Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در راستای تامین آب آشامیدنی اکنون ۸ سایت آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر در حال ساخت است که ۴ سایت آن امسال وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، یکی از مطالبات مهم دیرینه مردم استان جنوبی بوشهر آب آشامیدنی است که در فصول مختلف سال به ویژه در ایام گرما با کمبود شدید آب مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش بارندگی‌ها در چند سال گذشته و بروز خشکسالی‌ها بر مشکلات تأمین آب دامن زده به‌گونه‌ای که تمام دشت‌های استان بوشهر در حالت ممنوعه و بحرانی قرار گرفته است.

کاهش بارش باران سبب کاهش آورد آب رودخانه‌ها و از بین رفتن منابع آب سطحی می‌شود و در راستای تأمین آب بهره‌برداران را به سوی آب‌های زیر زمینی سوق می‌دهد.

تغذیه نشدن سفره‌ آب‌ها و افت سطح آب‌های زیرزمینی از تبعات دیگر کاهش باران و خشکسالی‌ها است.

سالانه سطح آب‌های زیرزمینی استان بوشهر بیش از یک متر افت می‌یابد

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر دشت‌های این استان دارای افت سطح آب‌های زیرزمینی است و در شرایط ممنوعه قرار دارند .

علی محمدی با بیان اینکه به طور میانگین سالانه سطح آب‌های زیرزمینی استان بوشهر بیش از یک متر افت می‌یابد اظهار داشت: این موضوع در دشت‌های استان مشهود است به‌طور که در دوره آماری بلندمدت، در دشت بوشکان دشتستان بیش از 22 متر افت سطح آب زیرزمینی اتفاق افتاده است.

وی از  تبعات افت سطح آب‌های زیرزمینی پرداخت و تصریح کرد: فرونشست زمین، خسارت به تأسیسات زیرساختی، افزایش هزینه برداشت از منبع و خشک شدن چاه‌های کشاورزی از جمله تبعات افت سطح آب‌های زیرزمینی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر میانگین بارندگی استان را 255 میلیمتر دانست و تصریح کرد: بوشهر استانی کم آب است و میانگین بارندگی آن 255 میلیمتر و این درحالی است که در 40 سال اخیر، بیش از 23 سال را با بارشی کمتر از میانگین متوسط پشت سر گذاشته است.

محمدی از کاهش بارش باران در فصل زراعی جاری نسبت به سال قبل خبر داد و بیان کرد: در سال آبی گذشته شاهد کاهش 17 درصدی بارش باران بودیم که تداوم خشکسالی‌ها خطر جدی محسوب می‌شود.

وی از بهره‌برداری 3 سد در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: اکنون 3 سد با حجم مخزن بیش از 700 میلیون مترمکعب در حال بهره برداری است که میزان ذخیره این 3 سد حدود به 350 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به ساخت 6 سد دیگر با حجم مخزن تجمعی 650 میلیون مترمکعب خاطر نشان کرد: از 6 سد مذکور، 3 سد تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری و آبگیری می‌رسد.

بیش از 80 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد

اکنون بیش از 80 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد که با خطوط انتقال آب وارد شبکه آبرسانی استان بوشهر می‌شود.

برای جبران کمبود آب آشامیدنی استان اقدامات اضطراری در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر قرار دارد تا مردم استان در تابستان در تأمین و دریافت آب با کمترین تنش و مشکل مواجه باشند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: اکنون 8 سایت آب‌شیرین‌کن در استان در حال ساخت است که 4 سایت آن امسال وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

گذر از تنش آبی بوشهر با شیرین‌سازی آب دریا/‌ تأمین آب از آب‌شیرین‌کن 40 درصد افزایش می‌یابدپروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر قبل از آغاز فصل گرما راه‌اندازی می‌شودفاز نخست پروژه‌های 52 هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن بوشهر امسال وارد مدار می‌شود

ابوالحسن عالی با بیان اینکه 4 سایت آب‌شیرین‌کن دیگر سال آینده تکمیل می‌شود خاطر نشان کرد: علاوه بر آن، 5 سایت آب‌شیرین‌کن دیگر در 3 سال آینده تکمیل می‌شود.

حدود 10 درصد آب مصرفی استان از طریق پروژه‌های آب‌شیرین‌کن تأمین می‌شود

وی با بیان اینکه اکنون حدود 10 درصد آب مصرفی استان از طریق پروژه‌های آب‌شیرین‌کن تأمین می‌شود گفت: با تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت تأمین آب آشامیدنی به 40 درصد از این پروژه‌ها می‌رسد که وضعیت پایداری در تأمین آب فراهم می‌کند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یکی از گران‌ترین آب آشامیدنی را تولید آب از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن دانست و افزود: استان بوشهر یکی از گران‌ترین استان‌ها در قیمت تمام شده آب آشامیدنی است چراکه هر مترمکعب آب به ارزش 7 هزار و 500 تومان تولید می‌شود که هر مترمکعب با قیمت بین 700 تا یک هزار تومان در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

عالی مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی را یک اصل مهم در جلوگیری از بحران کم آبی دانست و تأکید کرد: رعایت مدیریت مصرف آب باید در دستور همه مردم قرار بگیر تا شاهد تنش آبی نباشیم.

انتهای پیام/190/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سطح آب های زیرزمینی افت سطح آب های زیرزمینی پروژه های آب شیرین کن سایت آب شیرین کن آب آشامیدنی امسال وارد مدار استان بوشهر بهره برداری استان ها تأمین آب پروژه ها شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی روستاها گام بردارد، جهاد آبرسانی در ۱۰ هزار روستا در کشور آغاز و این مهم به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به روستای کهن‌دژ افزود: بهسازی و محوطه‌سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ و همچنین نصب و راه‌اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کارهایی است که در محل آبگیر انجام شده.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای یک هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون‌سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و… دانست.

کریمی عنوان کرد: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تأمین آب شرب اهالی روستای کهن‌دژ اجرا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روستای کهن‌دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود ۱۰۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

کد خبر 6089482

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد