Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرنگار ایرنا، "منوچهر فخری" شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اظهار داشت: متاسفانه در چند روز گذشته شاهد یک مهمان ناخوانده‌ای برای استان بودیم که شرایط استان را تحت تاثیر قرار داد و بهار امسال را به کام مردم تلخ کرد.

وی با بیان اینکه هوای کرمانشاه در سال جاری، ۹روز غیراستاندارد بوده است، ادامه داد: از معدود استان هایی بودیم که نسبت به تشکیل کارگروه به صورت مستمر برای کمتر شدن مشکلات ناشی از توده گرد و غبار برای مردم اقدام کردیم و حتی در یک روز دو بار این جلسه را تشکیل دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، تصریح کرد: منشاء اصلی ایجاد این گرد و غبار خارج از استان است و در این راستا پیگیری های لازم را با وزارت کشور انجام داده ایم و حل آن به پیگیری‌های بین‌المللی نیاز دارد اما مدیران استان هم وظیفه دارند که اقدامات لازم را برای به حداقل رساندن مشکلات و کاهش تبعات آن اقدام کنند.

فخری با اشاره به گزارش اداره هواشناسی استان مبنی بر ورود یک توده جدید گردو غبار به استان گفت: از اداره هواشناسی خواسته شده که داده ها و تجزیه و تحلیل های خود برای بررسی شرایط هواشناسی را به صورت دقیق گزارش کند تا بر اساس آن بتوانیم در اسرع وقت نسبت به تصمیم گیری های لازم اقدام کنیم.

وی ادامه داد: درست است که تجزیه و تحلیل داده ها به صورت ۱۰۰ درصدی با واقعیت منطبق نباشد و انحراف چند درصد هواشناسی طبیعی است اما این تحلیل ها نباید به گونه ای باشد که باعث عدم اتخاذ تصمیم گیری در تمامی ارکان و موضوعات مرتبط شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به شرح وظایف کاری اداره هواشناسی و با بیان اینکه مبنای تصمیم گیری راجع به دیده گردوغبار، نظرات این اداره است، افزود: شایسته است اداره کل هواشناسی کرمانشاه نسبت به تولید داده های علمی و دقیق برای بررسی شرایط آب و هوایی اقدام کند تا بر اساس آن تصمیم گیری های لازم از جمله تسریع در اعلام تعطیلی مدارس اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه سلامتی و تندرستی مردم برای ما از همه چیز مهم تر و با ارزش تر است، گفت: اگر بر اساس گزارشات محیط زیست به این نتیجه برسیم که توده گرد و غبار برای سلامتی دانش آموزان زیان آور است نسبت به تعطیلی مدارس اقدام خواهیم کرد زیرا سلامتی جامعه و مردم برای ما یک اولویت بسیار مهم و انکار ناپذیر است.

فخری همچنین از مدیریت بحران استانداری خواست که تصمیم گیری های اتخاذ شده و اطلاعات دقیق در خصوص تعطیلی مدارس را در اسرع وقت به رسانه ها و صداوسیما کرمانشاه اعلام تا به اطلاع مردم برسد.

این مقام مسئول ادامه داد: هر چند که منشاء اصلی تشکیل گرد و غبار خارج از کشور است اما مدیریت استان تمام برنامه ها و اقدامات لازم را برای کاهش اثرات آن انجام می دهد و با جدیت پیگیر اجرای برنامه های لازم و پاسخگو کردن دستگاه های ذیربط برای انجام کار بهتر و دقیق تر است.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه بازگشایی مدارس کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه بازگشایی مدارس کرمانشاه استانداری کرمانشاه بازگشایی مدارس کرمانشاه تصمیم گیری گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی ملک‌زاده با اشاره به اینکه جلسه ستاد مدیریت بحران استان یزد به ریاست استاندار برگزار شد اظهار داشت: به دلیل بارش‌های باران، ستاد مدیریت بحران استان یزد تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان یزد برای چهارشنبه پنجم اردیبهشت را غیرحضوری اعلام کرد.

 میزان بارندگی در شهر یزد بسیار شدید بود و در بسیاری از خیابان‌ها روان‌آب جاری شده و تیم‌های عملیاتی و اجرایی در حال ارائه خدمات برای رفع آب گرفتگی‌ها هستند.

در نقاط مختلف استان یزد هم شدت بارندگی سبب شد که سیلاب جاری شود به گونه‌ای که در بسیاری از مسیر‌های روستایی، تردد با مشکل مواجه شد و برخی از مسیر‌ها برای ساعاتی مسدود شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • تعطیلی مدارس یزد فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران)
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد
  • مدارس این شهر فردا تعطیل شد
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند