Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@03:01:42 GMT

تصمیمات و جلسات در کشور ما گرفتار مناسبت‌زدگی است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۹۰۹۹

تصمیمات و جلسات در کشور ما گرفتار مناسبت‌زدگی است

ایسنا/مرکزی رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان مرکزی با بیان اینکه متاسفانه تصمیمات و جلسات در کشور ما گرفتار مناسبت‌زدگی است، گفت: در آستانه هر مناسبت جلسات متعددی برگزار می‌شود، اما بلافاصله با اتمام آن جلسه و آن مناسبت معضلات موجود و تصمیمات گرفته شده به فراموشی سپرده می‌شود.

علی شعبانی روز سه شنبه ۲۳ فروردین ماه در نشست تخصصی هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: هنرمند در مسیر خود به حق وصل شده است و باید ضمن آزادی و رعایت تعهد، مطالبه خود را با مطالعه و علم بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از معضلات امروز در استان و شهر ما این است که هویت خود را نمی‌پذیریم و از اینکه بگوییم اراکی هستیم امتناع می‌کنیم. همچنین با چالش‌های دیگری در سطح استان نظیر از هم پاشیدگی برخی خانواده ها و افزایش آمار طلاق مواجهیم که لازم است ما هنرمندان به این عرصه ورود پیدا کنیم و در کاهش میزان آن تاثیرگذار باشیم.

وی افزود: ما هنرمندان بارها درخصوص المان های نوروزی، گرافیک شهری و مبلمان شهری جلساتی را با شهرداری برگزار کردیم، ولی متاسفانه برخی مسئولان مسائل و مبانی هنری را از خودمان می‌آموزند و سپس به خودمان باز می‌گردانند. لازم است در ارائه طرح‌ها و ایده‌های خود قوی عمل کنیم و در تشکیلات شهری موثر باشیم.

وی ضمن تاکید به هنرمندان جهت دریافت دستمزدشان اضافه کرد: متاسفانه تصمیمات و جلسات در کشور ما دچار مناسبت‌زدگی است، در آستانه هر مناسبت جلسات متعددی برگزار می‌شود، اما بلافاصله با اتمام آن جلسه و آن مناسبت معضلات موجود و تصمیمات گرفته شده به فراموشی سپرده می‌شود. لازم است این جلسات ادامه پیدا کند و در هر جلسه مشکلات و چالش‌های عرصه های مختلف از جمله عرصه فرهنگ و هنر در اجرای برنامه ها و تصمیمات را تک به تک بررسی و برطرف کنیم.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی همچنین با اشاره به سخنان شهید آوینی گفت: شهید آوینی امام خمینی(ره) را الگو قرار داده و ایران را به اعتبار او قلب جهان می‌داند، لذا ما نیز باید از این بابت کشور خود را گرامی داریم. پس از پیغمبران، جهان در دوران تاریکی و شب فرو رفته است و امامان و ولی فقیه و همچنین هنرمندان افرادی هستند که نور را از شمس حقیقت دریافت می‌کنند و در تاریکی شب آن را به اطراف می‌افشانند.

مسئول کانون بسیج هنرمندان استان مرکزی نیز در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه امروز یک سامانه به نام پاتوق هنرمندان" honarmarkazi.ir"  رونمایی می‌شود که بنا است در این سامانه دغدغه‌های هنرمندان استان مرکزی به صورت یکپارچه تببین و برای رفع آن تلاش شود.

آرش صحرانورد افزود: انتشار اخبار و اطلاعات حوزه هنر، معرفی هنرمندان استان مرکزی به جهت یکپارچگی آنها و کمک به اقتصاد هنرمندان سه محور اصلی فعالیت‌های این سامانه هستند. امید است این سامانه مورد حمایت گسترده هنرمندان واقع شده و بتواند گره از مشکلات این قشر بگشاید.

اسدالله اسماعیلیان یکی از هنرمندان پیشکسوت در عرصه ادبیات و خوشنویسی نیز در این نشست بیان کرد: شهید آوینی تعریفی از هنر امروز دارد که آن را هنر خاص و موزه‌ای می‌نامد چرا که از اواخر دهه ۸۰ کلی‌نگری‌ها جای خود را به جزئی نگری و نوشته‌های شخصی در امر نویسندگی دادند. شعری که در عرصه هنر و انقلاب اسلامی که شهدا صاحبان اصلی آن هستند بوجود آمد از خلوت گزینی رزمنده هایی است که با سنین پایین احساسات و حرف‌های خود را می‌نوشتند.

عباسیان تصریح کرد: متاسفانه هنرمندان انقلابی تمایلی به آموزش و افزایش مهارت بخصوص در حوزه نویسنگی ندارند. اینکه صرفا به جهت علاقه به امام حسین(ع) قلم به دست بگیرند کافی نیست و آموزش از جمله مباحثی حائز اهمیتی است که نباید دست‌کم گرفته شود.

وی در خصوص نویسندگی اظهار کرد: نوشتن مسئله‌ای بسیار ارزشمند است، به خصوص اگر این نوشته برخاسته از تفکر باشد. برای مثال آثار شهید آوینی ارزش خواندن و تفکر دارد.

عباسیان در خصوص معیشت هنرمندان گفت: یا زندگی یا عشق، باهم سر نگیرد! عدم درخواست درآمد توسط هنرمندان شعاری است که با روح و اصول زندگی انسانی مطابقت ندارد، فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری دارای بودجه‌هایی هستند که باید با این بودجه از هنرمندان خود حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: نوشتن در جامعه امروز کار بسیار سختی است، چرا که انواع سبک‌های نویسندگی توسط نویسندگان و شعرای برجسته بکار گرفته شده و به همین دلیل امروز این هنر به جزئی نویسی و شخصی نویسی منحصر شده است.

به گزارش ایسنا در این نشست تعدادی از هنرمندان به بحث و گفتگو در خصوص معضلاتی اعم از معیشت خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استان مرکزی هفته هنر انقلاب اسلامی استان مرکزی شهید آوینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی 1-1 بارسلونا مقابل چلسی در شب اعتراض شدید بازیکنان چلسی به تصمیمات داوری (6 می 2009)

سال 2009 در چنین روزی و در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2008/09،‌ دو تیم چلسی و بارسلونا در ورزشگاه استمفورد بریج شهر لندن به مصاف هم رفتند. در حالی که بازی رفت دو تیم در نیوکمپ با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود، بارسلونا با گل دقایق پایانی اینیستا موفق شد بازی را با تساوی 1-1 به پایان برساند. تصمیمات جنجالی داور مسابقه از جمله نکات قابل توجه این بازی بود.

دانلود (46.6MB)

دیگر خبرها

  • پیام تبریک سرپرست بانک دی به مناسبت چهاردهمین سالگرد تأسیس بانک
  • ۲۴ استان کشور گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • رئیسی: از قیمت کالاها مطلع هستم /موشک جواب موشک است/عضو گروه و حزبی نیستم /ابربدهکاران بانکی که پچ‌پچ جلسات و محافل بود را علنی کردیم
  • قدردانی کاظم نظری از هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی کشور
  • ببینید | ادعای یک اصولگرا درباره دخالت‌های خاص همسر و داماد رئیسی در تصمیمات دولت!
  • تساوی 1-1 بارسلونا مقابل چلسی در شب اعتراض شدید بازیکنان چلسی به تصمیمات داوری (6 می 2009)
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع