Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی شامگاه سه شنبه در همایش استانی «مشق آیه‌ها» در لاهیجان با بیان اینکه رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تمرکز زدایی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح شهرستان‌ها است، اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان برجسته گیلان در شهرستان‌ها فعالیت دارند به همین منظور به دنبال استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه اختتامیه رویدادهای هنری در رشت برگزار می‌شود، تصریح کرد: اختتامیه همایش «مشق آیه‌ها» در آینده نزدیک و با حضور هنرمندان در رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رویدادهای هنری پس از دو سال قوت تازه ای به خود گرفته است، افزود: روزانه حدود ۲۵ رویداد هنری در گیلان برگزار می‌شود و امیدواریم این روند امسال با پتانسیل بالایی ادامه یابد.

ثقتی با اشاره به اینکه اداره و معاونتی موفق است که از قدرت و ظرفیت مردم و هنرمندان استفاده کند، بیان کرد: سیاست احیا و تقویت انجمن‌ها در دستور کار ارشاد است و اگر اداره‌ای نتواند انجمن‌های خود را احیا کند عملاً پیشرفتی در کار خود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: احیای انجمن‌ها در ادارات سبب استفاده از طرفیت‌های مردمی، به روز شدن ظرفیت ادارات و بهره مندی از توان هنرمندان می‌شود.

وی با بیان اینکه انجمن خوشنویسان در رأس همه انجمن‌ها قرار دارد، گفت: خوشنویسی ریشه قوی ایرانی اسلامی دارد و این ظرفیت عظیم در شهرستان لاهیجان وجود داشته و می‌توان آن را در سطح استان گسترش داد.

ثقتی با اشاره به اینکه هنر قدرتمندترین ابزار برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم است، تصریح کرد: هنرمندان ذهن پاک و هنر متعهدی دارند که باید از آن برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه بهره برد.

کد خبر 5465884

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان رضا ثقتی خوشنویسی لاهیجان ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا آمار کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی ماه رمضان 1401 خراسان رضوی مشهد خطبه های نماز جمعه گرد و خاک انقلاب اسلامی هنر ماه مبارك رمضان فرهنگ و ارشاد انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عبدالکریم عبودی  اهداف این دوره را ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم و قابل درک برای تمام اقشار و سنین عنوان کرد و از اعطای گواهینامه معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این دوره آموزش قرآن کاملا شنیداری بوده و مطالب کامل استاندارد و آکادمیک ارائه می‌شود.  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به آغاز زمان نام نویسی از متقاضیان گفت: داوطلبان می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ماه جهت ثبت‌نام به سامانه حمد مراجعه کنند.  عبودی افزود: دوره آموزشی سوم خرداد ماه در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در کوی آزادگان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است