Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا کرم گودرزی شامگاه سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: در تداوم برنامه و اقدامات مربوط به جلوگیری از هدر رفت گاز طبیعی در تاسیسات و تجهیزات گازرسانی، مبتنی بر اهداف مصوب سالانه و با توجه به اقدامات صورت گرفته میزان گاز هدر رفت در سال گذشته به ۵۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته که با توجه به میزان هدر رفت گاز در سال ۱۳۹۹ که حدود ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد بود در سال ۱۴۰۰  با کاهش ۴.۳ درصدی به دو درصد رسیده است. 

گودرزی افزود: با توجه به اینکه جلوگیری از هدر رفت گاز به عنوان یک سرمایه ملی نقش مهمی در توسعه پایدار و حفظ محیط زیست دارد، با برنامه ریزی دقیق ، کالیبراسیون بموقع تجهیزات ، جمع آوری انشعابات غیر مجاز، رفع نشتی شبکه، ایستگاهها و  تجهیزات اندازه گیری ، استفاده از کنتورهای آلتراسونیک به عنوان کنتورهای ثانویه  و کنتورهای دیافراگمی ارتقا یافته و پایش مستمر مصارف خانگی به این مهم دست یافتیم و تلاش در راستای به حداقل رساندن هدر رفت گاز و استمرار وضعیت موجود بطور جدی در دستور کار است. 

گودرزی گفت : همه ما وظیفه داریم که از این سرمایه ارزشمند ملی که میراث گذشتگان و سرمایه نسلهای آینده است ، با استفاده بهینه و بهره ور به نحو احسن محافظت کنیم.

گودرزی اظهار داشت: هم اکنون از مجموع ۲۵ شهر استان ۲۴ شهر از امکان گاز بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گازرسانی شهری در این استان ۹۹.۹ درصد است.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۵۷۷ هزار و ۲۲۷ مشترک گاز در لرستان وجود دارد که از این مجموع ۵۴۵ هزار و ۷۶۴ مشترک خانگی، یکهزار و ۹۸۵ مشترک صنعتی و ۲۹ هزار و ۴۷۸ مشترک عمومی از نعمت گاز در این استان برخوردار هستند.

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران گاز لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران گاز لرستان شرکت ملی گاز ایران گاز لرستان هدر رفت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های اخیر باعث افزایش سطح آب در سدهای استان بوشهر شد و برخی از سدها به صورت کاملاً پر شد.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت سد ۴.۵ میلیون متر مکعبی تنگ ارم در شهرستان دشتستان بیان کرد: حجم ذخیره آب سد رئیس علی دلواری در شهرستان دشتستان به ۵۳ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره ۶ میلیون مترمکعب آب در سد باغان خبر داد و اضافه کرد: حوضچه‌های سد تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب استان نیز با این بارش‌ها سیراب شدند.

وی از بهبود وضعیت آب‌دهی رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب رواناب در سدهای استان بوشهر ذخیره شد.

کد خبر 6096872

دیگر خبرها

  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید