Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، رستم قاسمی پس از حضور در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی جهت پاسخ به سوالات نمایندگان گفت: امروز برخی از نمایندگان مجلس سوالاتی را در خصوص حمل و نقل، وضعیت نامناسب جاده‌ ها مطرح کردند که عمده آنها به کمبود اعتبارات و مسائل بودجه مربوط می‌شود و مقرر شد پیگیری لازم انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و ارائه توضیحات در خصوص وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌ های خالی تصریح کرد: طبق سامانه املاک و اسکان که مدتی پیش ساماندهی شد، آمار خانوارهای ایرانی ۶۵ میلیون نفر بوده که وضعیت سکونت تعداد زیادی از آنها مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای خانه‌ های خالی شناسایی شده پیامک ارسال کردیم تا وضعیت سکونتی خودشان را تعیین تکلیف کنند، تاکید کرد: در صورتی که خانه آنها خالی نبوده باید سامانه املاک و اسکان اصلاح کنند البته تعدادی از مالکان وضعیت خودشان را اصلاح کرده و برای تعداد زیادی از مالکان نیز قبض مالیاتی صادر کردیم.

قاسمی بیان کرد: سامانه املاک و اسکان نواقصی داشت و موضوعاتی با سازمان امور مالیاتی و سازمان بازرسی مطرح بود که مقرر شد ظرف دو هفته، کمیته مشترک ایجاد و به وضعیت سامانه رسیدگی و نواقص آن بر طرف شود تا برای کلیه خانه‌های خالی قبض مالیاتی صادر کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تعداد خانه‌ های خالی به صورت دقیق مشخص نیست و بین دو تا ۲.۵ میلیون اعلام می‌شود اما هم اکنون برای ۵۴۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده پیامک ارسال کردیم که از این تعداد کمی نیز مالیات اخذ شده است.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خانه های خالی واحد مسکونی خالی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰ هزار خانه خالی در شهرهای جدید

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اشاره به وجود ۳۰ هزار خانه خالی در شهرهای جدید اعلام کرد: با احتکار مسکن برخورد می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سعید غفوری درباره روند شناسایی خانه‌های خالی در شهرهای جدید و ارائه آمار این واحدها به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات اظهار کرد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی، شهرهای جدید با قوت جهت عرضه واحدهای مسکونی خالی وارد عمل شدند تا بتوان قیمت‌ها را در بازار مسکن تعدیل کرد.

وی افزود: با احتکار مسکن برخورد می‌کنیم و بر اساس قانون، خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی خواهند شد. تاکنون 30 هزار واحد مسکونی خالی در شهرهای جدید شناسایی شده است که به تمام مالکان آنها جهت تعیین تکلیف و معرفی ساکن، اخطار داده شده است.

وی با بیان این‌که محتکران بدانند شهرهای جدید دیگر بهشت آنها نخواهد بود، ادامه داد: تعدادی از مالکان وارد سامانه ملی املاک و اسکان شده و نسبت به تکمیل، تأیید یا تصحیح اطلاعات مالکیت خود و همچنین ساکنان واحدهایشان اقدام کرده‌اند و برخی دیگر هیچ اقدامی انجام ندادند. پس از پالایش مجدد با داده‌های دستگاه‌ها، طی دو هفته آینده نهایی شده و توسط وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند.

وی با توصیه به دارندگان واحدهای خالی در شهرهای جدید به منظور تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر واحدهای خالی و عرضه آنها به بازار مسکن گفت: عرضه این واحدها به بازار می‌تواند قیمت مسکن و اجاره بها را تعدیل کند. همچنین مالکان مشمول مالیات نخواهند شد. اگر این واحدها برای سال بعد خالی بماند میزان مالیاتی که از این واحدها اخذ خواهد شد به دو برابر می‌رسد.

به گزارش تسنیم، اظهارات سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران در حالی است که بخشی از واحدهای مسکن مهر افتتاح شده به واسطه نداشتن امکانات زیربنایی (آب، برق، فاضلاب) قابل سکونت نیست. مشخص نیست چه تعداد از این واحدهای فاقد امکانات در آمار خانه‌های خالی شناسایی شده شرکت عمران شهرهای جدید ایران قرار دارد.

مدیرعامل شهر جدید پرند آذرماه سال گذشته از شناسایی 15 هزار واحد مسکونی خالی و 150 بنگاه غیرمجاز خبر داد و گفته بود: با تأکید وزیر راه و شهرسازی کمیته شناسایی خانه‌های خالی در شهر جدید پرند راه‌اندازی شد. هدف قانونگذار و این طرح‌های حمایتی، تولید مسکن و عرضه به بازار مسکن است تا بتوان در بازار مسکن تعدیل ایجاد کرد.

آرش صیادی افزود: با احتکار مسکن برخورد می‌کنیم و بر اساس قانون به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی خواهد شد.در حال راستی‌آزمایی این تعداد واحدهای خانه خالی هستیم که بعد از نهایی شدن به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی خواهد شد و روند مالیات‌ستانی از این واحدها در برنامه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: به دارندگان واحدهای خالی در شهر جدید پرند توصیه می‌کنیم هرچه سریعتر واحدهای خالی را به بازار مسکن عرضه کنند تا بازار اجاره تعدیل شود. اگر این واحدها برای سال بعد خالی بماند میزان مالیاتی که از این واحدها اخذ خواهد شد به دو برابر می‌رسد. گشت‌های کنترلی و شناسایی واحدهای مسکونی خالی با حضور مأمور مالیات خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا تعداد خانه‌های خالی در ژاپن رو به افزایش است
  • شناسایی ۳۰ هزار خانه خالی در شهرهای جدید
  • بازندگان اصلی مالیات بر عایدی سرمایه
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد