Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری قم، ابراهیم معتمدی در گفت‌وگویی، افزود: تخصیص ۴۸ درصد اعتبارات این سفر به صورت ریالی تصویب، تایید و ابلاغ شده است.

وی مجموع این رقم را ۱۹ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این مبلغ برای سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به قم تخصیص داده شده، که تاکنون حدود هفت هزار میلیارد ریال از آن را وصول کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه اعتبار اختصاص داده شده به قم در سفر هیات دولت به استان، ۹ برابر اعتبار سال‌های ۹۹ و ۹۸ است گفت: برای عملیاتی شدن مصوبه‌های این سفر، نیازمند کار جهادی، شبانه‌روزی و به دور از مسائل سیاسی هستیم.

معتمدی یادآور شد: ما در این سفر، در بخش اعتباری، مجوزی و بحث‌های مربوط به تعیین کارگروه‌ها، عدد مشخصی نداریم، اما ظرفیت‌ها بسیار بالا است و پیش‌بینی می‌شود که از این سه بخش، بالای ۵۰۰ هزار میلیارد ریال طی مدت ۱۰ سال عاید استان شود.

وی تسهیلات اختصاص داده شده در بخش سرمایه‌گذاری را ۱۳۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال دانست و گفت: مجوز حدود ۱۰ هزار و ۱۵۰ هزار میلیارد ریالِ سه بخش ریالی، تسهیلات و سرمایه‌گذاری صادر شده، منتظر تصمیم‌گیری در استان هستیم، تا به نتیجه برسیم.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود فراوانی مصوبه‌های سفر هیات دولت به استان را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: ۲۰ طرح مرتبط با آموزش‌وپرورش، آموزش عالی و پژوهش است.

وی تعداد طرح‌های مربوط به مسکن را ۱۸ مورد خواند و تاکید کرد: بیشترین تسهیلات مصوب در حوزه اقتصاد است که شامل ۱۷ مصوبه در حوزه جاده و راه، ۱۰ مصوبه در حوزه سلامت، ۱۸ مصوبه در حوزه‌های کشاورزی و فرهنگ، هشت مصوبه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، ۱۴ مصوبه نیز در حوزه‌های ورزش، آب‌وبرق و زیرساخت‌های وزارت نیرو است.

وی تعداد مصوبه‌ها در حوزه حمل‌ونقل عمومی را ۶ مصوبه و همچنین در بخش‌های شهرسازی و راه‌آهن هم ۱۰ مورد ذکر و بیان کرد: چهار مصوبه نیز مربوط به بازسازی و مرمت بافت فرسوده است.

معاون استاندار قم با بیان اینکه در سفر رئیس جمهوری به استان ۸۳ هزار و ۳۸۵ نامه واصل شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۲ هزار نامه درخواست بوده، حدود هزار و ۱۰۰ نامه شکایت و گزارش و ۲۴۶ مورد نیز ایده، نقطه نظر و طرح داشتیم، که در مجموعه بازرسی و شکایت‌ استانداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین حدود ۱۵ هزار نامه را مربوط به بانک‌ها دانست و گفت: حدود پنج‌هزار نامه نیز مربوط به تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، هفت‌هزار نامه مربوط به کمیته امداد امام (ره)، سه‌هزار نامه مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۲ هزار و ۲۰۰ نامه مربوط به بهزیستی و پنج‌هزار نامه هم به صندوق کارآفرینی تعلق دارد.

معاون استاندار قم همچنین با یادآوری واگذاری ۹۳۰ هکتار زمین به استان در سفر هیات دولت گفت: الحاق ۵۶۰ هکتار زمین اتفاق بزرگی بود.

وی در ادامه افزود: حدود ۱۳۰ هزار متقاضی در طرح جهش مسکن ثبت نام کردند، برآوردمان این است که ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر از متقاضیان، واجد شرایط می‌شوند، از این رو قطعا در حوزه تامین زمین مساله پیدا می‌کنیم، که خوشبختانه این واگذاری‌ و الحاق انجام شده مشکل را برطرف می‌کند.

معتمدی با اشاره به دیگر واگذاری‌های زمین که در این سفر صورت گرفت، خاطرنشان کرد: جهت بهسازی بافت‌های فرسوده اطراف حرم حضرت معصومه (س)، سامان‌دهی سکونتگاه‌های غیر رسمی و محله‌های محروم و کم برخوردار نیز یک زمین ۴۸ هکتاری و یک زمین ۳۲ هکتاری اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به تعبیه ۳۰ هکتار زمین برای اطراف بوستان جوان گفت: برای واگذاری شهرک فن‌آوری اطلاعات ۴۲ هکتار و مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی هم ۴۰ هکتار زمین تخصیص یافت.

معاون استاندار قم اجرای ۲۰ طرح توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی با اولویت زنان سرپرست خانوار با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال را از دستاوردهای سفر هیات دولت به قم برشمرد و گفت: ۴۵۰ طرح اشتغال اجتماع محور با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار، ۱۰۰ میلیارد ریال برای رسیدگی به محله اسماعیل آباد، ۲۰ طرح کسب و کار خانوادگی و سرمایه‌گذاری برای طرح تولید پارچه چادر مشکی نیز از دیگر نتایج این سفر به شمار می‌آید که با کمک‌های نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه در این سفر ۹ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال برای ازدواج جوانان اختصاص پیدا کرد گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ۶۰۰ میلیارد ریال هم برای تامین زیرساخت شهرک‌های صنعتی و اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای حدود چهار هزار طرح اشتغال‌زای کمیته امداد و بهزیستی نیز از برکت‌های این سفر محسوب می‌شود.

معاون استاندار قم راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش و جاده دسترسی به این طرح و ۱۱ طرح دیگر در کنار آن، و تشکیل کارگروه زیارت با هدف توسعه گردشگری را نیز از جمله آثار این سفر خواند و گفت: اگر در بحث رونق اقتصادی استان، رویکرد گردشگری نداشته باشیم، خیلی از مشکلات استان‌های دیگر به قم سرازیر می‌شود.

وی ادامه داد: ۷۶ درصد مسافران و زائرانی که سال گذشته به قم آمدند، از ۶ تا ۱۲ ساعت در این استان ماندگار بوده‌اند که این اقامت محدود، ناشی از ضعف‌های موجود در خدمات اولیه است.

معتمدی خاطرنشان کرد: در مباحث امنیتی و احداث پاسگاه در شهرستان‌های جعفرآباد و کهک و همچنین موضوع آسیب‌های اجتماعی و ایجاد گرمخانه نیز اعتبارات خوبی را دریافت کردیم.

معاون استاندار قم در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سوالی راجع به طرح‌های مترو و منوریل گفت: مشکل اساسی متروی قم موضوع قرارداد با پیمانکار است.

معتمدی با اشاره به آماده بودن متروی قم برای تست گرم گفت: برای این کار نیازمند واگن هستیم، که پیگیری کردیم تا از شهرداری تهران ۲ رام واگن تامین کنیم.

معاون استاندار قم گفت: برای راه‌اندازی مرحله اول مترو ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم و تقریبا در حوزه تامین منابع مشکلی نداریم.

وی در خصوص طرح منوریل نیز گفت: اواخر سال گذشته گزارش مفصلی از ظرفیت‌های این طرح به سرمایه‌گذار مربوطه ارائه شد، طرح جامع حمل و نقل استان به جهت بحث گردشگری به وجود منوریل تاکید می‌کند.

معتمدی یادآور شد: کنار طرح منوریل ۲۰۰ هزار مترمربع پروانه صادر کردیم، در طرح جامع حمل و نقل، هاب و نقطه اتصال مسافربری قم در دپوی مترو تعریف شده است‌.

وی بیان کرد: اتصال بزرگراه عمار و یاسر - پل مقداد به جاده کاشان ظرفیت زیادی را ایجاد می‌کند که بخشی از گردشگری قم را در این محدوده داشته باشیم، تنها راه آن نیز استفاده از سرمایه‌گذار است.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی قم سفر استانی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی قم سفر استانی سید ابراهیم رییسی قم سفر استانی دولت معاون استاندار قم هزار میلیارد ریال میلیارد ریال سفر هیات دولت مصوبه در حوزه هکتار زمین هزار نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه درمورد ابربدهکاران بانکی اتفاق تازه‌ای رخ داده و اکنون تمرکز دولت بر روی ابربدهکاران مالیاتی است، تاکید کرد: تاکنون ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی وصول کردیم.

گروه اقتصاد کلان بازانیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون لیست به روزرسانی ابربدهکاران بانکی اظهار کرد: در این زمینه اتفاق تازه‌ای که نسبت به سال قبل رخ داده معطوف به ابربدهکاران مالیاتی است. دولت در سال گذشته بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان نه از شرکت‌های متعارف بلکه فقط از سوی ابربدهکاران مالیاتی درآمد کسب کرده است.


وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا در لیست ابربدهکاران شرکت‌های زیر مجموعه بانک‌ها هم حضور داشته‌اند یا خیر، گفت: بعضی از خود بانک‌ها تاخیر و یا معوقاتی داشته‌اند، اما مهم عدد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی است که از ابربدهکاران مالیاتی اخذ شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ابربدهکاران بانکی ، سید احسان خاندوزی ، نظام بانکی ، تسهیلات بانکی ، ابربدهکاری مالیاتی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9Z

دیگر خبرها

  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • طرح ادعاهای بی‌اساس علیه دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • بررسی ادعاها درباره مدرک دکترای افتخاری رئیسی