Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا و بیمارستان‌ها، گفت: از نظر کرونا شرایط بهتر شده است. البته به دلیل تعطیلات نوروزی و سفرها و دید و بازدیدهایی که انجام شد، میزان مراجعین سرپایی به بیمارستان‌ها مقداری بالا رفته است. به طوری که در روز ۲۹ اسفند ماه تعداد مراجعین سرپایی به بیمارستان‌ها، حدود ۱۰ هزار نفر بود، اما امروز بین ۱۷ تا ۱۸ هزار تا است و مقداری در مراجعات سرپایی افزایش داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعلا بروز موج سهمگین کرونا پیش‌بینی نمی‌شود

وی افزود: در عین حال خوشبختانه میزان بستری خیلی افزایش جدی نداشته است. بستری موجود روی تخت‌های بیمارستانی، بستری در آی‌سی‌یو و میزان مرگ‌ومیر کاهش یافته است. زیرا از موج سهمگین اُمیکرون فاصله گرفته‌ایم. در عین حال باتوجه به شرایط فعلی، فعلا بروز موج سهمگین دیگری را پیش‌بینی نمی‌کنیم؛ اگرچه که افزایش مختصر را داریم. البته همه این موارد به شرطی است که سوش و گونه مهاجم دیگری نیاید. در این صورت طی دو سه ماه آینده و تا ابتدای تابستان، پیش‌بینی به این صورت است که به نظر می‌آید یک افزایش مختصری در اردیبهشت ماه داشته باشیم، اما طبق نظر کمیته علمی موج سهمگینی بعید است که رخ دهد.

بیشتر بخوانید: 

پیش‌بینی خوبی از وضعیت کرونا در روزهای پیش‌رو نداریم | احتمال شکل‌گیری موج هفتم در اواخر فروردین  افزایش چشمگیر بیماران کرونا در پایتخت | احتمال وقوع موج هفتم در هفته اول اردیبهشت

کریمی با بیان اینکه بنابراین بر اساس پیش‌بینی‌ها در صورت عدم بروز سوش جدید پیک دیگری فعلا نخواهیم داشت، اما افزایش مختصری را به دلیل عدم رعایت‌ها شاهد خواهیم بود، گفت: این پیش‌بینی باتوجه به اطلاعاتی است که در حال حاضر در اختیار داریم و اگر شرایط تغییر نکند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم حتما دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند. زیرا بسیار موثر است و در عین حال پروتکل‌های بهداشتی را هم رعایت کنند.

بدهی ۸ ماهه تامین اجتماعی به بیمارستان‌های وزارت بهداشت

وی درباره وضعیت درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها نیز گفت: بحث درآمدی بیمارستان‌های در موج پنجم به شدت اُفت کرده بود. زیرا در آن موج اعمال الکتیو بیمارستان‌ها تعطیل شده بود. ما سعی کردیم در موج اُمیکرون شرایط بیمارستان‌ها را مدیریت کنیم. به هر حال قرار نیست به دلیل کرونا، همه خدمات بیمارستان برای کرونا باشد و بقیه خدمات تعطیل شود و مردم به دلیل بیماری‌های دیگر آسیب ببینند. در موج ششم شرایط را مدیریت کردیم و در عین حال که مبتلایان به کرونا به طور کامل  پذیرش شدند و ارائه خدمت برایشان انجام شد و در عین حال تخت، دارو و خدمات برای بیماران کرونایی وجود داشت، در عین حال اعمال و بستری‌های الکتیو و غیر اورژانس‌مان هم برقرار بود.

کریمی ادامه داد: البته از آنجایی که مردم مقداری از محیط بیمارستان در روزهای اوج کرونا می‌ترسیدند، درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها کماکان کاهش یافته است، اما به آن شدتی که در موج پنجم و قبل از آن وجود داشت، نیست و شرایط مقداری بهتر می‌شود. امیدواریم با افزایش تعرفه‌های پزشکی مقداری شرایط جبران شود. در عین حال از نظر بودجه‌ای هم شدیدا در مضیقه هستیم. عمده درآمد بیمارستان‌ها مربوط به درآمد اختصاصی است که بیمه‌ها باید بپردازند، اما متاسفانه تامین اجتماعی تا امروز حدود ۸ هزار میلیارد تومان بدهی به بیمارستان‌ها دارد و هنوز پرداخت نکرده است. یعنی حدود هفت تا هشت ماه است که پول بیمارستان‌ها را پرداخت نکرده است.

کد خبر 669506 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران بیمارستان ها وزارت بهداشت موج سهمگین عین حال پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند

بیمارستان نظام مافی شوش بعنوان تنها بیمارستان موجود در شوش و کرخه با وجود مشکلات ساختاری و کمبود پزشک و کادر درمان با حداکثر توان و بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات درمانی به مردم این ۲ شهرستان و بیماران تروما (تصادفی) به جهت قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: در حالی که در بیمارستان های شهرستان های همجوار شوش یکی از دلایل اصلی نارضایتی مردم و مراجعان از برخورد نامناسب و نحوه رسیدگی پرسنل و کادر درمان است اما در بیمارستان نظام مافی ریشه مشکل و منشا نارضایتی ها متفاوت است.

بر اساس پیگیری های صورت گرفته، از ساعات ابتدایی تا پایانی شب ها، تعطیلی مراکز درمانی تامین اجتماعی، مطب ها و درمانگاه های خصوصی در سطح شهر های شوش و کرخه موجب افرایش شدید مراجعان و ازدحام در اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش و کُند شدن روند ارائه خدمات شده و عمده گلایه شهروندان از شلوغی بخش اورژانس این بیمارستان در این ساعات است.

در شهرستان شوش به لحاظ وجود چندین شرکت بزرگ صنعتی از دهه های گدشته دارای جمعیت بالای بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و انتظار بود این سازمان مانند نقاط دیگر دارای یک بیمارستان در شوش و کرخه با توجه به وجود آمار بسیار بالای بیمه شدگان در این شهرستان باشد.

بر پایه این گزارش، ضروری است که در شرایط فعلی سازمان تامین اجتماعی با افزایش ساعات کاری یا شبانه روزی نمودن درمانگاه های شوش و هفت تپه به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شهرستان های شوش و کرخه عمل کند.

افزایش ساعات کاری درمانگاه های تامین اجتماعی ضمن اینکه باعث کاهش آمار ورودی مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان شوش و افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات به بیماران اورژانسی شده از سوی دیگر موجب جلوگیری از تردد غیر ضروری شهروندان و طی نمودن مسیر جاده ترانزیتی تا بیمارستان نظام مافی می شود.

ورود جدی فرمانداران شوش و کرخه بعنوان رئیس شورای سلامت و تامین این شهرستان ها جهت افرایش ساعات کاری درمانگاه ها بعنوان‌ یک خواسته حداقلی از سازمان تامین اجتماعی مورد انتطار است.

قطعا با استفاده حداکثری از امکانات درمانگاه های تامین اجتماعی و نیز همراهی مراکز خصوصی در شوش و کرخه در کوتاه مدت باعث کاهش چشمگیر آمار مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان نظام مافی شوش و افزایش رضایت مندی مردم در ارائه خدمات خواهد بود.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900017

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا