Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@07:08:05 GMT

محققان تروجان بانکی Octo را کشف کردند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۸۸۴۰

محققان تروجان بانکی Octo را کشف کردند

هکر‌ها با استفاده از بدافزار Octo Android قصد دزدی اطلاعات بانکی کاربران را دارند.

به گزارش androidpolice، کد‌های مخرب این تروجان در طول زمان تکامل یافته و فرصتی برای ارتکاب کلاهبرداری در اختیار مجرمان قرار داده است. دو سال پس از کشف Exobot برای اولین بار در سال ۲۰۱۶، این بدافزار بانکی به ExobotCompact تغییر نام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی محققان امنیت سایبری بدافزار Octo را کشف کرده اند. یک RAT یا تروجان دسترسی از راه دور جدید که تکامل یافته Exobot است. این تروجان فعالیت هکر‌ها را حتی هنگام تبدیل دستگاه کاربران به مکانی برای کلاهبرداری پنهان می‌کند. به گفته محققان امنیت سایبری، تروجان Octo از بسیاری جهات شبیه ExobotCompact است.

ویژگی‌های مشابه دو بدافزار Octo و ExobotCompact 

از ویژگی‌های مشابه هر دو بدافزار می‌توان به اقداماتی برای جلوگیری از مهندسی معکوس بدافزار و روش کدنویسی آن‌ها اشاره کرد. روش کدنویسی این بدافزار، پنهان شدن آن را در داخل یک برنامه فروشگاه Google Play آسان می‌کند. همچنین ترفند غیرفعال کردن Google Protect هنگام دانلود اپلیکیشن‌ها را هم دور می‌زند. نحوه تقلب و هک دستگاه کاربران در تروجان بانکی Octo متفاوت است. این بدافزار از طریق سرویس Accessibility به صورت مخفیانه وارد گوشی کاربران شده و یک استریم زنده را تنظیم می‌کند. سرور‌ها هر ثانیه به روز شده و سپس با غیرفعال کردن اعلان‌ها، فعالیت هکر‌ها از چشم کاربران دور می‌ماند. در این حالت دستگاه کاربر خاموش به نظر می‌رسد؛ اما بدافزار کار‌هایی مانند پیمایش متن‌ها، جستجوی فایل‌های شخصی، برش و چسباندن فایل‌ها را انجام می‌دهد.

هکر‌ها همچنین از نرم‌افزار keylogging برای ردیابی کار‌های کاربر مانند پین‌ها، شماره‌های امنیت اجتماعی و پیام‌های OnlyFans استفاده می‌کنند. امکان مسدود کردن اعلان‌ها و رهگیری یا ارسال پیام‌ها وجود دارد. همچنین اپلیکیشن Fast Cleaner در گوگل پلی کشف شده که در واقع مروج بدافزار Octo بود. به گفته محققان امنیت سایبری، مهاجمان قبلا هم از Fast Cleaner برای توزیع بدافزار‌هایی مانند Alien و Xenomorph استفاده کرده بودند. با هر تکامل و به روزرسانی نرم افزار‌های مخرب ویژگی‌هایی مانند فرار از احراز هویت چند عاملی به آن‌ها اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید

حمله سایبری گروه Lapsus$ به شرکت گلوبانت

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری سایبری هکرهای ناشناس مجرمان حرفه ای بدافزار Octo هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس

قیمت سنگ در ارزان‌ترین حالت از ۴ میلیون تومان شروع می‌شود و در برخی مواقع به ۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد. ارزان‌ترین سنگ قبر گرانیت مشکی است و گرانترین سنگ قبر هم مرمر آبی است که شروع قیمت آن از ۶۵ میلیون تومان است.

منبع: خبر آنلاین

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است