Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@20:38:59 GMT

شخصیت حضرت خدیجه (س) به عنوان اسوه در جهان مطرح شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۸۳۲۵

شخصیت حضرت خدیجه (س) به عنوان اسوه در جهان مطرح شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، «ماموستا عبدالسلام محمدی» امام جمعه شهرستان دهگلان در مراسم سالروز وفات حضرت خدیجه کبری که به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان  در شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حضرت خدیجه کبری (س) بانوی خردمند دور اندیش و از طایفه قریش و از با فضلیت ترین بانوان اسلام و سیده نساء اهل بهشت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ماموستا محمدی با استناد به روایات تصریح کرد: در حدیثی قدسی که از امام احمد ابن حنبل (رض) روایت شده است: خط رسول الله صلی الله علیه وسلم اربعه خطوط وقال اتدرون ما هذا؟ قالوا الله ورسوله اعلم؛  قال صلی الله علیه وسلم: افضل نساء اهل الجنه. خدیجه بنت خویلد.فاطمه بنت محمد. مریم بنت عمران. آسیه بنت مزاحم.امراه فرعون.
 
پیامبر اکرم علیه الصلاه والسلام چهار خط را ترسیم کردند وفرمودند: آیا می دانید این چهار خط چی هست؟ عرض کردند خدا وپیامبرش بهتر می داند؛ این چهار خط.  افضل زنان بهشت خدیجه دختر خویلد، فاطمه دختر محمد، مریم دختر عمران وآسیه دختر مزاحم همسر فرعون هستند؛ لذا در این حدیث جایگاه قدسی حضرت خدیجه (س) بسیار روشن و مشهود است.
 
امام جمعه شهرستان دهگلان عنوان کرد: حضرت خدیجه (س) نخستین زنی بودند که به پیامبر ایمان آوردند و از شخصیت های بسیار تاثیرگذار در نهضت و رسالت پیامبر (ص) بودند.
 
این عالم اهل سنت بیان کرد: ایمان و باور حضرت خدیجه (س) به رسالت  پیامبر در اوایل اسلام و حمایت های جانانه این بانوی بزرگوار از پیامبر اکرم(ص) در کتب تاریخی و سیره ای بسیار روشن است.
 
وی در ادامه افزود: حضرت خدیجه سختی های فراوانی در شعب ابی طالب متحمل شدند و استقامت های زیادی که این بانوی بزرگوار نسبت به اسلام و نسبت به شخصیت پیامبر داشتند، گواه بر عظمت و جایگاه این بانوی طاهره است که در اوج سختی رسالت پیامبر را تایید کردند.
 
ماموستا عبدالسلام محمدی در پایان تاکید کرد: جا دارد از شخصیت حضرت خدیجه (س) به عنوان یک بانوی مجاهد و منفق که تمام مال و دارایی خود را برای اسلام و پیامبر (ص) انفاق کردند قدردانی شود و به عنوان اسوه و ارزش های دینی در جهان اسلام و بخصوص در بین بانوان مسلمان مطرح و شناخته شود.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کردستان حضرت خدیجه س حضرت خدیجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «سید محمد شوالا حیدرا» رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی ضمن زیارت مضجع شریف بانوی کرامت، از بخش‌های مختلف حرم حضرت معصومه (س) نیز بازدید کرد.

در این بازدید با شخصیت و جایگاه این بانوی با کرامت از خاندان اهل بیت (س) آشنا شد.

کد خبر 6095192

دیگر خبرها

  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب