Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:46:45 GMT

جوانگرایی در انتصابات؛ از شعار تا عمل

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۹۱۵۶

جوانگرایی در انتصابات؛ از شعار تا عمل

ایسنا/چهارمحال و بختیاری میدان‌داری جوانان و ورود آن‌ها به عرصه مدیریت در روزهای آغازین انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله دفاع مقدس دقیقا همان نقطه عطفی بود که باعث شد انقلاب نوپای ملت ایران بتواند در مقابل انواع مشکلات و تهدیدات داخلی و خارجی مقاومت کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها در سخنان خود بر لزوم استفاده از جوانان تاکید کرده‌اند و استفاده از ظرفیت‌های کشور را نیازمند حرکت آتش به اختیار جوانان دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سیدابراهیم رئیسی»، رئیس جمهوری هم بارها بر توجه خود به جوانگرایی در بدنه مدیریتی دولت تاکید کرده و اظهار کرده بود: امروز بهترین زمان برای توجه به جوانان در بدنه مدیریتی دولت است و می‌توان اقدامات خوب و مناسبی در این زمینه انجام داد، باید به جوانان میدان دهیم تا در عرصه عمل استعداد و توان خود را به منصه ظهور برسانند.

رئیسی همچنین در جریان رقابت‌های انتخاباتی جوانگرایی را مورد توجه قرار داده بود. او در دیدار با جمعی از جوانان نخبه حوزه‌های مختلف در واکنش به طرح دغدغه یکی از نخبگان درباره استفاده از جوانان در دولت آینده، جوانگرایی را از رویکردهای جدی دولت خود دانسته و تاکید کرده بود: استفاده از جوانان و نخبگان، رویکرد جدی دولت آینده ما خواهد بود.

پیش از این نیز غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری در آئین تجلیل از جوانان برتر چهارمحال و بختیاری اظهار کرده بود: هیچ‌گاه نقش بی‌بدیل جوانان در پیروزی و دفاع مقدس فراموش نمی‌شود، این قشر تهدید جنگ را به فرصت تبدیل کردند، می‌توان با قطعیت گفت که جنگ به دانشگاه انسان‌سازی تبدیل شد.

حیدری همچنین تصریح کرده بود:  در دولت سیزدهم جوان‌گرایی در انتصابات مورد تاکید است، روند انتصابات مدیران جوان در استان ادامه خواهد داشت و میانگین سنی مدیرانی که به تازگی منصوب شده‌اند، حدود ۱۵ سال جوان‌تر شده است.

 نکته‌ای که به نظر می‌رسد این روزها مغفول مانده و حتی قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم نتوانست چندان به کنار رفتن برخی مدیران سنتی و حضور جوانان در عرصه مدیریت کشور کمک کند.

زمانی سن بیشتر مسئولان کشور از ۵۰ سال بالاتر نبود و کمتر شاهد آن بودیم که مدیران مسن پشت میزهای اداره کشور بنشینند. اتفاقی که در روزگار کنونی برعکس شده است.

ورود جوانان به بدنه دولت همواره می‌تواند دستاوردهای مطلوبی به همراه داشته باشد و خون تازه‌ای در رگ‌های مدیریتی کشور و استان تزریق کند.

این روزها کمتر خبر انتصاب افراد جوان از استانداری گرفته تا فرمانداری و ادارات به گوش می‌رسد، خبرهایی که می‌تواند نویدبخش روزهای خوب برای جوانان این مرز و بوم باشد.

محسن حسین‌میرزایی_ سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم در بحث به کارگیری نیروی انسانی برای خدمت مطلوب و برتر به مردم این است که از شایستگان هر رشته استفاده شود که این سیاست به صورت جدی در استان پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه شایسته‌گزینی و استفاده از نیروهای خبره در اولویت انتصابات قرار دارد، افزود: در انتخاب افراد شایسته، پارامترهای مختلفی در نظر گرفته شده و به جوانان نگاه ویژه‌ای می‌شود.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون، هر زمانی که جوانان در صحنه حضور داشتند و مسئولیتی به آن‌ها واگذار شد، موفقیت‌های قابل توجهی را شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: جوانان با داشتن روحیه پرشور و انقلابی، پیشران کارهای مهم در انقلاب اسلامی بوده و هستند و سیاست این استان هم در بکارگیری نیروی انسانی استفاده از قابلت جوانان است و در انتصاباتی که تا کنون انجام گرفته رقم قابل توجهی از جوانان استان مسولیت گرفتند و مسئولان موفقی نیز بوده‌اند.

معاون سیاسی استاندار مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرکل تامین اجتماعی، مدیرکل دفتر سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری، مدیرکل امور بانوان استانداری را از جمله انتصابات جوانگرایانه استانداری برشمرد که در انجام وظایف خود بسیار موفق بودند.

وی در پاسخ به این سوال که بسیاری از انتصابات جوانگرایانه نبوده و بیشتر افراد در آستانه بازنشستگی هستند، گفت: نگاه به انتصابات نباید مصداقی دیده شود و بیش از 50 درصد انتصابات در استان از بین جوانان بوده است.

بهروز مردانی‌نژاد_ کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با ایسنا در خصوص انتصابات و ضرورت به کارگیری جوانان در بدنه دولت، اظهار کرد: شعار اصلی دولت سیزدهم در خصوص ساماندهی نیروی انسانی، مربوط به «کارآمدی، انقلابی‌گری و جهادی بودن نیروها» بود.

وی افزود: در حوزه انتصابات و به کارگیری نیروهای کارآمد، انقلابی و جهادی، قطعا باید به این مورد توجه شود که برای تحقق این ویژگی‌ها باید شرایط آن فراهم باشد و هر چه سن افراد بالاتر برود، توانایی‌ها کاسته و افراد محتاط‌تر می‌شوند.

مردانی‌نژاد تاکید کرد: نیروهایی که در مرز جوانی یا میانسالی باشد، قطعا توانایی و انرژی بیشتری خواهند داشت و قدرت تصمیم‌گیری آن‌ها سریع‌تر است هرچند ممکن است اشتباهات بیشتری نیز داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار بود دولت نیروهای جوان‌تری را به‌کارگیری کند، تصریح کرد: ممکن است جوانان اشتباه کنند اما باید یادمان باشد در کارهای بزرگی که در کشور به سرانجام رسید به همت و مدد جوانان بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه پیروزی در جنگ هشت ساله، پیشرفت در صنعت هسته‌ای، نانو تکنولوژی، صنعت هوافضا و... با وجود جوانان محقق شد، ادامه داد:حال سوال اینجاست که چطور در کارهای اجرایی و مدیریت‌ها نمی‌توان به این جوانان اعتماد کرد؟ و این تعارض است.

وی گفت: لازم است از افراد باتجربه به عنوان مشاور در تصمیم‌گیری‌ها بهره‌ برد اما کار اجرایی بدون هیچ ترسی باید در دست جوانان باشد، آنگاه خواهیم دید که چه نتایج مثبتی را در پی دارد.

مردانی‌نژاد با بیان اینکه نیروی کارآمد در کشور و استان زیاد است و تنها نیازمند شناسایی آن‎ها هستیم، اضافه کرد: باید به این باور برسیم که جوانان می‌توانند همچون گذشته کارهای بزرگ را انجام دهند.

وی تصریح کرد: یکی از ایرادات دولت این است که بدنه همان بدنه قبلی است، افرادی بر سرکار هستند که یا کارآمد بودند و کاری نمی‌کردند که خیانت است، و یا ناکارآمد بودند و باید تغییر کنند، که در هر دو صورت باید تحولی رخ دهد تا تحرکی که مدنظر رئیس جمهور بود در بدنه اجرایی دولت جاری و ساری شود.

مردانی‌نژاد خاطرنشان کرد: دولت در حوزه انتصابات جوانان و مدیریت میانی و اجرایی نیازمند تحولی جدی است تا نتیجه آن برای مردم قابل لمس باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه چهارمحال و بختیاری انتصاب جوان گرایی چهارمحال و بختیاری مردانی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم،گفت: شایسته سالاری باید مبنای انتصابات در دستگاه‌ها باشد و در این زمینه باید از ظرفیت نخبگان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد بهرامی، شامگاه_ جمعه، هفتم اردیبهشت_ در جمع مردم بخش لوداب شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: نماینده مجلس باید در حد ملی بوده و حضوری مؤثر بر مبنای اشراف کامل به مسائل، آمارهای بودجه‌ای را عملیاتی کند.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه استان و حوزه انتخابیه، افزود: زمان را بر مبنای رشد و توسعه مناطق تنظیم و وقت خود را درگیر چینش‌ها نخواهیم کرد.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه انتصاب‌های دستگاهی باید بر مبنای شایسته سالاری باشد، گفت: اجازه دخالت‌های مخرب را نیز نخواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه من نماینده یک جریان خاص نیستم، تصریح کرد: از ظرفیت تمام نخبگان و افراد توانمند برای سوق استان به سمت توسعه استفاده خواهیم کرد.

بهرامی خاطرنشان کرد: متناسب با نیازهای استان جلسات تخصصی در دستور کار است و بازدید از مناطق برای احصای مشکلات و به فعلیت رساندن پتانسیل‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: لازمه حصول نتیجه و رشد مناطق تعامل با بخش‌های مختلف و کمیسیون‌های مرتبط است.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به بازدید از مناطق اشاره کرد و گفت: تمام مشکلات مناطق جمع‌آوری شده و بر اساس اولویت‌ها در هر منطقه برای رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر رفع مشکلات بخش لوداب، تصریح کرد: آنچه برای مردم مهم است، کار و لمس نشانه‌های تغییر بوده و باید با ظرفیت بالایی به مردم خدمت کنیم.

کد خبر 748183

دیگر خبرها

  • گام عملی برای جهش تولید
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است