Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص وضعیت ترافیکی اطراف مدارس بعد از بازگشایی مجدد گفت: قابل پیش بینی بود که با توجه به بازگشایی مدارس به یکباره شرایط برای هماهنگی با سرویس مدارس برای خانواده‌ها مهیا نباشد و عملاً خانواده‌ها برای رفت و آمد دانش آموزان به مدارس از خودروی شخصی استفاده کنند که این مسئله طبیعتاً در وضعیت ترافیکی معابر منتهی به مدارس تأثیر گذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته سیستم آموزشی به صورت آنلاین برای دانش آموزان طراحی شده بود این احتمال وجود دارد که برخی از مدارس تعداد بیشتری از دانش آموزان را در سال جاری ثبت نام کرده اند که در این شرایط قاعدتاً تعداد دانش آموزانی که به آن مدارس می‌روند بیشتر از سنوات گذشته است.

حمیدی ادامه داد: عملاً با در نظر گرفتن این نکته که سرویس مدارس به هر دلیلی در شرایط فعلی با استقبال مواجه نشده است عملاً تعداد خودروهای شخصی در ساعات ابتدایی روز و در زمان تعطیلی مدارس بیش از حالت معمول است که این مسئله در طرح ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ ویژه بازگشایی مجدد مدارس مشهود است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود خانواده‌ها ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حین تردد و عدم توقف در محل‌های ممنوع، سعی کنند با فاصله نسبت به مدارس در محل مناسب نسبت به توقف خودروشان اقدام کنند و فرزندانشان را تا درب مدارس همراهی کنند.

حمیدی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه می‌توانند با هماهنگی به جای استفاده از خودروی شخصی برای یک دانش آموز هر خانواده تعداد بیشتری از دانش آموزان را به نوبت به مدرسه برساند که این مسئله می‌تواند در کاهش تراکم و تردد خودروها اطراف مدارس مؤثر باشد.

رئیس پلیس راهور پایتخت معتقد است دانش آموزان نیز در این شرایط در معرض خطر تردد و تراکم خودروها اطراف مدارس هستند که نیاز است خانواده‌ها و اولیا مدرسه در این مورد با مراقبت و توجه بیشتری، تردد دانش آموزان را به خصوص از عرض معابر مدنظر قرار دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ طرح بازگشایی مدارس با تمهیدات ویژه پلیس راهور تهران بزرگ در حال انجام است و عوامل پلیس راهور تهران بزرگ در محل تقاطع‌ها و معابر منتهی به مدارس و مراکز آموزشی نسبت به تسهیل تردد خانواده‌ها و دانش آموزان اقدام می‌نمایند.

کد خبر 5465891 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدحسین حمیدی بازگشایی مدارس پلیس راهور تصادفات رانندگی شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا شهر تهران سازمان تامین اجتماعی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گرد و خاک شهرداری پلیس راهور علیرضا زاکانی بهزیستی سازمان محیط زیست هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ماه رمضان 1401 پلیس راهور تهران بزرگ دانش آموزان اطراف مدارس خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • استفاده از «چراغ زنون» و «استیکر تزئینی» روی خودرو مطلقاً ممنوع است
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟