Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@09:24:24 GMT

طرح شفافیت آرا به عمر مجلس یازدهم می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۹۹۲۳

طرح شفافیت آرا به عمر مجلس یازدهم می‌رسد؟

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: وعده رئیس مجلس تنها در صورتی محقق می‌شود که با درخواست نمایندگان طرح شفافیت به شکل اولویت دار در دستور کار جلسات صحن قرار گیرد.

به گزارش مشرق، سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت:‌ پس از رد طرح شفافیت آرای نمایندگان در صحن علنی و درخواست مجدد تعدادی از نمایندگان برای بررسی دوباره این طرح بر اساس ماده ۱۳۰ آیین نامه داخلی، کمیسیون آیین نامه داخلی بلافاصله با تشکیلات جلسات متعدد طرح قبلی را اصلاح کرد  و به هیئت رئیسه مجلس ارجاع داد، با این حال در شرایطی که مدتی است این طرح در دستور کار هفتگی صحن علنی قرار دارد ولی  تاکنون جزو دستور کارهای روزانه مجلس قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته در روزهای اخیر جمعی از نمایندگان با جمع‌آوری امضا در حال ارائه طرح جدیدی در رابطه با شفافیت آرا هستند که علاوه بر مجلس دیگر دستگاه‌ها را نیز شامل می‌شود و گویا این طرح تقدیم هیئت رئیسه نیز شده است.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: با این اوصاف باید دید تصمیم هیئت رئیسه مجلس این است که همان طرح شفافیت آرای نمایندگان که هم‌اکنون به شکل عادی در نوبت بررسی صحن قرار دارد را دنبال می‌کند یا اینکه طرح جدید را در دستور کار جلسات صحن علنی قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به وعده هفته گذشته رئیس مجلس مبنی بر بررسی مجدد طرح شفافیت آرای نمایندگان در صحن علنی تا پایان ماه رمضان، آیا پیش بینی می‌کنید که این وعده محقق می‌شود؟، گفت: اگر طرح شفافیت آرای نمایندگان همچنان به عنوان یک طرح عادی در دستور کار جلسات صحن قرار داشته باشد، با توجه به تعداد بالای طرح‌های عادی که پیش از طرح شفافیت در نوبت بررسی هستند، به احتمال زیاد بررسی طرح شفافیت آرا حتی به عمر مجلس یازدهم قد نخواهد داد. 

محمودی تصریح کرد: بنابراین وعده رئیس مجلس تنها در صورتی محقق خواهد شد که با درخواست نمایندگان طرح شفافیت به شکل اولویت دار در دستور کار جلسات صحن علنی قرار گیرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت شفافیت مجلس شورای اسلامی مجلس سمیه محمودی نماینده مجلس خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت طرح شفافیت آرای نمایندگان کمیسیون آیین نامه داخلی دستور کار جلسات صحن صحن علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،«محمدباقر قالیباف» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زدگان بود.

وی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند شهید مطهری را که جوهر اندیشه امام (ره) است، چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنان نشوند. شهید مطهری زنده است، چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین روز معلم را به همه فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می‌تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد

قالیباف در ادامه روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت و بیان کرد: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم های طلایی با تصویب «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» بود که به دوران تاریک رانت های صنفی پایان داد.

قالیباف ادامه داد: تصویب «قانون جهش تولید دانش بنیان» نیز به عقب ماندن نظام قانون گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از سه قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

قالیباف تاکید کرد: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و همچنین معافیت های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه دار کردن فعالیت های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان ها از دیگر عناصر ریل گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!