Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@07:34:49 GMT

نخست وزیر انگلیس جریمه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۷۱۲۰

نخست وزیر انگلیس جریمه می‌شود

دولت انگلیس اعلام کرد که نخست وزیر و وزیر دارایی انگلیس به دلیل نقض قوانین قرنطینه در دوره کرونا توسط پلیس جریمه خواهند شد. ناطقان: دولت انگلیس بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران  اعلام کرد که «بوریس جانسون» نخست وزیر و «ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس به دلیل نقض قوانین قرنطینه در دوره کرونا و برگزاری یک مهمانی ( پارتی‌‌گیت) توسط پلیس جریمه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش شبکه خبری «ان‌بی‌سی» سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه‌ای گفت: «جانسون و سوناک امروز اطلاعیه‌ای دریافت کردند که پلیس قصد دارد جریمه برای آنها صادر کند.»

پلیس لندن در حال بررسی ۱۲ تجمع در خیابان «داونینگ» و «وایت هال» است که گفته شده است قوانین کووید-۱۹  در این مکان‌های زیر پا گذاشته‌اند.

جانسون تاکنون علیرغم خشم عمیق عمومی و فشارهای مداوم از طیف‌های مختلف سیاسی، د برابر درخواست‌ها برای استعفا مقاومت کرده است.

خبرنگار رسانه دولتی انگلیس، «بی‌بی سی» در این زمینه در توییتی نوشت، نخست وزیر و «کری جانسون» همسر بوریس جانسون  به خاطر اتفاقاتی که قانون را در طول قرنطینه نقض می‌کنند جریمه می شوند و این می‌تواند عواقب گسترده داشته باشد.

نشریه «اسپکتیتر» نیز نوشت، بوریس جانسون اولین نخست وزیر تاریخ انگلیس است که در دوران حضور در قدرت به خاطر نقض قانون جریمه خواهد شد.

چندی پیش تصاویر مهمانی مقامات دولت انگلیس با حضور جانسون در زمان اوج اعمال محدودیت‌های کروناییدر سال گذشته میلادی انتقادات شدید جامعه و سیاست‌مداران انگلیس را برانگیخت. پس از آن مشخص شد جانسون و نزدیکانش شب خاکسپاری شوهر ملکه انگلیس نیز دو مهمانی برگزار کرده بودند.




در پی انتشار بخشی از گزارش مربوط به تخلف دولت‌مردان انگلیس از محدودیت‌های کرونایی و به راه انداختن مهمانی و میگساری، نخست‌وزیر این کشور مجبور به عذرخواهی شد.

 «سو گری» فعال مدنی انگلیسی در گزارش خود درباره نقض محدودیت‌های کرونایی توسط وضع‌کنندگان آن‌ها نوشت که  توجیه برخی اقدامات دولت دشوار است.

این در حالی است که پیش‌تر «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس گفته بود، اگر گزارش سو گری نشان دهد جانسون از قوانین سرپیچی کرده باشد باید استعفا کند. جانسون نیز در جلسه پارلمان تصدیق کرده بود اگر ثابت شود که تخلف کرده است باید استعفا دهد.

جانسون  در واکنش به انتشار گزارشی ۱۲ صفحه‌ای از تخلفات صورت گرفته  گفت: «می‌خواهم بگویم که عذرخواهی می‌کنم. عذرخواهی می‌کنم کارهایی که انجام دادیم درست نبودند و بابت نحوه مدیریت این مسئله نیز متأسفم.»

وی افزود: «مسئله را درک می‌کنم و جبران می‌کنم. می‌خواهم بگویم به مردم این کشور این را بگویم که می‌دانم مسئله چیست مسئله این است که آیا دولت برای انجام امور، قابل اعتماد هست؟ و من می‌گویم که بله، می‌توانیم قابل اعتماد باشیم، بله می‌توان به ما در انجام امور اعتماد کرد.»

بوریس جانسون حدود ۲ سال قبل به کرونای شدید مبتلا شده بود و مدتی را در بیمارستان گذراند. منبع: فارس برچسب ها: نخست وزیر انگلیس ، جریمه ، قرنطینه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نخست وزیر انگلیس جریمه قرنطینه بوریس جانسون نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین