Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان عقیده دارند حمله روسیه به اوکراین تأثیرات منفی و ماندگاری بر اقتصاد دنیا داشته باشد. خسارتی که جنگ اوکراین به اروپا و آسیای مرکزی زده بیش‌از همه‌گیری کرونا در ۲۰۲۰ بوده‌است. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، اوکراین علاوه‌بر تلفات انسانی و نابودی زیرساخت‌ها، با بحران شدید اقتصادی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌طوری‌که بانک جهانی تخمین می‌زند اقتصاد این کشور 45.1 درصد در سال جاری میلادی کوچک شود. این در حالی است که بانک جهانی قبل‌از جنگ رشد 3 درصدی را برای اقتصاد اوکراین پیش‌بینی کرده بود.
آنا بجرد، معاون منطقه‌ای بانک جهانی در اروپا و آسیای مرکزی با اشاره به این‌که شدت رکود اقتصادی در اوکراین بستگی به طولانی شدن جنگ دارد گفت:«بزرگی بحران بشردوستانه‌ای که به خاطره جنگ به‌وجودآمده تکان‌دهنده است. حمله روسیه ضربه سختی به اقتصاد اوکراین وارد و زیرساخت‌های آن را نابود کرده‌است».
این بانک پیش‌بینی می‌کند در صورت ادامه جنگ، تولید ناخالص داخلی روسیه و اوکراین به‌ترتیب 20 درصد و 75 درصد کاهش یابد.
از آغاز جنگ اوکراین، بیش 3 میلیون نفر مشاغل خود را از دست داده‌اند و دولت اوکراین تخمین می‌زند اقتصاد این کشور همین حالا 565 میلیارد دلار متضرر شده باشد.

چین: چندین دهه طول خواهد کشید تا اقتصاد جهانی از تأثیر بحران اوکراین خارج شودهشدار صندوق بین‌المللی پول درباره تأثیرات جنگ اوکراین بر اقتصاد جهان

با توجه به خارج شدن میلیون‌ها نفر از مردم اوکراین از کشور یا پیوستن آن‌ها به جنگ علیه روسیه، نیروی کار کاهش شدیدی داشته‌است. بیش‌از 4 میلیون اوکراینی کشور خود را ترک کرده‌ و بیشتر به لهستان مهاجرت کرده‌اند. بیش‌از 6.5 میلیون نفر هم در داخل کشور جابجا شدند.
بسته شدن تجارت در دریای سیاه 90 درصد از صادرات غلات و نیمی از کل صادرات اوکراین را متوقف کرده‌است. قیمت جهانی غذا افزایش‌یافته چون اوکراین بعد از روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده روغن آفتاب‌گردان در دنیاست. بیشتر از 75 درصد از رفت‌وآمد در بنادر اوکراین کاهش‌یافته است.
بانک جهانی همچنین اعلام کرده اقتصاد روسیه به‌خاطر تحریم‌های غربی وارد رکود عمیقی شده‌است و پیش‌بینی می‌کند 11.2 درصد در سال جاری میلادی کوچک شود.
متخصصان عقیده دارند حمله روسیه به اوکراین تأثیرات منفی و ماندگاری بر اقتصاد دنیا داشته باشد و قیمت جهانی انرژی و مواد غذایی را افزایش دهد. به‌این‌ترتیب میلیون‌ها نفر در دنیا تحت تاثیر تورم بالا قرار می‌گیرند.
 خسارتی که جنگ اوکراین به اروپا و آسیای مرکزی زده بیش‌از همه‌گیری کرونا در 2020 بوده‌است.
علاوه‌بر روسیه و اوکراین، کشورهای همسایه یعنی بلاروس، جمهوری قرقیزستان، مولداوی و تاجیکستان هم در سال جاری میلادی وارد رکود می‌شوند. پیش‌بینی رشد اقتصاد برای تمام کشورها به‌خاطر جنگ پایین آمده‌است.
انتهای پیام/28

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جنگ اوکراین بانک جهانی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟

نرخ بیکاری آلمان در ماه آوریل بدون تغییر به ۵.۹ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، آژانس کار آلمان در گزارش خود اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه آوریل در شرایط فصلی تعدیل شده به ۵.۹ درصد رسید که مشابه ماه مارس و مطابق با انتظارات است.

تعداد بیکاران به ۲ میلیون و ۷۵۰ نفر رسید که نسبت به ماه قبل ۲۰ هزار نفر کاهش داشت اما نسبت به سال قبل ۱۶۴ هزار نفر افزایش داشت. در شرایط فصلی تعدیل شده، این رقم ماهانه ۱۰ هزار نفر کاهش یافت.

بیکاری که هم به معنی بیکاری و هم افراد تحت تاثیر سیاست‌های بازار کار یا ناتوانی کوتاه‌مدت در کار است، با ۱۱ هزار نفر در سطح فصلی تعدیل شده به سه میلیون ۵۷۲ هزار نفر کاهش یافت و به نرخ ۷.۶ درصد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت