Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، همایش «خدیجه؛ مادر امت» ویژه بزرگداشت سالروز وفات حضرت خدیجه (س)، ۲۳ فروردین‌ماه با حضور مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، قاسمپور، نماینده مجلس شورای اسلامی و علاسوند، عضو هیئت علمی مرکز مطالعات و تحقیقات زنان در محل مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این برنامه و پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید از یک قاری نوجوان، مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) به تمام معانی مفهوم عمیق دینی باقی بودن را که سنتی الهی است، درک کرده و همه مال خود را باقی کرده و ذره‌ای را هدر ندادند.

وی افزود: آن حضرت تمامی راحتی و آسایش خود را رها کرده و در شرایط سخت زمان خود ابتدا تمام اموال و سپس، همه وجود خود را باقی کردند. شهدا و جانبازان عزیز ما نیز چنین کرده و وجود خود را در این دنیای فانی باقی کردند. مادران شهدای گرانقدر نیز اجازه ندادند تا فرزندانشان فانی شوند. همه ما می‌توانیم در این راه قدم برداشته و اموال، توانایی جسمی و ارتباطات خود را باقی کنیم.

اردبیلی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) همه وجود نازنین خود و فرزند و همسر و اموال خود را باقی کردند. آن حضرت که خود یک تاجر بود، با خدا معامله کرده و بالاترین تجارت را انجام دادند. ما باید در این شب‌های گرانقدر پرده‌ها را پس بزنیم و حقیقت عالم را به تمام معانی درک کنیم.

وی بیان کرد: شب قدر فرصتی برای مواجه شدن با حقیقت عالم است و ما باید خود را ذره ذره آماده کنیم تا زمانی که حقیقت را درک کردیم، این توشه را برای تمامی سال حفظ کرده و کاری کنیم تا درصد باقی تری را برای خود نگه داریم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با الگوی سوم زن، تصریح کرد: این الگو، نظریه‌ای انقلابی است که از سوی امامین انقلاب مطرح شد و هنوز به روی زمین نیامده است. البته نشانه‌هایی از آن در جامعه دیده می‌شود اما هنوز به تمامی معانی به روی زمین نیامده تا بتوانیم اینگونه مطرح کنیم که مدل الگوی سوم در انقلاب اسلامی را محقق کرده‌ایم.

اردبیلی بیان کرد: در الگوی سوم بانوان باید کاری کنند که از موجودی مصرفی و جوزده به عنصری اثرگذار و مولد در جامعه تبدیل شوند. همه ما باید برای تحقق این الگو تلاش کنیم. الگوی سوم، اتفاقی دستورالعملی و دستوری نیست بلکه باید در درون تک تک بانوان محقق شود.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) با نگاه به وعده الهی و فرصت‌های پیش رو و امکانات موجود، کل پشتیبانی اقتصادی حرکت اولیه اسلام را برعهده داشتند، اظهار کرد: امروز شاید بانوان برای جریان شکل‌گیری تغییرات مثبت در جامعه، تمامی سهم خود را انجام نداده‌اند و راه و رسم باقی کردن خود در جامعه را پیدا نکرده‌اند که در این زمینه باید به برنامه‌ریزی نوآورانه روی بیاوریم.

حضرت خدیجه را تمامی دشمنان پیامبر هم تأیید می‌کردند

در ادامه فریبا علاسوند با بیان اینکه رسیدن به الگوی سوم بی نظیر است، گفت: البته رسیدن به این هدف ساده نیست. اگرچه زنان ایرانی این الگو را به کرات در زندگی خود پیاده کرده اند، اما پیاده‌سازی کامل آن در جامعه امری ساده نبوده و باید برای آن تلاش کرد.

وی در ادامه ضمن ارائه تعریفی از مفهوم زن قدرتمند در جامعه، افزود: اگر بتوانیم نقاط پیچیده جمع بین نقش‌های متفاوت را در خود محقق کنیم، کاری کرده‌ایم کارستان.

علاسوند در ادامه با اشاره به شخصیت حضرت زهرا (س)، تصریح کرد: دختر پیامبر (ص) راهبه‌ای در دیر نبود که فقط به ذکر و عبادت بپردازد، بلکه ایشان به عنوان همسر امیرالمومنین (ع) و مادر فرزندان خویش، نقش ویژه‌ای در این زمینه داشتند.

وی افزود: اگر فصل همسری و مادری ایشان را بخوانیم، انسان اینگونه می‌اندیشد که حضرت زنی بوده است که جز دغدغه همسر و فرزندان فکر دیگری نمی‌کرده است. خانه فاطمه (س) مرجع و امید مردم نیازمند و نیز مرجع قضاوت و داوری بوده است. آن حضرت شخصیتی بودند که بزرگ‌ترین علم سیاسی در اسلام را بلند کرده و جان خود را پای آن گذاشتند.

علاسوند تصریح کرد: این بانوی بزرگوار تمامی ابعاد زندگی خانوادگی و اجتماعی را در خود داشتند. مدیریت احساسات مختلف، قدرت می‌خواهد؛ چراکه این احساسات با هم متفاوت هستند و این گونه مدیریت در مختصات زن غربی وجود ندارد. وجود حضرت خدیجه (س) جمع بین تمامی این ویژگی‌ها بود که علم نیز پاسخی برای آن ندارد.

وی با بیان اینکه وجود حضرت امیر (ع) نیز همین گونه بوده است، افزود: نقطه عطف ادیان الهی این بود که انسانی تربیت شود تا ضمن دارا بودن تمامی خصائل بندگی و اثرگذاری، انسانی مقتدر، قوی، پر احساس و ایثارگر باشد و در عین حال نیز در نقطه اوج اثرگذاری قرار داشته باشد.

علاسوند بیان کرد: بانوان سلسله مراتب بیشتری نسبت به مردان دارند. اینکه فردی در اوج اقتدار و توانمندی در بافت خانواده همسر فروتن و اهل قنوت باشد، بسیار مشکل است. این مسئله نقاط تمدنی متفاوت ما در حوزه زن و خانواده است. حضرت خدیجه (س) در وهله اول انسانی باهوش، انتخابگر و اهل تشخیص بود و آگاهی کاملی نسبت به همه امور داشت.

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) از لحاظ قوای احساسی و درونی آنچنان قوی بوده و اقتدار داشتند که در برابر تمامی مخالفان پیامبر (ص) ایشان را تأیید کردند. ایشان تمامی اموال خود را صرف اسلام کرده و از همه چیز گذشتند. آن حضرت در وقت و به موقع تمامی دارایی خود را برای ایده‌ای نو و ناشناخته به نام اسلام صرف کردند. ایشان تمامی ارزش‌های جاهلی و اشرافی را برای پیامبر (ص) پشت سر گذاشتند و به سمت اسلام آمدند.

وی اظهار کرد: آن حضرت بنده‌ای بود اثرگذار، مستقل، مقتدر و مؤمن که در سلسله مراتب رویدادهای مختلف، خداوند آرمان او بود و پیامبر (ص) را نیز در این مسیر دوست داشت. ما امروز باید استانداردهای خود را مانند ویژگی‌های آن حضرت ناب و خالص کنیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم، با حضور مسئولان حاضر، از مادران و همسران چهار شهید والامقام تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 5465656 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری پیامبر اسلام حضرت خدیجه س مجلس شورای اسلامی آیت الله خامنه ای فروردین ماه مریم اردبیلی ماه رمضان 1401 ماه مبارك رمضان ماه امید قرآن حضرت خدیجه س قرآن کریم فعالیت های قرآنی اوقات شرعی دعای روزهای ماه رمضان شیعه شهر تهران سازمان دارالقرآن الکریم انقلاب اسلامی ایران خود را باقی حضرت خدیجه الگوی سوم آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: شرایط اقلیمی استان باعث افزایش هزینه‌های نگهداری شبکه برق شده است، هرمزگان در شرایط اقلیمی خاص کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع نیروی برق را برعهده دارد.

محمد کریمی امروز هفتم اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان جزء پنج شرکت اول در کشور در زمینه توزیع بار شبکه است، اظهار کرد: این رویکرد موجب شد تا از لحاظ بار توزیع نیروی برق نیز با مصرف سالانه ۱۱ میلیون مگاوات ساعت انرژی جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته باشیم.

وی افزود: به همان میزان هم تأسیسات و زیرساخت برای تامین بار و برق مشترکین تامین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از تامین و توزیع ۴۰۰ مگاوات بار برق جزایر خبر داد و افزود: این عملیات نگهداری با هزینه تقریبا سه برابری سایر نقاط کشور انجام می‌شود، ۹ ماه از سال شرایط استان گرم است که پنج ماه آن در اوج گرما قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • کارگران نقش اصلی در تحقق شعار سال را برعهده دارند
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • مسئولیت فنی تیم تراکتور موقتا در برعهده دستیار یحیی