Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:56:30 GMT

رفع مشکلات زیست محیطی از اولویت‌های خداآفرین است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۷۱۲۳

رفع مشکلات زیست محیطی از اولویت‌های خداآفرین است

علی اکبر نکونام روز سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان با اشاره به اینکه منابع محیط زیست باید به عنوان یک امانت و میراث گرانبها به نسل‌های بعدی منتقل شود، فعالیتهای بشری را مهمترین آلاینده محیط زیست عنوان کرد و افزود: کارگروه مدیریت پسماند با هدف ارائه راهکار مناسب برای دفع اصولی پسماند به منظور کاهش آسیب فعالیتهای بشری به طبیعت تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه محل دفن پسماند شهرها و روستاها باید در مکان مناسب جانمایی شود تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود، گفت: باید اقدامات مناسبی جهت پیشگیری از رهاسازی زباله در حاشیه منابع آبی به خصوص رودخانه ارس و روستاهای هدف گردشگری انجام شود .

فرماندار خداآفرین همچنین با بیان اینکه در ارتباط با برخورد با متخلفان زیست محیطی نباید اغماض شود، گفت: شبکه بهداشت و دامپزشکی باید زباله های عفونی را از زباله های شهری جدا و به صورت بهداشتی امحا کنند.

وی در ادامه احداث تصفیه خانه فاضلاب مرکز شهرستان خداافرین را ضروری دانست.

نکونام همچنین با انتقاد از نبود کشتارگاه و ذبح غیربهداشتی دام در کنار خیابانها بر اولویت تعیین محل ذبح بهداشتی دام در شهرستان تاکید کرد.

شهرستان خداآفرین در شمال شرقی استان آذربایجان شرقی واقع است.

این شهرستان از شمال با کشور جمهوری آذربایجان، از شرق با شهرستان کلیبر، از جنوب با شهرستان ورزقان و از غرب با شهرستان جلفا همجوار است.

برچسب‌ها عملکرد زیست محیطی مدیریت پسماند خداآفرین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عملکرد زیست محیطی مدیریت پسماند خداآفرین عملکرد زیست محیطی مدیریت پسماند خداآفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست

مهدی زارع خورمیزی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 

زارع خورمیزی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست