Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، جلیل شهریاری امروز در دیدار با مدیر و خبرنگاران فارس در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: رسانه نقش بسزایی در ترویج فرهنگ کار و تلاش در بین جوانان دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز به جرات می توان ادعا کرد آموزشهای فنی و حرفه ای اشتغال پایدار را برای جوانان به دنبال دارد، افزود: در واقع خصیصه این آموزشها، نوعی پرورش کارآفرین است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصتهای شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد

این مسؤول ادامه داد: آموزش فنی و حرفه ای می تواند از طریق دانش افزایی، باعث افزایش فرصت های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقاء بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با تاکید بر اینکه بیشترین تقاضا برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حاشیه شهرها و نقاط حاشیه نشین است، گفت: این اداره کل با ارائه آموزش‌های لازم به متقاضیان به ویژه زنان خود سرپرست، توانمندسازی و خودکفایی آنان را در مباحث اقتصادی رقم می‌زند.

شهریاری با بیان اینکه جامعه هدف آموزش های فنی و حرفه ای طیف های مختلف از جمله، سربازان وظیفه، زندانیان و صنوف مختلف هستند، گفت: خانواده‌ها مسیر جوانان را از دوران نوجوانی به مهارت آموزی تغییر دهند.

وی با اشاره به افزایش جمعیت جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در جامعه گفت: دانشگاه‌ها باید دانشجوی کارآفرین پرورش دهند و یا خانواده‌ها فرزندان خود را علاوه بر تحصیل به مهارت آموزی نیز تشویق کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان از رسانه‌ها خواست برای کاهش نرخ بیکاری جوانان را به سمت آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای سوق دهند تا با دریافت مهارت لازم در ایجاد اشتغال برای خود و دیگران موثر باشند.

این مسؤول اضافه کرد: امروز آموزش‌های فنی و حرفه در تمامی شهرستان‌ها و حتی نقاط روستایی ارائه می شود. حتی در برخی از روستاها و نقاط استان مراکز شبانه روزی برای اسکان متقاضیان فراهم شده است.

وی تاکید کرد: در این استان بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته، رشته‌های آموزشی به روز رسانی شده و مهارت هایی آموزش داده می شود که فرد پس از دریافت آن جذب بازار کار شود. 

شهریاری افزایش رشته های فنی در تاسیسات مختلف از جمله مسکن، راهسازی، صنعت ساختمان و آسانسور، جوشکاری در و پنجره ، جوشکاری گاز خانگی و تجاری ، درودگری ، صافکاری ، برق خودرو و تراشکاری را برای مردان از جمله رشته های پر درآمد عنوان کرد و گفت: متقضیان می توانند در تمامی رشته های فنی ثبت نام کرده و دوره های آموزشی لازم را به طور رایگان دریافت و وارد بازار کار شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کرونا تاثیر زیادی در مراجعه متقاضیان به مراکز فنی و حرفه ای نداشته است، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مراکز استان ارائه می شود و  تمامی مراکز فعال و همچنان آماده استقبال از جوانان جویای کار است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: فنی و حرفه ای خبرگزاری فارس سیستان و بلوچستان آموزش های فنی و حرفه آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد

جلیل شهریاری گفت: رائه آموزش‌های مهارتی با هدف امیدآفرینی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای است و در همین راستا مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دوره آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو را برای مهارت آموزان برگزار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه کارآموزان بصورت آزاد برای آموزش در استان‌های دیگر و پایتخت هزینه‌ای بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال باید پرداخت کنند که با اجرای این دوره رایگان در بخش دولتی مشکلات شهریه‌ها و هزینه ایاب و ذهاب برطرف شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره اتمام دوره در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه بیان کرد: در پایان دوره مهارت آموزانی که نمره قبولی را در آزمون تئوری و عملی کسب کنند موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۰ نفره این دوره ادامه داد: مهارت آموزانی که دوره‌های اولیه تنظیم موتور و برق خودرو را گذرانده باشند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد