Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران سلمانی گفت: دیتا دیود محصولی است که برای جلوگیری از نفوذ به شبکه‌های امن در فضای اترنت استفاده می‌شود. این محصول کار یک سوسازی جریان داده را با استفاده از سخت افزار انجام می‌دهد و می‌تواند به صورت کاملا یک طرفه انتقال پیام اینترنت را انجام دهد و اجازه انتقال هر گونه اطلاعات را از شبکه امن به بیرون را مسدود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ویژگی‌های آن کاملا سخت افزاری بودن محصول و عدم بهره گیری از هرگونه سیستم عامل این محصول است.

دیتا دیود‌های سخت افزاری، مستقل از سیستم عامل‌ها کار می‌کنند و حفاظت را در لایه Physical و یا IP انجام می دهند. می‌توان گفت Firmware‌های این ابزار‌ها کامل غیر قابل نفوذ هستند. استقلال از سیستم عامل و عدم پردازش پکت‌های اطلاعات دریافتی این امکان را می‌دهد که این ابزار‌ها بسیار سریع باشند و مانند دیتا دیود نرم افزاری شبکه را کند نکنند؛ اما در عین حال عدم پردازش پکت‌ها، پروتکل‌های ارتباطی پشتیبانی شده از طرف این ابزار را محدود می‌کند.

او گفت: از این محصول در اتاق‌های کنترل صنعتی، ابزار دقیق، ارتباط بین واحد صنعتی و فناوری اطلاعات استفاده می‌شود. ایران بعد از کشور‌های آمریکا، انگلیس، چین و سوئد تولید کننده این دستگاه است. با توجه به این که محصولات امنیتی ساخته شده در خارج از کشور احتمالا دارای در پشتی به منظور شنود اطلاعات است، این تجهیز کاملا بومی، انتقال یک طرفه داده را به صورت ۱۰۰% تضمین می‌کند و عاری از هر گونه درپشتی (backdoor) است.

او با توجه به ماهیت محصول و نیاز‌های متنوع سازمان‌ها و کاربرد‌های مختلف معتقد است که این شرکت امکان همکاری در خصوصی سازی محصول به منظور تسهیل در استفاده از محصول را دارد و این کار در بسیاری از فروش‌ها اتفاق افتاده است.

برای آگاهی از وضعیت کار نود‌های حساس (اطلاعات سرورها، وضعیت بانک‌های داده و نود‌های سخت افزاری و ...) بر خط روی گوشی تلفن همراه و بدون امکان نفوذ در نودها، ایده ساخت یکسوکننده جریان اطلاعات در فضای اترنت در شرکت مطرح و با توجه به پتانسیل سخت افزاری و نرم افزاری شرکت، محصول طراحی و ساخته شد.

حدود ۳۰۰ دستگاه از این محصول تولید و عرضه شده که قیمت آن نسبت به نمونه خارجی ۲ الی ۳ برابر کمتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان شبکه امن سخت افزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا

سینوپک در راستای رقابت چین با هند که به تقویت روابط انرژی و اتصالات زیرساخت با سریلانکا چشم دوخته است، مطالعات امکان‌سنجی برای ساخت یک یا ۲ پالایشگاه در سریلانکا را در ژوئن تکمیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، «شرکت نفت و شیمیایی چین» (سینوپک) که بزرگترین پالایشگر نفت در جهان است، به برنامه‌هایش برای ساخت نخستین پالایشگاه خود در خارج از چین، سرعت بخشیده است.

چین و هند هر دو در حال رقابت برای تقویت حضور انرژی خود در سریلانکا برای تحویل سوخت به این کشور هستند که تنها یک پالایشگاه با ظرفیت پالایش روزانه حدود ۳۸ هزار بشکه نفت دارد و آن هم در دهه ۱۹۶۰ توسط ایران ساخته شده است.

منابع ارشد صنعت، هفته جاری به رویترز گفتند: سینوپک اکنون به تکمیل مطالعات امکان سنجی خود در مورد ساخت یک پالایشگاه به ظرفیت ۱۶۰ هزار بشکه در روز یا دو تاسیسات به ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز در بندر هامبانتوتا که توسط چین اداره می‌شود، نزدیک است. به گفته این منابع، این پروژه در سریلانکا، اولویت اصلی سینوپک است.

کانچانا ویجسکرا، وزیر نیرو و انرژی سریلانکا، در اواخر سال ۲۰۲۳ اعلام کرد دولت سریلانکا، قراردادی را با سینوپک تائید کرده است تا این غول چینی وارد ساخت یک پالایشگاه جدید نفت و مرکز پردازش محصولات مرتبط در هامبانتوتا شود.

مقامات سینوپک طی ماه گذشته، درباره پالایشگاه جدید پیشنهادی بحث و اشاره کردند که این غول چینی، تصمیم گرفته است ظرفیت پالایشگاه را نسبت به پیشنهاد و سرمایه‌گذاری اولیه، دو برابر کند. وزیر انرژی سریلانکا گفت: این شرکت چینی قصد دارد قراردادهای این پروژه را امضا کرده و کار را تا ژوئن سال ۲۰۲۴ آغاز کند. سینوپک درباره مسائل مربوط به تامین آب و برق و اختصاص زمین برای پالایشگاه جدید، با مقامات مربوطه گفتگو کرده است.

پروژه پالایشگاه در سریلانکا از سوی بزرگترین پالایشگر جهان، اقدامی در جهت تضمین بازارهای بیشتر در خارج از چین است. یکی دیگر از اولویت‌های اصلی سینوپک، توسعه برنامه ریزی شده پالایشگاه ینبع با یک مجتمع پتروشیمی در عربستان سعودی است که در آنجا شرکای سرمایه گذاری مشترک سینوپک شامل آرامکو و سابک، در حال بررسی ایده اضافه کردن یک مجتمع پتروشیمی جدید هستند که با پالایشگاه موجود، ادغام می‌شود.

اگر پروژه سینوپک در سریلانکا به سرانجام برسد، اولین پالایشگاه با مالکیت کامل این غول انرژی چینی در خارج از چین خواهد بود.

سینوپک در سال گذشته، توافقنامه‌ای را با هیئت سرمایه گذاری سریلانکا، برای راه اندازی و اداره جایگاه‌های توزیع سوخت در سریلانکا امضا کرد. این غول چینی ۱۰۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است که شامل واردات، ذخیره سازی و فروش سوخت می‌شود.

سینوپک و چین با هند رقابت خواهند کرد که به تقویت روابط انرژی و پیوندهای زیرساختی خود با سریلانکا چشم دوخته است.

وزیر انرژی سریلانکا در فوریه سال ۲۰۲۴، با مدیران شرکت دولتی «ایندین اویل» درباره پیشنهاد دولت هند برای یک خط لوله محصولات نفتی که ناگاپاتینام در هند را به پایگاه ذخایر ترینکوماله در ساحل شرقی سریلانکا و کولومبو متصل می‌کند، مذاکره کردند.

این مقام سریلانکایی خاطرنشان کرد: مطالعات فنی، تحلیل‌های بازار تقاضا، تحلیل‌های مالی و مدل‌های تجاری برای تصمیم‌گیری درباره مکانیزم خط لوله محصول احتمالی، انجام خواهد شد.

 یک مقام هندی آگاه به رویترز گفت: هند و سریلانکا پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات داشته‌اند و به دنبال انعقاد هرچه سریع‌تر قرارداد یا توافق رسمی در خصوص خط لوله احتمالی هستند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، هند همچنین در ساخت نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر از جمله «پروژه خورشیدی کوه زمینی سامپور» مشارکت دارد که یک پارک خورشیدی برنامه ریزی شده بوده و با جوینت ونچر بین شرکت NTPC هند و سریلانکا توسعه یافته است. این پروژه تا مرحله درخواست پیشنهاد پیش رفته است و پس از ارزیابی این درخواست، مذاکرات برای قرارداد خرید نیرو برای فاز اول ۵۰ مگاواتی از پارک خورشیدی ۱۲۰ مگاواتی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت