Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از افزایش ساعت کاری مرکز انتقال خون استان در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: در حال حاضر این مرکز از ساعت هشت صبح تا 23 شب برای مراجعه اهداکنندگان فعال است.

دکتر مریم میرزاده در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه روزه داری منعی برای اهدای خون نیست، گفت: افراد می توانند در ماه مبارک رمضان و در زمانی که روزه هستند نسبت به اهدای خون اقدام کرده و این کار نه مشکلی برای ابطال روزه آنها داشته و نه روزه منعی برای اهدای خون دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توصیه این است افراد روزه دار جهت اهدای خون در روزهایی که سحری صرف کرده، در ساعات اولیه صبح جهت اهدای خون مراجعه کنند. همچنین توصیه می شود این افراد در ساعات افطار تا سحری قبل از اهدای خون حتما از مایعات به میزان زیاد استفاده کنند.

وی تصریح کرد: پیش از اهدای خون شرایط جسمی افراد سنجید می شود و در صورتی که افراد واجد شرایط بوده و سحری صرف کرده باشند، منعی برای اهدای خون ندارند و اهدای خون هم مشکلی برای آنها ایجاد نمی کند.

میرزاده خاطرنشان کرد: افرادی هم که به هر علت بعد از اهدای خون دچار ضعف می شوند می توانند در ساعات بعد از افطار جهت اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ساعت کاری مراکز انتقال خون در ماه مبارک رمضان، گفت: در حال حاضر جهت مراجعه اهداکنندگان در ساعات پس از افطار، مرکز انتقال خون استان از ساعت هشت صبح تا 23 شب پذیرای مراجعه کنندگان است.

وی افزود: در روزهای تعطیل و جمعه هم از ساعت هشت صبح تا 13 ظهر فعال هستیم و جمعه (دوم اردیبهشت ماه) که مصادف با دومین شب قدر است جهت اجرای "نذر خون" از ساعت 19 تا 23:30 شب فعال هستیم.

میرزاده با بیان اینکه افراد بسیاری در برخی اعیاد و مناسبت های مذهبی "نذر خون" انجام می دهند، از این افراد خواست که اجرای این نذر را تنها به مناسبت ها محدود نکرده و در مابقی روزهای سال هم این نذر را به جا بیاورند.

وی افزود: تقاضای ما این است افرادی که برای لیالی قدر "نذر خون" دارند در همین روزها مراجعه کرده تا ضمن رفع نیاز بیماران نیازمند اهدای خون، مانع از ایجاد شلوغی مراکز انتقال خون در شب های قدر شوند.

میرزاده با بیان اینکه ذخایر خون استان در حد قابل قبولی است، گفت: برای اینکه به وضعیت "ایده آل" برسیم تعداد مراجعه کنندگان روزانه باید افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر روزانه بصورت میانگین 150 نفر اهداکننده داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه انتقال خون ماه مبارک رمضان نذرخون انتقال خون استان اهدای خون نذر خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر نیاز جدی خوزستان به بیمارستان ویژه چشم گفت: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده است علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

محمدحسین سرمست اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه می‌کنند و بیش از ۳۰ عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

دیگر خبرها

  • آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله
  • آغاز حراج گسترده سکه از ۱۷ اردیبهشت در مرکز مبادله
  • آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله+ شرایط
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه از امروز
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • آغاز پخش مناظره‌های تلویزیونی انتخاباتی در صدا و سیمای فارس
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند