Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای مهرداد بذرپاش در نشست با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت که این دیوان می خواهد تا پایان تیرماه، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ و تا اوایل تابستان، گزارش کارشناسی درباره برنامه ششم توسعه را ارائه دهد.

در نشست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، دیوان محاسبات اعلام کرده با هدف هوشمندسازی، اتصال به بانک‌های اطلاعاتیِ مرجع مانند سامانه‌های سناما، پاکنا، تغییر فرایندهای حسابرسی و رسیدگی الکترونیکی را در برنامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دیوان محاسبات پیشتر از هوشمندسازی و برخط کردن تمامی سازوکارهای این دیوان خبر داده بود.

آقای بذرپاش گفته که امسال با هوشمندسازی از طریق سامانه سنا روند حسابرسی سرعت پیدا می کند و دوباره کاری در امور نظارت به حداقل می رسد.

دیوان محاسبات پارسال، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ را ۳۱ شهریور ماه، ۴ ماه زودتر از موعد قانونی ارائه کرد.

دیوان محاسبات در بخشی از گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ خواستار الزام دولت به اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه‌تمام، رها و راکد شده بود.

بر اساس این گزارش، دیوان محاسبات خواسته بود شروع طرح‌های جدید استانی به جز در مواردی که با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، ممنوع شود.

به علاوه این دیوان در بخشی دیگر، اصلاح قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل‌گرایی را برای رفع خلاءهای قانونی لازم دانسته بود.

حذف و شناسایی احکام فاقد عملکرد لایحه بودجه یا اصلاح احکام بر اساس پیشنهادهای گزارش تفریغ از پیشنهادهای دیوان محاسبات بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس دیوان محاسبات کشور گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس با امضای آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و حمید قاطع مدیرعامل شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی با محور سکوی «ست» منعقد شده است.

همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی - آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در ۱۴ ماده و به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال