Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@16:13:24 GMT

سفیر یمن: شورای ریاستی، هیچ مشروعیتی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۷۳۶۲

سفیر یمن: شورای ریاستی، هیچ مشروعیتی ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در جمهور اسلامی ایران تأکید کرد که با طرف ایرانی، لزوم پایبندی به آتش‌بس در این کشور از سوی کشورهای ائتلاف متجاوز تأکید کرده است.

الدیلمی به شبکه «المسیره» گفت: «اگر نیت طرف مقابل صادقانه باشد، این آتش‌بس می‌تواند روزنه‌ای برای آتش‌بس، رفع کامل محاصره و پایان اشغالگری باشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: «به آنچه سید حسن نصرالله گفت و موضع ایران در وین و در جریان مذاکره با عربستان اشاره و تأکید می‌کنم که مسئله یمن باید با یمنیها و در صنعاء بررسی شود».

این دیپلمات یمنی خاطر نشان کرد: «اقدام اخیر عربستان برای تشکیل یک شورا که هیچ مشروعیتی ندارد، تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر این مسئله است که تجاوز [علیه یمن] از سوی عربستان و آمریکاست».

منظور الدیلمی، شورای ریاستی است که در نشست اخیر ریاض، تشکیل شد. پیش از این نشست، عربستان، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن را برکنار کرد.

مذاکرات ریاض، به بهانه حل بحران یمن از چهارشنبه گذشته در عربستان سعودی آغاز شد و شامگاه پنجشنبه با صدور بیانیه پایانی، به کار خود پایان داد. نتیجه این نشست این بود که هادی با فشار عربستان، قدرت خود و معاونش را به این شورا واگذار کرد و شورای ریاستی تشکیل داد.

ریاض نیز بلافاصله، حمایت کامل خود را از شورای رهبری ریاست‌جمهوری و نهادهای پشتیبان آن برای اجرای سیاست‌ها و طرح‌های ابتکاری فعال برای تحقق امنیت و ثبات در جمهوری یمن و پایان بخشیدن به بحران اعلام کرد.

مسئله بعدی که در این بیانیه، تصریح شد، مداخله در امور داخلی یمنبود؛ به نحوی که در آن ادعا شد که «آینده یمن، با آینده شواری همکاری خلیج [فارس] گره خورده است».

این در حالی است که محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به نشست ریاض تأکید کرد که هر گونه فعالیت خارج از مرزهای یمن، عبارت است از نمایشهای طنز و بازیهای سرگرم‌کننده‌ای که کشورهای ائتلاف متجاوز انجام می‌دهند(جزئیات بیشتر).

این در حالی است که عربستان تمامی سرکرده‌های نظامی، قبیله‌ای یا رهبران سیاسی را کنار گذاشت که از سیاست ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در یمن انتقاد کرده بودند و در مقابل از کسانی دعوت کرد که بیشترین وفاداری را به سیاستهای این کشور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کد خبر 847561 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد