Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:08:56 GMT

انتقاد از عملکرد ضعیف ادارات در آذین‌بندی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۰۰۰۷

انتقاد از عملکرد ضعیف ادارات در آذین‌بندی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام «حسین کمیلی» رئیس بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری و مشورتی فعالان مهدوی استان با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: برنامه‌های خوبی در نیمه شعبان سال گذشته با همت همه اعضا شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه جلسه شورای سیاست‌گذاری و پشتیبانی را قبل از نیمه شعبان با حضور نماینده ولی فقیه برگزار که مصوبات بسیار خوبی داشت، افزود: این جلسه ۱۲ مصوبه با محتواهای بسیار خوب داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی به بخشی از برنامه‌های اجرا شده در نیمه شعبان سال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن‌های محوری نیمه شعبان به ویژه جشن مهدوی در فرهنگسرای بیرجند، ایجاد غرفه‌های پاسخگویی به شبهات مهدوی در امامزادگان، کاروان ماشین‌نویسی در روز و شب نیمه شعبان، برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان بهترین الگوی منتظران، برگزاری دعاهای ندبه باشکوه در سراسر استان، برنامه‌های سخنرانی متعدد با حضور سخنران محوری، اعزام مبلغ در شب نیمه شعبان به روستاهای استان به ویژه روستاهای عشایری و روستاها تلفیقی، اجرای سرود در سطح شهرها، نصب بنرهای مهدوی در سطح شهر و معابر که متأسفانه دستگاه‌ها آنچنان که باید و شاید عنایتی نکرده بودند، برگزاری سه‌شنبه‌های مهدوی در ادارات، برگزاری نشست‌های تخصصی در فضای مجازی و غیره از جمله این برنامه‌ها بوده است.

کمیلی با گلایه از برخی از دستگاه‌های اجرایی در راستای عدم آذین‌بندی ادارات، گفت: انتظار داریم تا ادارات و مساجد به این موضوع توجه کرده تا در مراسمات مختلف مردم بیشتر آن را حس کنند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا پیشنهاد داده‌اند تا ستادی تحت عنوان ستاد مردمی منتظران ظهور شکل گرفته و تمام فعالیت‌ها تحت نظر این ستاد انجام شود، اضافه کرد: همچنین نهادها و سمن‌های مردمی نیز تحت یک پرچم و زیر نظر این ستاد فعالیت کنند.

رئیس بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا اگر اعتباری را در رابطه با برگزاری اینگونه مراسمات به سمن‌ها داده می‌شود زیر نظر بنیاد هم در بحث میزان اعتبار و هم هزینه‌کرد آن انجام شود.

الگوگیری از شاخصه‌های عصر مهدویت

«محمدرضا طالبی» معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در ادامه اظهار داشت: در موضوع اشاعه فرهنگ مهدویت انتقاداتی که از دستگاه‌های اجرایی شده درست بوده و البته صددرصد اینگونه نبوده و بخشی از دستگاه‌ها کار کرده و بخشی مغفول مانده بود که تذکرات لازم داده شده است.

وی با اشاره به اینکه ابلاغیه و دستورالعمل‌هایی به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ارسال و به این موضوع تأکید شده، گفت: باید مبانی دینی خود را در دستگاه‌های اجرایی پایه‌ریزی کرده که یکی از مهم‌ترین موضوعات فرهنگ مهدویت است.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: سه‌شنبه‌های مهدوی در دستگاه‌های اجرایی با تلاشی که صورت گرفته پایه‌گذاری و برنامه‌های خوبی اجرا می‌شود.

طالبی تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف باید نهایت توان گذاشته شود تا به بهترین نحو در دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ها به خوبی اجرا شوند زیرا این امر در اثرگذاری موضوعات فرهنگی در جامعه بسیار تأثیر‌گذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه نباید برای اشاعه فرهنگ مهدوی تنها به مناسبت‌ها اکتفا کرد، افزود: نیاز به شاخصه‌هایی بوده که باید در دستور کار قرار داده شود که برخی از این شاخصه‌ها باید با الگوگیری از عصر مهدویت به‌دست آید.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار خراسان‌جنوبی یکی از این شاخصه‌ها را قانون‌مداری عنوان کرد و یادآور شد: اجرای عدالت و ظلم‌ستیزی، رفاه و آسایش اقتصادی و برقراری امنیت و آرامش در جامعه از دیگر شاخصه‌ها بوده که باید در جامعه اجرا و به این سمت و سو حرکت کنیم.

طالبی افزود: رسانه‌های معاند در این راستا فعالیت می‌کنند تا امنیت ما را زیر سؤال برده و آن خدشه‌دار کنند بنابراین نهایت تلاش را باید داشته باشیم تا تبلیغات دشمن در فضای رسانه‌ای را محدود و خنثی کرده تا امنیت ما، امنیتی پایداری شود.

اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی شاد

حجت‌الاسلام «سید علی حسینی» مسئول فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه در آموزش و پرورش در ایام نیمه شعبان حضور دانش‌آموزان را به صورت فیزیکی نداشتیم، تمام فعالیت‌ها در بستر شبکه شاد انجام شد.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه مجازی با موضوعات معرفتی، محبت، دعا، توسل، غیبت، حضور و ظهور، معرفی کتاب در زمینه مهدویت، برگزاری جلسات شورای نماز، قرآن و عترت در آموزشگاه‌ها، برگزاری مسابقات امام‌شناسی ویژه شناخت حضرت ولی عصر، برگزاری گفتمان‌های دینی، برگزاری محافل انس با قرآن به نیت سلامتی امام عصر، برگزاری پویش دسته‌جمعی قرائت دعای فرج در بستر شبکه شاد، تولید محتواهای فرهنگی با موضوع انتظار و مهدویت، برگزاری جشن ولادت در ادارات آموزش و پرورش، قرائت سوره فجر و راه‌اندازی کانال مهدویت از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش استان در نیمه شعبان و در و طول سال برای این موضوع بوده است.

راه‌اندازی تشکل‌های تخصصی مهدوی

حجت‌الاسلام «احمد رضایی» مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در ادامه گفت: این سازمان هم در ایام دهه شعبانیه شبکه تبلیغ را فعال کرد و علاوه بر آن در بحث خوراک و محتوای مهدوی اقدامات خوبی انجام داد.

وی با اشاره به برنامه‌های شبکه هیأت‌های مذهبی و مداحان به مناسبت نیمه شعبان، افزود: رویکرد عمده‌ای که مداحان به آن سمنت سوق داده می‌شوند رویکرد مهدوی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اقدام دیگری که ماندگار بوده و نتیجه گرفته‌ایم به سمت و سوی راه‌اندازی تشکل‌های تخصصی مهدوی بوده است، اضافه کرد: چندین سال بوده که این برنامه آغاز شده و توفیقات خوبی به دست آمده است.

رضایی با اشاره به اینکه بنیاد مهدوی باید پرچم‌دار در حوزه مهدوی باشد، گفت: باید کارهایی که در این حوزه انجام می‌شود به صورت پیوسته نه مقطعی باشد.

برگزاری ۳۸ برنامه مهدوی در حوزه سیما

«اصغر زارع» قائم مقام صدا و سیمای خراسان‌جنوبی اظهار داشت: صدا و سیمای استان در چهار حوزه در نیمه شعبان برنامه‌هایی را داشته است.

وی تصریح کرد: در حوزه معاونت سیما ۳۸ برنامه با ۸۰۹ دقیقه، در حوزه معاونت صدا رادیو ۲۷ برنامه به مدت ۴۰۲ دقیقه، در معاونت فضای مجازی ۱۴۲ برنامه و در معاونت خبر ۸۴ خبر رادیویی و تلویزیونی و مکتوب با ۸۷ دقیقه وجود داشته است.

زارع خاطرنشان کرد: ایجاد نگاه اجتماعی به برنامه‌های مهدوی یکی از تفاوت‌های برنامه‌های سال گذشته در نیمه شعبان نسبت به برنامه‌های سال‌های قبل بوده است.

لزوم تأثیرگذاری برنامه‌های مهدوی در بطن جامعه

«یاسر صادق» معاون فرهنگی اجتماعی سپاه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه عمده برنامه‌های نیمه شعبان با همکاری پایگاه‌های بسیج با قرارگاه‌های مسجد برگزار شده، اظهارداشت: باید متمرکز بر پیامدهای برنامه‌ها داشته باشیم که چه تأثیراتی را این برنامه‌ها در جامعه می‌گذارد.

وی با بیان اینکه مهدیت را باید در جامعه نهادینه کنیم، گفت: باید قبل از اینکه به عناوین برنامه‌ها تمرکز شود، سامانه‌ای از اهداف ایجاد تا تأثیرگذاری این برنامه‌ها در جامعه مشخص شود.

صادق ادامه داد: در بسیج دو سال بوده که این نگاه اتفاق افتاده و اهداف که باید محقق شود، مشخص شده و بستر رسیدن به اهداف این برنامه‌ها در این مناسبت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: گسترش روحیه امیدآفرینی، نگاه به زن الگوی در تراز اسلام، بالا بردن امید به زندگی در جامعه و بالا بردن روحیه انفاق اهدافی بوده که باید در مراسمات به این سمت حرکت کنیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی فرهنگ مهدوی بنیاد مهدوی کمیلی دستگاه های اجرایی برنامه ها آموزش و پرورش نیمه شعبان خراسان جنوبی برنامه ها دستگاه ها بنیاد مهدوی شاخصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران

ایسنا/خوزستان رئیس هیات فوتبال خوزستان گفت: در حالی که تشکیلات باشگاه‌های خوزستانی در استان است و باید جلسات تصمیم گیری باشگاه‌ها در استان برگزار شود، جلسات هیات مدیره باشگاه‌هایی چون فولاد و نفت آبادان در تهران تشکیل می‌شود.

عبدالکاظم طالقانی امشب در نشست مشترک با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، اظهار کرد: طی چند روز گذشته در بحث برگزاری مسابقات فوتبال در استان خوزستان با مشکلی مواجه شدیم که مورد انتقاد فدراسیون بود و نیز نارضایتی هواداران فوتبال را در برداشت. البته بیشتر بازی‌های استقلال ملاثانی در ورزشگاه تختی اهواز برگزار می‌شد اما با توجه به مشکل نور این ورزشگاه در ادامه نتوانست میزبانی‌های خود را در این ورزشگاه انجام دهد. البته اداره کل ورزش و جوانان خوزستان پیگیر وضعیت نور ورزشگاه تختی بوده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برگزار نشدن دیدار استقلال ملاثانی و فجر سپاسی در ورزشگاه غدیر خاطرنشان کرد: استقلال خوزستان مستاجر ورزشگاه غدیر است و باید رضایت آن‌ها جلب می‌شد. در ادامه بازی فجر و ملاثانی برگزار نشد و اگر چه حرف استقلال خوزستان حق بود اما در برخی موارد که منفعت استان در میان است باید کوتاه آمد. به هر حال شرایط بازی استقلال ملاثانی و فجر سپاسی به گونه‌ای پیش رفت که متأسفانه این بازی انجام نشد و از این بابت متاسف هستیم، ضمن اینکه متاسفیم که این مسئله در جامعه به گونه دیگر نشان داده شد، در حالی که هر باشگاه خودش مسئول انجام بازی‌هایش است.

رئیس هیات فوتبال خوزستان با توجه به مشکل پیش آمده در خصوص میزبانی استقلال ملاثانی، گفت: مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان، استاندار و معاون وی به قضیه ورود کردند و طی جلسه‌ای که داشتیم مقرر شد میزبانی‌های ملاثانی در استادیوم‌های استان خوزستان انجام شود و خوشبختانه مشکل میزبانی این تیم حل شد.

او با اشاره به وضعیت نامناسب سه تیم لیگ برتری فوتبال خوزستان، خاطرنشان کرد: اکنون سه تیم لیگ برتری ما جایگاه خوبی در جدول ندارند و این به دلیل تصمیماتی است که ابتدای فصل گرفته شد. البته ما پیش از این در همین راستا به سه باشگاه مواردی را گوشزد کردیم. به هر حال اکنون این سه تیم نیازمند وحدت هستند تا سهمیه‌های استان خوزستان حفظ شوند.

طالقانی تاکید کرد: اکنون باید این سه تیم حمایت شوند تا روحیه خود را از دست ندهند و باید به هر نحوی که شده است، هواداران و گروه‌های اجتماعی را مجاب کنیم که اکنون زمان وحدت است. شرایط باید مدیریت شود.

او بیان کرد: البته تیم‌های استان خوزستان خیلی ضعیف نیستند و باید به آن‌ها روحیه داده شود و بازیکنان آن‌ها نیز باید مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند.

رئیس هیات فوتبال خوزستان در ادامه با اشاره به برنامه‌های این هیات خاطرنشان کرد: قرار است آموزش مربیگری A در استان خوزستان برگزار شود که سهمیه استان خوزستان ۲۴ نفر است. همچنین طبق قولی که در مجمع داده بودم که مسابقات را در شهرستان‌ها احیا کنیم تا نتیجه آن پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و افزایش تعداد علاقمندان به رشته فوتبال باشد، این مهم به خوبی در دستور کار هیات فوتبال استان قرار گرفته است. ضمن اینکه مدارس فوتبال باید به صورت قانونمند و با گواهینامه از هیتت فوتبال خوزستان فعالیت داشته باشند و باید به این موارد توجه شود کخ خانواده‌ها باید فرزندان خود را در اختیار افرادی در این مدارس قرار دهند که مورد تایید هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان باشند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که باشگاه‌های استان خوزستان به صورت مستقل کار می‌کنند، افزود: تعدادی از اعضای هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران هستند و در حالی که تشکیلات این باشگاه‌ها در استان خوزستان است و از فضای استان استفاده کنند و باید جلسات تصمیم گیری باشگاه‌ها در استان برگزار شود، جلسات هیات مدیره باشگاه‌هایی چون فولاد و نفت آبادان در تهران تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم