Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:12:55 GMT

جمع آوری ۳۲۸ دستگاه موتور پمپ آب غیرمجاز در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۶۵۴۷

جمع آوری ۳۲۸ دستگاه موتور پمپ آب غیرمجاز در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدری اناری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران به تقلیل منصوبات ۱۰۵ حلقه چاه با تخلیه ۱.۷ میلیون مترمکعب آب اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته ۳۲۸ دستگاه موتور پمپ غیرمجاز در سطح استان جمع آوری شد.

وی افزود: سال گذشته با تلاش تیم‌های گشت و بازرسی ۱۸۲ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدود شد که با این اقدام از تخلیه ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی جلوگیری به عمل آمد و همچنین در حال حاضر ۶ هزار و۷۰۰ حلقه چاه در استان اردبیل وجود دارد که بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ حلقه آن مربوط به چاه‌های کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: با تلاش گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب حدود ۱۰۰ حلقه غیرمجاز نیز در سطح استان شناسایی شده است که عملیات انسداد آنها نیز بعد از اخذ احکام قضائی انجام می‌شود.

حیدری با اشاره به نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های استان افزود: سال گذشته ۲۲۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های استان نصب و ۲ دستگاه حفار غیرمجاز توقیف و جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های کشاورزی و صنعتی منطقه با تمام توان دنبال می‌شود، تاکید کرد: اکیپ‌های گشت و بازرسی باید از بهره‌برداری چاه‌هایی که پروانه‌های بهره‌برداری خود را تمدید نکردند، جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: هدایت و نگهداری آب‌های جاری در رودخانه‌ها نیازمند نگهداری و حفاظت از بستر رودخانه‌هاست و به همین منظور گروه‌های گشت و بازرسی برای حفاظت از منابع آب در هر شهرستان مستقر شده و رودخانه‌ها و حریم آنها را مورد بازرسی و بازدید قرار می‌دهند.

حیدری هدف از تعیین حد بستر و حریم رودخانه را حفاظت جان و مال مردم از خطرات سیل دانست و گفت: در موقع احتمال وقوع سیل با صدور اطلاعیه‌ای هشدارهای لازم از سوی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به کشاورزان داده می‌شود تا نکات ایمنی را رعایت کرده و از استقرار در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 5465657

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای اردبیل پمپ کنتور هوشمند اردبیل علی حیدری ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا آمار کرونا ماه رمضان 1401 مشهد خراسان رضوی هفته هنر انقلاب اسلامی خطبه های نماز جمعه گرد و خاک انقلاب اسلامی هنر گشت و بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل اداره‌ کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص فعالیت سامانه بارشی در همه مناطق استان از عصر امروز ۱۴ اردیبهشت تا اواخر فردا ۱۵ اردیبهشت، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر این اساس، وزش تندبادهای موقتی، بارش متناوب باران گاهی به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق، رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها و بارش برف در ارتفاعات به‌ویژه در ارتفاعات سبلان، انتظار می‌رود.

آب‌گرفتگی معابر عمومی و روان‌آب درون‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها، لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری و توصیه به اتخاذ تمهیدات به‌منظور آگاه‌سازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • اردبیل بارانی می‌شود
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است