Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@02:38:26 GMT

«پارتی‌ گیت» یقه نخست وزیر انگلیس را گرفت (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۷۶۲۸

«پارتی‌ گیت» یقه نخست وزیر انگلیس را گرفت (+عکس)

به گزارش جام جم آنلاین، دولت انگلیس بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران اعلام کرد که «بوریس جانسون» نخست وزیر و «ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس به دلیل نقض قوانین قرنطینه در دوره کرونا و برگزاری یک مهمانی (پارتی‌‌ گیت) توسط پلیس جریمه خواهند شد.

به گزارش شبکه خبری «ان‌بی‌سی» سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه‌ای گفت: «جانسون و سوناک امروز اطلاعیه‌ای دریافت کردند که پلیس قصد دارد جریمه برای آنها صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پلیس لندن در حال بررسی ۱۲ تجمع در خیابان «داونینگ» و «وایت هال» است که گفته شده است قوانین کووید ۱۹ در این مکان‌های زیر پا گذاشته‌اند.

جانسون تاکنون علیرغم خشم عمیق عمومی و فشارهای مداوم از طیف‌های مختلف سیاسی، د برابر درخواست‌ها برای استعفا مقاومت کرده است.

خبرنگار رسانه دولتی انگلیس، «بی‌بی سی» در این زمینه در توییتی نوشت، نخست وزیر و «کری جانسون» همسر بوریس جانسون به خاطر اتفاقاتی که قانون را در طول قرنطینه نقض می‌کنند جریمه می شوند و این می‌تواند عواقب گسترده داشته باشد.

نشریه «اسپکتیتر» نیز نوشت، بوریس جانسون اولین نخست وزیر تاریخ انگلیس است که در دوران حضور در قدرت به خاطر نقض قانون جریمه خواهد شد.

چندی پیش تصاویر مهمانی مقامات دولت انگلیس با حضور جانسون در زمان اوج اعمال محدودیت‌های کروناییدر سال گذشته میلادی انتقادات شدید جامعه و سیاست‌مداران انگلیس را برانگیخت. پس از آن مشخص شد جانسون و نزدیکانش شب خاکسپاری شوهر ملکه انگلیس نیز دو مهمانی برگزار کرده بودند.

در پی انتشار بخشی از گزارش مربوط به تخلف دولت‌مردان انگلیس از محدودیت‌های کرونایی و به راه انداختن مهمانی و میگساری، نخست‌وزیر این کشور مجبور به عذرخواهی شد.

«سو گری» فعال مدنی انگلیسی در گزارش خود درباره نقض محدودیت‌های کرونایی توسط وضع‌کنندگان آن‌ها نوشت که توجیه برخی اقدامات دولت دشوار است.

این در حالی است که پیش‌تر «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس گفته بود، اگر گزارش سو گری نشان دهد جانسون از قوانین سرپیچی کرده باشد باید استعفا کند. جانسون نیز در جلسه پارلمان تصدیق کرده بود اگر ثابت شود که تخلف کرده است باید استعفا دهد.

جانسون در واکنش به انتشار گزارشی ۱۲ صفحه‌ای از تخلفات صورت گرفته گفت: «می‌خواهم بگویم که عذرخواهی می‌کنم. عذرخواهی می‌کنم کارهایی که انجام دادیم درست نبودند و بابت نحوه مدیریت این مسئله نیز متأسفم.»

وی افزود: «مسئله را درک می‌کنم و جبران می‌کنم. می‌خواهم بگویم به مردم این کشور این را بگویم که می‌دانم مسئله چیست مسئله این است که آیا دولت برای انجام امور، قابل اعتماد هست؟ و من می‌گویم که بله، می‌توانیم قابل اعتماد باشیم، بله می‌توان به ما در انجام امور اعتماد کرد.»

بوریس جانسون حدود ۲ سال قبل به کرونای شدید مبتلا شده بود و مدتی را در بیمارستان گذراند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بوریس جانسون قرنطینه کرونا پارتی گیت بوریس جانسون نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در این رژیم گزارش داد: محال است یک عملیات به نفع اسراییلی ها بدون بازگرداندن اسرا از نوار غزه انجام شود.

وی افزود: هر روز منتظر هستیم تعداد بیشتری از اسرا یکی پس از دیگری کشته شوند.

لاپید اضافه کرد: اگر من نخست وزیر بودم، عملیات در شهر رفح را در برابر بازگرداندن اسرا لغو می کردم.

وی بیان کرد: اگر مواضع سختگیرانه کابینه نتانیاهو نبود می شد یک توافق در ماه دسامبر امضا کرد.

«تزیپی لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی شب گذشته در سخنانی با انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو نسبت به فروپاشی اسراییل هشدار داد.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که تزیپی لیونی در سخنانی اذعان کرد اسراییل به دلیل کابینه نتانیاهو پس از شروع جنگ هفتم اکتبر در وضعیت سقوط آزاد قرار گرفته است.

وی با اشاره به عجز کابینه نتانیاهو در مهار حماس گفت: نتانیاهو به دلیل حضور ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه راه‌حلی برای جایگزینی حماس پیدا نکرده است و این امر پایان جنگ را به تأخیر می‌اندازد.

کد خبر 6090666

دیگر خبرها

  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین