Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اثرات مشهود و مثبت واکسن کرونا در کاهش فوتی های موج ششم، گفت: طبق تحقیقات به عمل آمده مرگ و میر واکسن زده ها نسبت به افرادی که واکسن نزده یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند، 17 برابر کمتر شده است.

دکتر سیاوش وزیری در گفت و گو با ایسنا در خصوص چرایی کاهش آمار فوتی های کرونا در موج اخیر و عدم افزایش این آمار بعد از دورهمی ها و مسافرت های نوروزی، گفت: این وضعیت تنها به دلیل موفقیتی است که در واکسیناسیون کرونا به دست آورده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیری گفت: خوشبختانه دولت جدید با هوشمندی، بحث واکسیناسیون کرونا را در اولویت قرار داد و با توجه به افزایش حجم تولید واکسن و از طرفی افزایش واردات آن، بخش قابل توجهی از جامعه واکسینه شد که اثرات مثبت آن را در کاهش آمار فوتی ها مشاهده می کنیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در موج ششم عمده افراد از یک سطح پایه و حداقل ایمنی برخوردار بودند که توانست آمار بستری ها و فوتی های کرونا را تا حد چشمگیری کاهش دهد.

وزیری گفت: طبق تحقیقات به عمل آمده مرگ و میر واکسن زده ها نسبت به افرادی که واکسن نزده و یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند، 17 برابر کمتر است و همین آمار نشان دهنده موفقیت واکسیناسیون و اثرات مثبت آن در کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه واکسن جلوی ابتلا به کرونا را نمی گیرد، گفت: واکسن تنها موجب کاهش اثرات شدید بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از آن می شود، بنابراین نیاز است تمام افراد نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وزیری بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و افزود: تزریق دو دوز واکسن کفایت نمی کند و نیاز است افراد پس از گذشت چند ماه از تزریق دوز دوم حتما برای تزریق دوز سوم اقدام کنند تا سطح ایمنی مطلوبی در بدن آنها علیه کرونا ایجاد شود.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: از طرفی تزریق دوز چهارم هم در حال حاضر برای افرادی که بیماری زمینه ای دارند مورد تاکید قرار گرفته و این افراد باید این دوز از اکسن را نیز تزریق کنند.

وزیری با تاکید بر اینکه افراد نباید فریب آرامش فعلی ناشی از کاهش فوتی های کرونا را بخورند، گفت: همه باید بدانند که پاندمی کرونا خاتمه نیافته و احتمال ورود سویه های جدید و نوترکیب وجود دارد، بنابراین تمام افراد باید همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنوز برخی افراد واکسن نزده اند، گفت: افرادی که واکسن زده اند شدت کرونا در آنها کمتر است، اما می توانند ناقل این بیماری باشند و آن را به سایر افرادی که واکسن نزده یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند منتقل کنند، بنابراین رعایت پروتکل ها همچنان برای تمام افراد ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افرادی که واکسن واکسن نزده واکسن زده تزریق دوز مرگ و میر فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند