Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:44:34 GMT

هیات‌های خواهران در دانشگاه‌ها باید تقویت شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۶۸۰۹

هیات‌های خواهران در دانشگاه‌ها باید تقویت شوند

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در نشست  هیات های دانشجویی تعدادی از دانشگاه‌ها  به عظمت ماه مبارک رمضان و دعاهای وارد شده در این ماه اشاره کرد و گفت: ادعیه روزهای ماه مبارک دارای بخش های ارزشمندی است که در فرازی آمده است که خدایا امروز که روزه دار هستم اگر شب آینده شب قدر من است درخواست‌هایی دارم و خواسته من این است که اسم من جزء انسان های خوشبخت باشد و روح من همنشین با شهدا گردد و کارهای خوب من در عالی ترین مراتب قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما از این فراز متوجه می شویم که تمام کارهای خوب در علیین نیست و می فهمیم که باید حتی اعمال خوب خود را به نحوی جلو ببریم که در اعلی مرتبه خودش قرار گیرد و بعد از آن مهم ترین درخواست حشر با شهدا در قیامت است.

حجت الاسلام رستمی در ادامه با اشاره به موضوع جهاد تبیین و ارتباط آن با هیات های دانشجویی گفت: موضوع جهاد تبیین ماموریت جدیدی نیست و یادآوری ماموریت‌هایی است که داشتیم، شما هیاتی ها کدام کارتان در راستای جهاد تبیین نبوده است خوب که نگاه کنید متوجه می شوید رسالت هیات ها همگی تبیینی است و این یادآوری مقام معظم رهبری بدین خاطر است که ما گاهی اوقات نسبت به ماموریت ها دچار غفلت می شویم.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب درباره جهاد تبیین تفسیری دارند و می فرمایند که جهاد تبیین جهادی است که در ابتدا مخلصانه و برای خدا باشد و در مرحله بعدی با تمام وجود و توان باشد ما وقتی در قالب ساعت کاری و اداری کار و جهاد داشته باشیم این عمل ما جهاد به حساب نمی آید جهاد واقعی آن است که که تمام وسع خود را به کار بگیریم و در بخش بعدی این جهاد ما باید معطوف به سرکوب یا مقابله با دشمن باشد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به ابعاد مختلف جهاد تبیین اشاره و تصریح کرد: سنگر اصلی را رها کردن جهاد به حساب نمی آید حتی اگر کار درستی را بخواهیم انجام بدهیم و ممکن است هیئتی علاوه بر ماموریت اصلی خود از بین نخبگان حاضر در هیات به کار دانش بنیان هم برسد اما اصل ماموریت در هیات ها همان کار جهادی است که باید معطوف به حرکت جنگ شناختی دشمن باشد و این جهاد مشروط به کار تمام وقت و مخلصانه است البته ما باید در این مسیر به دنبال ایجاد قالب های جدید و روش های نو متناسب با ابزار دشمن باشیم.

رستمی افزود: ما باید به این برسیم که هیئت در این جهاد باید چه ابزاری را به کار گیرد؟ و این نشست ها راهکاری برای رسیدن به این موضوع است و باید به صورت مناسب به نیازهای هیئات دانشجویی پرداخته شود و ارتباطات در این زمینه گرفته شود و تجربیات منتقل شود و شرط مهم تداوم تربیت و حرکت هیات است و کار باید به عنوان کار بلند مدت و دارای عقبه ببیند و هیئت باید استقلال، دانشجویی بودن و پویایی خودش را حفظ کند.

وی همچنین گفت: ما باید برای هیات های مختص به خواهران در دانشگاه کاری انجام دهیم و در این زمینه قوی شویم و هیئت ها برای این بخش طراحی داشته باشند و نیروی مناسب تربیت کنند تا این امر به یک جریان مهم تبدیل شود.

برچسب‌ها هیئت مذهبی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیئت مذهبی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشگاه هیئت مذهبی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشگاه مقام معظم رهبری دانشگاه ها جهاد تبیین هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بر نقش رسانه‌ها در تبیین جنایات رژیم صهیونیسیتی در غزه و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام علی درویشی، ظهر امروز، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: رسانه در خط‌ّمقدم جهاد تبیین قرار دارد و خبرنگاران نقش مؤثری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دارند.

او با اشاره به بی‌تفاوتی رسانه‌های صهیونیسیتی و آمریکایی به جنایات غزه، اضافه کرد: این رسانه‌ها حقوق‌بشر، مبانی انسانی و نسل‌کشی در فلسطین را زیر پا گذاشته‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی نقش مؤثری دارند، تأکید کرد: نقش خبرنگاران در فرهنگ‌سازی، توسعه و رواج هنجارهای جامعه انکارنشدنی است.

درویشی با اشاره به تأثیر فضای مجازی و تولید محتوا در عصر کنونی خاطرنشان کرد: ارائۀ محتوای به‌روز و هم‌سو با ارزش‌ها یکی از وظایف رسانه‌ها است.

او با تأکید به اینکه دموکراسی غربی با وقوع جنایات در غزه زیر سؤال رفته‌است، اضافه کرد: ما باید ماهیت واقعی استکبار را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: برخی از شبکه‌های مجازی در آمریکا فیلتر می‌شود، اما رسانه‌های غربی این موارد را منعکس نمی‌کنند و ما باید مراقب باشیم که افکار جوانان به‌سمت استعمارگران گرایش پیدا نکند.

درویشی با نامیدن دنیای غرب به دنیای مدرن وحشی، اعلام کرد: ما نباید به نسخه‌پیچی‌ها استکبار اعتماد کنیم و  باید افکار جامعه را نسبت به این دوگانگی‌ها آگاه کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تأکید به اینکه تحقق ارزش‌ها در جامعه وابسته به نقش معلمان است، متذکّر شد: مبارزه با دشمن در میدان جهاد تبیین بدون نقش‌آفرینی معلمان قابل‌انجام نیست.

او با بیان ارزش جایگاه معلم یادآور شد: ارتقای فرهنگ عمومی و پاسداشت حرمت‌ها مدیون حضور معلمان است و نام‌گذاری روز 12اردیبهشت به‌نام روز معلم دلیلی بر اهمیّت جایگاه این قشر در کشور است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند