Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد گفت: رقمی که در بودجه شهرداری مشهد به طور ویژه برای کمیسیون زنان اختصاص پیدا کرده، حدود ۸۰ میلیون تومان است.

فاطمه سلیمی امروز در گفت‌وگویی زنده که از طریق صفحه اینستاگرامی شورای من پخش شد، در خصوص فعالیت کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد اظهار کرد: در دوره‌های قبل شورا کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون بانوان نداشتیم اما در شورای ششم بنا بر ضرورت کمسیون بانوان را تشکیل دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این کمیسیون در قدم اول به بررسی مشکلات و مسائل عمده بانوان در شهر پرداختیم. مورد بعدی موضوع شعار سال است که در اهداف کمیسیون موثر است. طی تشکیل پنج جلسه از کمیسیون مزبور به سه کارگروه رسیدیم که در آینده شروع به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این کمیسیون برنامه اول خود را با شهدای گمنام شروع کردیم که طی آن بانوان مشهدی برای شهدای گمنام خواهری کردند. در برنامه بعد که ویژه روز زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) بود، در حمل و نقل عمومی و کتابخانه‌ها و... یکسری تخفیفات ویژه بانوان صورت گرفت. در مجموعه شهرداری نیز خدمتی برای کارمندان و بانوان کارگر فضای سبز رقم خورد. البته این برنامه‌ها مقطعی بوده و نایزمند اقدامات زیربنایی هستیم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد عنوان کرد: در برنامه‌های هفته زنان موضوع سازماندهی انجمن‌های مردم‌نهاد در حوزه زنان را بیان کردیم. همچنین امسال مصوبه‌ای داشتیم که در پارک‌های بالای پنج هکتار فضای ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته شود و در آن امکان دوچرخه‌سواری برای بانوان فراهم باشد.

سلیمی در خصوص راه‌اندازی بازارچه‌های اشتغال و کارآفرینی بانوان در سطح شهر نیز گفت: این موضوع در دستور کارهای بعدی کمیسیون به بحث گذاشته خواهد شد تا بانوان دارای مشاغل خانگی بازارچه ثابتی برای فروش محصولات خود داشته باشند.

وی با اشاره به دغدغه ایجاد اشتغال برای بانوان زندانی پس از آزادی اظهار کرد: همچنین قرار شد با همکاری سازمان میادین و سازمان بازآفرینی شهرداری برای بانوان طرحی آماده شود که زنان پس از آزادی بتوانند از شغل مناسبی بهره ببرند.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد در خصوص برنامه‌های تحکیم خانواده نیز گفت: کمیسیون ما کمیسیون بانوان و خانواده است. ما زن را فقط در زن بودن نمی‌بینیم. او نقش‌های متفاوتی را مثل مادر، خواهر، دختر و همسر بر عهده دارد. ما نقش زن را در نهاد خانواده می‌بینیم. شهرداری فرصت ۲ ماهه‌ای برای تنظیم لایحه‌ای در مورد تحکیم بنیاد خانواده دارد و پس از آن لایحه ‌را به کمیسیون ما می‌فرستد تا آن را بررسی کرده و سپس اقدامات لازم را انجام دهیم.

سلیمی درباره ورزش بانوان نیز بیان کرد: در حوزه ورزش بانوان نیز ردیف‌های بودجه جداگانه‌ای ذیل معاونت تربیت ‌بدنی شهرداری مشهد تعریف شده‌ است. امسال مسابقات فوتسال، والیبال و بسکتبال جام رمضان ویژه بانوان برگزار شد که طی آن ۷۲ تیم با شور و شوق شرکت کردند.

وی گفت: تلاش می‌کنیم اقدامات مربوط به حوزه زنان در راستای اهداف دولت باشد و بتوان اهداف ملی را در پیش گرفت. دختران امروز ما مادران فردا هستند و هر چقدر که برای دختران سرمایه‌گذاری کنیم، نسل آینده بهتری را از مادران فردا تحویل می‌گیریم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد بیان کرد: در کمیسیون خانواده یک نگاه ملی و یک نگاه بین‌المللی حاکم است. در نگاه ملی تلاش شده با زنان شورای شهر کشور تعامل داشته باشیم و در نگاه بین‌المللی در نظر داریم تشکل‌های ما به حوزه‌های بین‌المللی متصل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد بانوان خانواده برای بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران

رئیس مجلس در جلسه علنی امروز از موافقت مجلس و دولت با اختصاص ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران در بودجه ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز قوه مقننه، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن از مجموع 194 نماینده حاضر با 146 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع، موافقت کردند.

در ادامه جلسه و پس از تصویب کلیات قالیباف رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه 1403 (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این باره برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.

وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.

رئیس مجلس بیان کرد: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول 7 وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده‌اند که از محل تراز جداول، 10 همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان