هزار و ۶۳۵ رساله دکتری در گنج فراهم بود. در این سال تحصیلی، تمام‌متن ۲۸۶ هزار و ۹۶۹ پایان نامه و ۲۲ هزار و ۲۵۲ رساله را ۲۸۵ هزار کاربر، بیش از یک میلیون بار دریافت کردند که بر اساس آمارها، بیشترین پارساهای(پایان نامه و رساله) دریافت شده برای گروه آموزشی علوم انسانی بوده‌اند.

کاربران در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، تمام‌متن پارساهای ۴۷۴ دانشگاه را دریافت کردند که بیشترین آن‌ها از دانشگاه تربیت مدرس بود. دانشگاه‌های آزاد اسلامی (تهران مرکزی)، فردوسی مشهد، علامه طباطبائی و تبریز نیز در جایگاه‌های دوم تا پنجم هستند.

بیشترین دریافت تمام‌متن پارسا برای رشته مدیریت بود و رشته‌های روان‌شناسی، علوم تربیتی، حقوق، الهیات و معارف اسلامی نیز در جایگاه‌های دوم تا پنجم هستند.

برچسب‌ها پایان نامه دانشجویی دانشجو ایرانداک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پایان نامه دانشجویی دانشجو ایرانداک پایان نامه دانشجویی دانشجو ایرانداک پایان نامه تمام متن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان از دریافت مبلغ بیش از ۴۹۰ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

محمدرضا جعفری دوازدهم اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده و در راستای کمک به ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان و دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی استان، از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ برنامه بودجه سال ۱۴۰۲، ۴۹۱ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی جذب شد.

وی تصریح کرد: این مبلغ برای ۵۰۶ نفر از دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه از محل تسهیلات در اختیار بنیاد برکت، سازمان صنعت، معدن و تجارت، صندوق کارآفرینی امید، بسیج سازندگی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • ایرانداک نیروی امریه جذب می‌کند
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • «ایرانداک» نیروی امریه جذب می‌کند
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان