Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش وزیری گفت : کاهش آمار فوتی‌های کرونا در موج اخیر و نبود افزایش این آمار بعد از دورهمی‌ها و مسافرت‌های نوروزی، این وضعیت تنها به دلیل موفقیتی است که در واکسیناسیون کرونا به دست آورده ایم.

به گفته متخصص بیماری‌های عفونی خوشبختانه دولت جدید با هوشمندی، بحث واکسیناسیون کرونا را در اولویت قرار داد و با توجه به افزایش حجم تولید واکسن و از طرفی افزایش واردات آن، بخش قابل توجهی از جامعه واکسینه شد که اثرات مثبت آن را در کاهش آمار فوتی‌ها مشاهده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در موج ششم عمده افراد از یک سطح پایه و حداقل ایمنی برخوردار بودند که توانست آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونا را تا حد چشمگیری کاهش دهد.

طبق تحقیقات به عمل آمده مرگ و میر واکسن زده‌ها نسبت به افرادی که واکسن نزده و یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند، ۱۷ برابر کمتر است و همین آمار نشان دهنده موفقیت واکسیناسیون و اثرات مثبت آن در کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا است.

واکسن جلوی ابتلا به کرونا را نمی‌گیرد، واکسن تنها موجب کاهش اثرات شدید بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از آن می‌شود، بنابراین نیاز است تمام افراد نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

تزریق دو دوز واکسن کفایت نمی‌کند و نیاز است افراد پس از گذشت چند ماه از تزریق دوز دوم حتما برای تزریق دوز سوم اقدام کنند تا سطح ایمنی مطلوبی در بدن آن‌ها علیه کرونا ایجاد شود.

از طرفی تزریق دوز چهارم هم در حال حاضر برای افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند مورد تاکید قرار گرفته و این افراد باید این دوز از اکسن را نیز تزریق کنند.

همه باید بدانند که پاندمی کرونا خاتمه نیافته و احتمال ورود سویه‌های جدید و نوترکیب وجود دارد، بنابراین تمام افراد باید همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشند.

افرادی که واکسن زده اند شدت کرونا در آن‌ها کمتر است، اما می‌توانند ناقل این بیماری باشند و آن را به سایر افرادی که واکسن نزده یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند منتقل کنند، بنابراین رعایت دستورالعمل هاا همچنان برای تمام افراد ضروری است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور