Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقیلو بااشاره به وقوع پدیده گرد وغبار در استان زنجان، گفت: کلیه افراد به ویژه سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی، عروقی و تنفسی تا حد امکان از منزل خارج نشده و درب و پنجره منزل و محل کار خود را بسته نگهدارند.

او می گوید: سایر افراد نیز درصورت ضرورت  برای خروج از منزل  با استفاده از ماسک مناسب  FFP۲  از منزل خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ورزشکاران در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند و حضور در پارک‌ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و گردوغبار صورت نگیرد.

تقیلو می گوید: تردد خودرو‌های شخصی  نیز بایستی کاهش یابد و درصورت استفاده از خودرو ضمن استفاده از ماسک مناسب، شیشه‌ها نیز بالا نگهداشته شود.

او با بیان اینکه کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گرد وغبار قرار دارند مثل پلیس راهور، حتماً از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک با ویژگی فوق استفاده کنند، گفت: در صورت امکان از مصرف سیگار و قلیان خودداری کرده و از طرفی مصرف شیر، ماست کم چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات را برای دفع سموم از بدن افزایش دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی زنجان گفت: تا برگشت هوا به شرایط مطلوب، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری کرده و مواد غذایی را به صورت روباز قرار ندهند و ظروف نیز به صورت پوشانده یا وارونه قرار گیرند.

او با اشاره به اینکه توصیه می شود، فروشندگان نیز مواد غذایی فله ای، روی مواد غذایی را با پوشش مناسب بپوشانند، گفت: زدایش گرد وخاک از روی مواد غذایی بسته بندی شده نیز توسط فروشندگان مورد توجه قرار گیرد.

تقیلو گفت: در هنگام رانندگی در شرایط آلودگی ناشی از گردوغبار، سرعت را کاهش دهند که باتوجه به محدودشدن میدان دید، منجر به حوادث رانندگی نشود و در صورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی، عروقی و تنفسی بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گرد و غبار زنجان دانشگاه علوم پزشکی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یعقوب مظفری گلوگاهی اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران ادامه داد: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد