Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس، گروه شهری: شهروندان پایتخت مطالبات زیادی از مدیران شهری دارند از توسعه حمل و نقل عمومی گرفته تا کاهش آلودگی هوا و ترافیک، اما مبارزه با فساد هم از دیگر مطالبات تهرانی از شهردار تهران و شورای شهری‌ها است. با توجه به اینکه مجموعه شهرداری به نوعی پیشانی دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود، بنابراین کوچک‌ترین کاستی در این مجموعه موجبات بدبینی جامعه را فراهم می‌سازد، به همین دلیل مبارزه با فساد در شهرداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس انتخاب شهردار تهران توسط شورای شهری‌ها بر اساس ملاک‌های مختلف از جمله مبارزه با فساد صورت گرفت و این موضوع توسط همه اعضای منتخب شورای شهر مورد توجه بوده است.

۳ راهکار زاکانی برای مبارزه با فساد در شهرداری

 علیرضا زاکانی شهردار تهران معتقد است که در شهرداری با چند مورد از جمله اصلاح رویه‌ها، هوشمند کردن فرایندها و همچنین مسئولیت‌پذیری خود پرسنل مبارزه با فساد را  می‌توان به سرانجام رساند. وی درباره این موضوع گفت:پرسنل ما خیلی خوب هستند و وقتی با مسئولیت‌پذیری صیانت را به دست بگیرند، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود. 

با تشدید نظارت تخصصی، برخورد با فساد را دنبال می‌کنیم

وی اظهار کرد: به علاوه، با تشدید نظارت تخصصی، برخورد با فساد را دنبال می‌کنیم. در واقع، با این موارد امکانی برای ما فراهم می‌شود که بتوانیم با شفافیت بالا مسیر کار خودمان را همراه با تلاش و کوشش در جهت پیشرفت و آبادانی شهر دنبال کنیم و هم در این مسیر شاهد پاکی و خدمت شایسته باشیم. 

تشکیل خزانه واحد در جهت شفافیت در شهرداری

همچنین شهردار تهران گفت: در شهرداری ۱۲۰۰ حساب و جزایر مالی متعدد وجود داشت که در جهت ایجاد شفافیت آنها را تبدیل به یک حساب واحد کردیم در واقع خزانه واحد شفافیت بر درآمدهای شرکت‌های تابعه ایجاد می کند و در این مدت به ما کمک کرد که به انضباط مالی برسیم.

  مقابله با فساد در شهرداری آغاز شده/ گزارش های عملکرد شهرداری در سامانه شفافیت ارائه شود

شورای شهری‌ها می‌گویند هرچند مقابله با فساد در شهرداری آغاز شده ولی باید گزارش های عملکرد شهرداری در سامانه شفافیت ارائه شود. احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید گزارش های عملکرد شهرداری در سامانه شفافیت ارائه شود، هنوز گزارش سال قبل کامل نیست، گزارش ها به صورت تخصصی و جدولی ارائه شده که برای مردم قابل فهم نیست و ریز هزینه‌هایی که مردم باید بدانند و مشخص شود که کجا هزینه شده است، در گزارش وجود ندارد که معاونت اقتصادی باید در نوع ارائه گزارش در سامانه شفافیت بازنگری کند.

عضو شورای شهر با بیان اینکه باید ضعف سامانه شفافیت جبران شود، یادآور شد: در بخش هزینه ها و تملک دارایی سرمایه ای و مالی متوسط جذب ۳۲ درصد است. شهرداری تهران در این زمینه ۶۸ درصد عقب است و باید در فرصت باقی مانده تا تفریغ بودجه در اردیبهشت ماه، این موضوع جبران شود و شهرداری حساسیت داشته باشد.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران  ادامه داد: رسانه ملی در بخش‌های مختلف خبری از شفافیت شهرداری‌های کوچک به دلیل انتشار فیش حقوقی شهرداران‌شان قدردانی کرد و از مابقی شهرداران نیز خواست که فیش حقوقی خود را منتشر کنند.

وی بیان داشت: این در حالی است که شورای شهر تهران مصوبه‌ای دارد که براساس آن باید مزایده‌ها، مناقصه، سفرهای خارجی، فیش حقوقی و ... در شهرداری منتشر شود سامانه باید زودتر بروزرسانی شود لذا از  شهردار تهران می‌خواهم که نسبت به بارگذاری اطلاعات بر روی سامانه اقدام کنند.

سامانه شفافیت حتما به روزرسانی می‌شود/ از اواخر سال 98 اطلاعات بارگذاری نشده است

درباره این موضوع به سراغ عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران رفتیم وی در این زمینه به خبرنگار فارس، گفت: سامانه شفافیت حتما به روزرسانی می شود حدود دو سال می‌گذرد این سامانه بروزرسانی نشده و حتی از اواخر سال 98 و اوایل 99 اطلاعات لازم بارگذاری نشده است.

وی افزود: مدیریت شهری در دوره جدید به دلیل موضوع تغییرات مدیریتی، انتصابات جدید و فرآیندهای کاری مقداری طول کشید که اقدامات لازم را در بروزرسانی سامانه شفافیت انجام دهد و اکنون با جدیت این مسأله در دست اجرا است.

همه معاونت‌ها و سازمان‌ها اقدامات لازم برای بارگذاری اطلاعات را آغاز کرده‌اند

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر هم پیگیر این قضیه هستند و بر آن تأکید دارند گفت:‌همه معاونت‌ها و سازمان‌ها اقدامات لازم برای بارگذاری اطلاعات را آغاز کرده‌اند و نهاد پیگیری‌کننده این مسأله در شهرداری مرکز سلامت اداری شهری است که این مرکز زیرمجموعه معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران قرار دارد.

 هر اطلاعاتی که الزام قانونی برای انتشار آن باشد حتما در سامانه شفاف بارگذاری خواهد شد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سامانه جدیدی برای بارگذاری اطلاعات ایجاد می‌شود یا همان سامانه قبلی بروزرسانی می‌شود گفت:‌همان سامانه قبلی بروزرسانی و بهینه می‌شود و هر اطلاعاتی که الزام قانونی برای انتشار آن باشد حتما در سامانه شفاف بارگذاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسائلی مانند سفرهای خارجی و همه قراردادها در شهرداری و زیرمجموعه‌های آن بر اساس مصوبه مربوطه در شورای شهر باید در سامانه شفاف بارگذاری شود، گفت: البته الزام قانونی برای انتشار رسمی و علنی حقوق‌ها و دستمزدها نیست ولی با این وجود این موضوع به سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام می‌شود و آنها در جریان حقوق‌ها و دستمزدها هستند.

در ماه‌ آینده بروزرسانی سایت شفافیت نهایی خواهد شد

وی گفت:‌ان‌شاءالله در ماه‌ آینده بروزرسانی سایت شفافیت نهایی خواهد شد و همه موضوعات مربوطه اعم از قراردادها، سفرها و ... در این سایت برای اطلاع عموم شهروندان بارگذاری می‌شود.

گفتنی است؛  سامانه شفافیت با هدف شفاف‌سازی اقدامات و قراردادهای شهرداری تهران راه اندازی شد و اطلاعات و داده‌های انواع قراردادها و فعالیت‌های شهرداری را به شیوه‌ای آزاد در اختیار شهروندان قرار می‌دهد. در آغاز این سامانه با انتشار قراردادهای کلان شهرداری تهران شروع به کار کرد و در ادامه فهرست اسامی دریافت کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری، لایحه پیشنهادی بودجه ۹۷، بودجه مصوب سال ۹۷، اطلاعات مدیران و کارکنان شهرداری تهران، اطلاعات سفرهای خارجی کارکنان، گزارش عملکرد مالی شهرداری تهران، لایحه بودجه شهرداری تهران پیشنهادی سال ۱۳۹۸ و نمایش اطلاعات شهرسازی شامل اطلاعات پروانه‌های صادره در باغات و پروانه‌های دارای تغییر کاربرد سال ۹۷ به آن افزوده شدولی این موضع از اواخر سال 98 ابتر ماند و اطلاعات دیگر بروزرسانی نشد.

مخاطبان فارس من  اکنون با ثبت سوژه‌ای با عنوان شهرداری تهران سامانه شفافیت خود را راه‌اندازی کند مطرح کرده‌اندکه با توجه به سوابق آقای علیرضا زاکانی در مبارزه با فساد و رانت از ایشان و مسئولان انقلابی شورای شهر تقاضا داریم در اسرع وقت سامانه‌ای برای اطلاع‌رسانی درباره اطلاعات مالی اعم از هزینه‌ها، درآمدها و گزارشات دوره‌ای و طرح‌های توسعه شهری و مناقصه و مزایده‌ها و حقوق و مزایای کارکنان خود راه‌اندازی کند.

اکنون سخنگوی شهرداری تهران خبر از بروزرسانی این سایت داده و قرار است تا ماه آینده اقدامات زیادی در این راستا و بارگذاری اطلاعات صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سامانه فساد در شهرداری بارگذاری اطلاعات سامانه شفافیت سامانه شفاف مبارزه با فساد شهرداری تهران شهردار تهران شورای شهر گزارش ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور

تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از ۱۵ سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

برخورد با فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی وغیرمجاز به عنوان پاکبان

رضا محمدی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم محسوب می شود.

عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن»/ هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد باشد

ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی در انجام طرح‌های تحقیقاتی، درباره طرح مطالعاتی «قلیان اکسیژن» گفت: با توجه به اینکه عوارض استفاده از این نوع قلیان نامشخص است، اجرای آزمایشی این طرح نیز در 10 استان کاری اشتباه است. هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد انجام شود و در وهله نخست روی نمونه حیوانی استفاده شده باشد. پس از اینکه مطالعات روی نمونه حیوانی انجام شد و مضر نبودن مورد آزمایش شده به اثبات رسید، می‌تواند طرح مطالعاتی روی نمونه انسانی انجام شود. انجام یک کار تحقیقاتی به طور مستقیم روی نمونه انسانی از منظر اخلاقی درست نیست.

شایعات در مورد بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور صحت ندارد 

مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو اظهار داشت: شایعاتی که پیرامون بارش‌های شدید اخیر مناطق جنوبی و شرقی کشور در فضای مجازی و در بین مردم می‌شنویم، مبنای علمی ندارد و بیشتر شبه علم هستند. رصد منابع خارجی و داخلی در خصوص بارش‌ها در حاشیه جنوبی خلیج فارس حاکی است که اکثر محققین و متخصصین آب و هوا این بارش‌ها را ناشی از مساله تغییر اقلیم می‌دانند. همچنین کشور امارات هم به طور رسمی اعلام کرده است که هیچ‌گونه عملیات بارورسازی در زمان این بارش‌ها انجام نداده است.

سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال تدوین می‌شود

سید علی کاظمی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد، همزمان با سالروز ابلاغ فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب در زمینه مبارزه همه‌جانبه و سازمان‌یافته با مفاسد مالی و اقتصادی از تدوین سند ملی مبارزه با فساد که بیش از 15 سال است به تعویق افتاده بود، خبر داد و گفت: این سند با تعامل و همکاری 20 نهاد متولی در این حوزه در دست تهیه است و نسخه نهایی آن تا شهریور امسال رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • فیلم اعتراضات به سخنرانی زاکانی در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا