Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس وادیم بویچنگو، شهردار ماریوپُل در اظهاراتی تلویزیونی گفت گفت محاسبه شمار دقیق تلفات مشکل است، زیرا جنگ خیابانی آغاز شده است.

پاولو کیریلنکو، رئیس سازمان منطقه‌ای نظامی دونتسک هم گفت ماریوپُل در آن قرار دارد، می‌تواند به ۲۲۰۰۰ نفر برسد. او به سی‌ان‌ان گفت:‌«وضعیت در ماریوپُل اظهارنظر درباره شمار تلفات را مشکل می‌کند، چرا که این شهر تحت محاصره زمینی و دریایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در حال حاضر درباره مرگ ۲۰۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ نفر در ماریوپل بحث می‌کنیم.»

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز در یک سخنرانی ویدئویی برای قانونگذاران کره جنوبی بدون ارائه جزئیات در این باره گفت:‌«ماریوپُل نابود شده است، ده‌ها هزار نفر مرده‌اند و با این وجود روس‌ها حملاتشان را متوقف نمی‌کنند.»

اگر این شمار تلفات ثابت شود، بزرگترین شمار کشته‌ها در یک منطقه از اوکراین است که شهرها، شهرک‌ها و روستاهایش زیر بمباران بی‌امان بوده است.

 دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خودخوانده خلق دونتسک به خبرگزاری RIA روسیه گفت که بیش از ۵ هزار نفر در ماریوپُل کشته شده‌اند و نیروهای اوکراینی را مسئول مرگ آنها اعلام کرد.

از طرف دیگر به گزارش آسوشیتدپرس روسیه اعلام کرد چندین سیستم ضدهوایی اوکراین را نابود کرده است که ظاهرا نشانه‌ای  از تلاش تجدیدشده‌اش برای به دست آوردن برتری هوایی و از بین بردن سلاح‌های ضروری کی‌یف در آستانه حمله جدیدش در شرق این کشور است.

همچنین گزارش‌هایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که روسیه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را بر ضد پرسنل نظامی اوکراینی شروع کرده‌اند که باعث اشکال در تنفس و سردرد شدید در قربانیان شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید در موقعیتی نیست که بتواند گزارش‌ها درباره استفاده از سلاح‌های شیمایی را تایید کند.

روسیه می‌گوید نیروهایش چهار موشک‌انداز اس-۳۰۰ را که کشوری اروپایی نامبرده‌نشده‌ای به اوکراین داده بود، در نزدیکی شهر دنیپرو در مرکز این کشور نابود کرده‌اند. اسلواکی هفته پیش چنین سیستمی را به اوکراین داد، اما نابود شدن آنها را انکار کرده است. روسیه قبلا ادعا کرده بود دو حمله به سسیستم‌های ضدهوایی مشابهی را در مکان‌های دیگر را انجام داده است.

ناتوانی مسکو در به دست آوردن کنترل کامل فضای هوایی اوکراین تلاش‌های مسکو برای فراهم کردن پوشش هوایی نیروهایش روی زمین را با مانع روبرو کرده، باعث محدود پیشرفت‌های این نیروها شده و آنها در معرض تلفات بیشتر قرار داده است.

کد خبر 669461 برچسب‌ها روسیه - اوکراین روسیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه اوکراین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین