Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سعیدرضا عاملی با تشریح جلسه امروز (سه شنبه) شورای عالی انقلاب فرهنگی (جلسه ۸۵۹) که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور برگزار شد با بیان اینکه وظیفه اول دستگاه های اجرایی کشور مقابله با مخاطره انگیزان فرهنگ اسلامی جامعه است، افزود: به طور طبیعی روسای دستگاه‌های اجرایی و حسب دستور رییس قوه قضاییه، نهادهای نظارتی و دادستانی قوه قضاییه موظف به پیگیری مصوبات شورای عالی و به طور مشخص مصوبات حجاب و عفاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نگاشت نهادی دستورات تهیه شده نشان می دهد؛ توزیع منطقی بین دستوراتی که توسط دستگاه‌های اجرایی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی طراحی می شود و دستورات مرتبط با شوراهای تخصصی و ستادهای راهبری علم و فناوری، تعلیم و تربیت، مهندسی فرهنگی و خانواده و زنان وجود دارد. بدیهی است این برنامه های مدون شده مانع از قرارگرفتن دستورات جدید متناسب با تغییر و تحولات علمی و فرهنگی روز و مسایل نوپدید به اقتضاء شرایط زمانی، ملی، منطقه ای و جهانی نیست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان ضروت توجه و تمرکز بیشتر بر وضعیت فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: در این جلسه، اظهار نگرانی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درمورد وضعیت بد حجاب و عفاف در جامعه مطرح شد و رییس شورا، رییس قوه قضاییه و سایر اعضای شورا از وضعیت موجود اظهار نگرانی کردند.

عاملی ادامه داد: واقعیت این است که دشمنان اسلام طراحی‌های گسترده‌ای را از طریق رسانه‌های بیگانه، فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی، صنایع مرتبط با حوزه سرگرمی‌ها، موسیقی، سینما و بنگاه‌های بزرگ و انحراف آفرین برای به مخاطره انداختن نسل جوان کشور ایجاد کرده‌اند و یک جنگ بی‌امان برای توسعه انحراف اجتماعی بوجود آورده‌اند.

عاملی افزود: پدر و مادر نگران تربیت سالم و صالح فرزندان هستند و نظام اسلامی نیز مثل یک پدر و مادر احساس مسوولیت نسبت به همه فرزندان خانواده بزرگ ایران اسلامی دارد. چه بسا نسل جوانی که در مسیر اشتباه و انحرافی قرار می‌گیرد و هم پدر و مادر خود را و هم نظام تعلیم و تربیت کشور را مورد مواخذه قرار دهد که چرا نسبت به من احساس مسئولیت لازم و اثر گذار نداشتید.

وی تاکید کرد: مصوباتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف وجود دارد که تاکید قطعی اعضای شورا اجرایی سازی مصوبات مربوط به آن است که قوه قضائیه و دستگاه های دولتی موظف شده اند نسبت به اجرایی سازی آن اقدام کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: موضوع فرهنگ سالم و صالح و فرهنگ اسلامی جامعه نیازمند کار همه جانبه در آموزش و پرورش، نهادهای فکری و دانشگاهی، حوزه های علمیه، رسانه ملی و از همه مهمتر احساس مسئولیت فردی و اجتماعی همه دغدغه‌مندان صلاح و رستگاری جامعه و عموم مردم است. ایشان تاکید کرد که نهادهای رسمی کشور و بطور خاص دانشگاه‌ها و مدارس موظف به رعایت قوانین و مقررات مرتبط با  پوشش و رعایت اخلاق و مسئولیت اجتماعی هستند و باید در این خصوص پاسخگو باشند.

سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه آینده نهایی می شود

عاملی در ادامه تشریح دستور جلسه امروز شورا اظهار داشت: اولین محور در زمینه برنامه چهار ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که دبیرخانه شورای عالی دستورات جلسات شورا در سه سطح دستورات سیاستی و راهبردی، نظارتی و امور اجرایی را برای ۴ سال آینده تدوین کرده که در این  جلسه گزارشی در این خصوص ارایه شد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: دستور دوم سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که پس از اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تدابیر ۶ گانه نسبت به سند ارایه شده در بخش جایگاه، اهداف، عرصه ها و اولویت ها و همچنین بخش هایی از شرح وظایف مورد بحث و تصویب نهایی قرار گرفت و بخش‌های بعدی سند در جلسات آینده بررسی و نهایی  می شود.

عاملی در ادامه با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به تدوین ۲ گزارش کاربردی و مفهومی در خصوص شعار سال کرده است افزود : در این جلسه تشکیل کارگروه تدوین سند سیاستی و راهبردی در خصوص تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین با حضور چهار نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

صلاحیت ۷ نفر از روسای دانشگاه ها تایید شد
دکتر عاملی همچنین با اشاره به تایید صلاحیت ۷ روسای دانشگاه کشور از سوی هیئت تعیین صلاحیت روسای دانشگاه  ها تصریح کرد: بر این اساس طاهر علی محمدی به عنوان رییس دانشگاه ایلام، موذنی به عنوان رییس دانشگاه شیراز، فرهاد دانشجو به عنوان رییس دانشگاه تربیت مدرس، علیرضا دودمان به عنوان رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه و سید علی میر محمد میبدی به عنوان رییس دانشگاه صنعتی اصفهان و  حسین هرسیج به عنوان رییس دانشگاه اصفهان مورد تایید قرار گرفتند.
وی همچنین یادآورشد:در جلسه گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل خاصی که در اساسنامه دانشگاه شاهد وجود دارد تایید رییس دانشگاه در صحن شورای عالی طرح شد و احمد چلداوی برای ریاست دانشگاه شاهد مورد تائید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

برچسب‌ها حجاب و عفاف دانشگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حجاب و عفاف دانشگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی حجاب و عفاف دانشگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان رییس دانشگاه حجاب و عفاف اعضای شورا دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ جلسه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز - سه‌شنبه - به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

رئیسی: آموزش و پرورش مسئله اول کشور است

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیات امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است