Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@20:07:52 GMT

5 ترفند طلایی برای بهینه سازی حداکثری ویندوز سرور

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۶۵۶۱

5 ترفند طلایی برای بهینه سازی حداکثری ویندوز سرور

همانطور که نسخه‌های عادی برای کاربران و سیستم‌های ساده خانگی (PC) است، ویندوز سرور برای مدیریت کارهای پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این نسخه، بصورت خاص برای استفاده در سرورها است. کسب و کارهای زیادی هستند که برای مدیریت حجم کار تجاری خود از این سیستم عامل استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی مانند MIT و GoDaddy و بیش از 200 شرکت بزرگ دیگر و همچنین کمپانی‌ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط به windows server اعتماد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه راه‌حل‌هایی برای استفاده حداکثری از ویندوز سرور آمده است که با انجام آن‌ها می‌توانید به شیوه‌ای بهتر منابع خود را مدیریت کنید. با ما همراه باشید و کسب و کار خود را توانمندتر کنید.

1. با استفاده از Hotpatch بدون نیاز به ری‌استارت، سیستم خود را آپدیت کنید

Hotpatch به عنوان بخشی از سرویس Microsoft Azure به شما این امکان را می‌دهد که ماشین‌های مجازی ویندوز سرور خود را بدون راه‌اندازی مجدد، بروز نگه دارید و دسترسی سریع‌تر و ایمنی بالاتر را ارائه می‌دهد.

البته سرویس ابری Azure برای windows server ویژگی‌های دیگری مانند SMB over QUIC را نیز ارائه می‌دهد. در ضمن باید اشاره کرد که با ویژگی extended network می‌توانید آدرس‌های IP داخلی خود را به هنگام انتقال به Azure حفظ کنید. همچنین با استفاده از این سرویس می‌توانید از هر مکانی و فقط با یک سیستم به پنل کاربری خود دسترسی داشته باشید.

2. مدرک Server Hybrid Administrator را دریافت کنید

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای استفاده حداکثری از ویندوز سرور انجام دهید، دریافت گواهینامه Server Hybrid Administrator است. این دوره به متخصصان فناوری اطلاعات می‌آموزد که چگونه راه‌حل‌های ترکیبی مانند پردازش اطلاعات، مدیریت شبکه و ذخیره سازی را در یک محیط ترکیبی در ویندوز سرور پیاده‌سازی و مدیریت کنند.

با دریافت این گواهینامه جدید، سطح دانش خود را افزایش دهید و بر روی مهارت‌های خود سرمایه‌گذاری کنید. در ضمن باید اشاره کرد که هر چه میزان تسلط شما بر روی مباحث windows server بیشتر باشد، می‌توانید اقدامات بیشتری را انجام دهید.

3. از ویندوز سرور 2022 استفاده کنید

همانطورکه احتمالا می‌دانید، نسخه‌های جدید ویندوز عادی، ویژگی‌های برتر زیادی را ارائه می‌دهند. در واقع در نسخه‌های جدیدی که توسط مایکروسافت ارائه می‌شود، تلاش بر این است تا ارتباط با کاربر آسان‌تر گردد. همین وضعیت برای نسخه جدید ویندوز سرور نیز صدق می‌کند. با Windows Server 2022 ، جدیدترین نوآوری را برای اجرای کارهای خود به صورت ایمن دریافت کنید. همچنین می‌توانید ویژگی‌های جدید ابری و ترکیبی را فعال کنید و برنامه‌های مختلف را به منظور کامل کردن نیازهای تجاری خود توسعه دهید.

در واقع آنچه باید بدانید این است که نسخه جدید ویندوز سرور، ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌دهد. ویژگی‌هایی که می‌توانند برای پیشرفت کسب و کار شما بسیار ضروری و مهم باشند. عجله کنید و همین الان جدیدترین نسخه را نصب کنید.

4. از extended security updates برای محافظت از اطلاعات خود استفاده کنید

extended security updates که به شکل مخفف ESU نوشته می‌شود، بروزرسانی‌های پیشرفته امنیتی را بصورت رایگان ارائه میدهد که برای محافظت از دیتاهای (workloads) خود می‌توانید از آنها استفاده کنید.

پشتیبانی از نسخه های قدیمی ویندوز سرور در نهایت به پایان خود می‌رسد. در این میان هر چه زودتر بتوانید خود را با نسخه‌های جدید و امکانات آنها تطبیق دهید، سریعتر پیشرفت خواهید کرد. در ضمن با وجود اینکه بسیاری از مشتریان ویندوز سرور 2022 را پذیرفته‌اند، برخی از آنها به زمان بیشتری برای مدرن شدن نیاز دارند.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که تاریخ ارائه به‌روزرسانی‌های پیشرفته امنیتی برای ویندوز سرور 2012 تا 10 اکتبر 2023 خواهد بود. پس از تاریخ ارائه شده، دیگر پچ‌های امنیتی جدید برای windows server نامبرده ارائه نمی‌شود. از سوی دیگر برای مشتریان ویندوز سرور 2018 نیز همین قضیه صدق می‌کند. در 10 ژانویه 2023 آخرین پچ‌های امنیتی ارائه خواهد شد و کاربران پس از آن می‌توانند برای یک سال فقط ویژگی‌های امنیتی پیشرفته را از Azure دریافت کنند.

با یک حساب و کتاب ساده، در واقع کاربران تا 9 ژانویه 2024 فرصت دارند، تا نسخه‌های جدیدتر ویندوز سرور را نصب نمایند.

در واقع آنچه مایکروسافت پیشنهاد می‌دهد این است که با استفاده از نسخه‌های جدید، امنیت خود را ارتقا دهید. با امنیت بیشتر، به صورت طبیعی می‌توانید تمرکز خود را برای پیشرفت در بخش‌های دیگر بگذارید.

5. از سرور های شرکت HPE استفاده کنید

چرا کاربران باید از سرور hp برای استفاده حداکثری از ویندوز سرور 2022 استفاده کنند؟

ترکیب سرور های hpe با ویندوز سرور شرایط فوق‌العاده‌ای را برای کاربران بطور ویژه مهیا میکند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت :

امنیت سایبری بالا در مقابل حملات :
خطر قربانی شدن در جرائم سایبری همچنان در حال افزایش است. سازمان‌ها برای ایمن‌سازی مرکز داده خود به یک برنامه جامع نیاز دارند.
در همین راستا HPE و Microsoft برای محافظت از سرورها بیش از پیش تلاش میکنند و دستاوردهای چشم‌گیری داشته‌اند. کارایی بخش IT خود را افزایش دهید :
سیستم‌های قدیمی فاقد قدرت و انعطاف‌پذیری لازم برای پاسخگویی اقتصادی به نیازهای فعلی فناوری اطلاعات هستند. سرورهای HPE Gen10 با نسخه فعلی ویندوز سرور، مشتریان را قادر می‌سازد تا کارهای بیشتری را با کمترین هزینه انجام دهند. آماده بودن برای ابر :
چه در فکر انتقال به فضای ابری باشید و چه در آینده بخواهید این کار را انجام دهید، ترکیب نسخه فعلی سرورهای HPE Gen10 و windows server 2022 بهترین‌های هر دو را برای استفاده از خدمات ابری بدون تأخیر فراهم میکند.

ایران اچ پی سرور، ارائه دهنده سرور hp با کیفیت برتر

اگر به دنبال خرید سرور hp هستید، ایران اچ پی سرور بهترین انتخاب برای شماست. هدفی که ما داریم این است با ارائه قطعات اسمبل شده توسط شرکت HPE، سرور های متنوع و قدرتمند و متناسب با هر بودجه‌ای را برای شما سفارشی‌سازی کنیم. علاوه بر موارد گفته شده، خدمات پس از فروش و مهلت تست و آزمایش نیز جز خدمات ما به شمار می‌روند. تمام این موارد به این دلیل است که بتوانید سرور HP خود را در کمترین زمان ممکن تهیه و کسب و کار خود را مدیریت کنید.

تردید نکنید که فروشگاه ایران اچ پی سرور ارائه دهنده بهترین و با کیفیت‌ترین سرور های hp در ایران می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر، با ما در ارتباط باشید.

کد خبر 1621155

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویندوز سرور نسخه های جدید برای استفاده استفاده کنید کسب و کار سرور hp

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس سند جدید تحول و تعالی قوه قضائیه، «اطاله در فرآیند دادرسی» در کنار دو چالش «غیر متقن بودن برخی آرا و تصمیمات قضائی» و «اجرای ناقص و دیرهنگام برخی از احکام» سه مانعی است که در مسیر تحقق مأموریت اول قوه قضائیه در زمینه «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات»، قرار دارد.

سند تحول برای «اطاله در فرآیند دادرسی» هفت علت شناسایی کرده است. وجود زمینه‌های خطا در پذیرش، تشکیل پرونده و فرآیندهای رسیدگی، یکی از این عوامل است که سند تحول قضائی، سه راهبرد: «عدم ارجاع پرونده‌های ناقص»، «هوشمندسازی حداکثری پذیرش و تشکیل پرونده‌ها» و «هوشمندسازی حداکثری فرآیندهای رسیدگی» را برای رفع این علت مشخص کرده است و برای هر کدام از این راهبردها، راهکار اجرایی ارائه داده است.

۱) عدم ارجاع پرونده‌های ناقص

سند تحول برای اجرایی ساختن راهبرد عدم ارجاع پرونده‌های ناقص، راه‌حل زیر را مشخص کرده است.

ساماندهی فرآیند ارجاع پرونده‌ها به شعب با پیشگیری از ارجاع پرونده‌های ناقص، دعاوی و شکایات واهی و کاهش قرارهای رفع نقص و قرارهای رد شکلی.

دادگستری استان‌ها موظف هستند تا پایان سال ۱۴۰۳ این ساماندهی را انجام دهند.

۲) هوشمندسازی حداکثری پذیرش و تشکیل پرونده‌ها

سند تحول در این بخش ۶ راهکار برای هوشمندسازی حداکثری پذیرش و تشکیل پرونده‌ها ارائه می‌دهد:

راهکار اول: ثبت حداکثری دادخواست‌ها، شکوائیه‌ها، لوایح و درخواست‌های قضائی به صورت هوشمند، خود کاربر و بدون نیاز به مراجعه حضوری به‌صورت شبانه‌روزی در تمام ایام هفته با رعایت امنیت اطلاعات و حفظ حریم خصوصی اشخاص.

اجرای این برنامه با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و زمان اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۴ است.

راهکار دوم: ثبت هوشمند مواردی که درخواست متقاضی صرفاً اعلامی است و مستلزم اقدام قضائی نیست بدون تشکیل پرونده قضائی، مانند: اعلام مفقودی چک یا سایر اموال و اشیا و ارائه گواهی ثبت واقعه.

مسئولیت اجرای این امر بر عهده مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و معاونت حقوقی و امور مجلس است و مهلت اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۴ است.

راه‌حل سوم: فراهم‌سازی امکان ارائه حداکثری خدمات مرتبط با پذیرش و تشکیل پرونده‌ها در بستر سکوهای (پلتفرم‌های) بخش خصوصی با تنظیم و ابلاغ ضوابط فعالیت و نظارت بر سکوهای بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات قضائی و ارائه مجوز فعالیت.

متولی اجرای این برنامه مرکز آمار و فناوری اطلاعات است و زمان اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۴ است.

راهکار چهارم: پیشگیری هوشمند از طرح دعاوی و شکایات واهی، کاهش اخطارهای رفع نقص و قرارهای رد شکلی از طریق:

ثبت دادخواست و شکوائیه با طرح سوالات هدفمند به منظور انتقال صحیح خواسته خواهان یا شاکی به مقام قضائی؛ ارائه راهنمایی و مشاوره هوشمند به خواهان یا شاکی در خصوص نتیجه احتمالی طرح دعوا با هدف جلوگیری از ثبت دعاوی بدون نتیجه که امکان پیشگیری از ثبت آن‌ها مبتنی بر آگاهی بخشی به خواهان یا شاکی وجود دارد؛ الزام به بارگذاری مدارک ضروری برای ثبت دادخواست یا شکوائیه متناسب با موضوع و نوع دعوا به نحوی که از اطاله دادرسی یا رد دعوا جلوگیری شود.

متولی اجرای این راهکار، مرکز آمار و فناوری اطلاعات و دادگستری استان‌ها هستند و مهلت اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۴ است.

راهکار پنجم: ثبت اطلاعات مورد نیاز مانند: زمان، مکان، نوع، شیوه و ابزار وقوع جرم و بستر و علل ایجاد دعاوی از قبیل: نوع قرارداد بین اشخاص به منظور شناسایی ریشه‌ها و علل وقوع جرایم و دعاوی.

مسئولیت اجرای این امر با مرکز آمار و فناوری اطلاعات و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم است و مدت زمان اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۴ است.

راهکار ششم: ثبت داده‌ها و اطلاعات مندرج در دادخواست و شکوائیه به صورت ساختاریافته به منظور انجام استعلامات مورد نیاز به صورت خودکار پیش از ارجاع دعوا به مقام قضائی با هدف کاهش حجم کاری مقام قضائی و افزایش اتقان و کاهش اطاله دادرسی.

متولی اجرای این راهکار، مرکز آمار و فناوری اطلاعات و دادگستری استان‌ها هستند و مدت اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۴ است.

۳) هوشمندسازی حداکثری فرآیندهای رسیدگی

سند تحول قضائی برای هوشمندسازی حداکثری فرآیندهای رسیدگی دو راهکار ارائه داده است:

راهکار اول: هوشمندسازی فرآیندهای رسیدگی قضائی با لحاظ موارد زیر:

ایجاد پرونده تمام الکترونیکی قضائی با الزام پیوست دلایل و منضمات ضروری، کاربرگ‌های برخط استاندارد و تسهیل مشاهده و مطالعه محتویات کامل پرونده برای قضات به صورت الکترونیکی با امکان یادداشت و خلاصه‌برداری

اِعمال هوشمند اوقات رسیدگی و مبالغ قانونی و رویه‌های قضائی و یادآوری مواعد قانونی

ارجاع هوشمند پرونده‌های قضائی با در نظر گرفتن مواردی نظیر: تخصص قضات، حجم و پیچیدگی پرونده‌ها، تعداد اصحاب دعوی، تعداد موضوعات مطروحه در پرونده، زمان لازم برای رسیدگی به پرونده‌ها، ارتباط دعوی با پرونده‌های مشابه دیگر، صلاحیت‌های شعب رسیدگی کننده و سوابق ارجاع

-فراهم‌سازی امکان دسترسی برخط قضات به پایگاه‌های اطلاعاتی مراجع حاکمیتی به‌منظور انجام بدون واسطه استعلامات و اِعمال دستورات قضائی

-اطلاع‌رسانی ابلاغیه‌ها به موکل همزمان با صدور ابلاغیه‌های قضائی به وکیل

-ارسال خودکار دادخواست، شکواییه، لایحه و اظهارنامه ارسالی توسط وکیل یا وکلا به موکل یا موکلان

-درج کلیه اطلاعات موضوعات لازم‌الاجرای دادنامه‌ها از قبیل میزان محکومیت‌ها و مجازات‌ها، مبلغ محکوم به، میزان رد مال ریالی، ارزی یا سکه، دیه، جزای نقدی و همچنین بدهی‌ها در قالب جدول دارای داده‌های ساختاریافته و ماشین‌خوان ذیل تمامی دادنامه‌ها و اجرائیه‌های صادره و اسناد رسمی لازم‌الاجرا

-تعیین خودکار مبلغ نهایی قابل پرداخت از طریق محاسبه مواردی از قبیل خسارت تأخیر تأدیه، تخفیف، قیمت روز طلا و مبلغ اقساط بدون نیاز به مداخله عامل انسانی

-فراهم‌سازی امکان پرداخت محکومیت‌های مالی و بدهی‌های ناشی از اجرائیه‌های صادره و اسناد رسمی لازم‌الاجرا به صورت برخط و آنی و واریز موارد مذکور به حساب محکوم‌له یا متعهدله، به صورت مستقیم (بدون نیاز به واریز به حساب دادگستری) و ایجاد امکان استرداد خودکار هزینه‌های دادرسی که بر اساس قانون باید به حساب اشخاص برگردانده شود بدون نیاز به هرگونه مراجعه حضوری

مسؤولیت اجرای این راهکار با مرکز آمار و فناوری اطلاعات، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دادگستری استان‌هاست و مدت زمان اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۵ است.

راهکار دوم: ارتقای «سامانه مدیریت پرونده» به منظور مدیریت فرآیندهای مرتبط با پرونده‌های ورودی و خروجی به بایگانی راکد و جلوگیری از اسکن غیرضروری اوراق موجود در سامانه و استفاده حداکثری از توان افراد فعال در شعب برای تهیه نسخه الکترونیکی اسناد و استفاده از راهکارهای نوآورانه شرکت‌های دانش بنیان برای ساماندهی بایگانی راکد.

مسئولیت اجرای این برنامه با مرکز آمار و فناوری اطلاعات، معاونت حقوقی و امور مجلس، مرکز حفاظت و اطلاعات و دادگستری استان‌ها و زمان اجرای آن تا پایان ۱۴۰۴ است.

کد خبر 6089522

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص