Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل بنیاد مسکن فارس از اعلام آمادگی این اداره‌کل برای صدور اسناد مالکیت موقوفات وابسته به آستان حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد.

عطاءالله زمانی چهارشنبه ۲۴ فروردین در دیدار با تولیت آستان حضرت شاهچراغ (ع) ضمن اعلام آمادگی برای صدور اسناد موقوفات حضرت شاهچراغ (ع) در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، اظهار کرد: بنیاد مسکن با مشارکت و همراهی ادارات اوقاف و ثبت اسناد در سالهای مختلف به این کار مبادرت ورزیده و زمینه تثبیت مالکیت‌ها و قانونمند شدن معاملات را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او برخی از قابلیت‌ها و کارکردهای بنیاد مسکن در زمینه رفع محرومیت و توسعه را برشمرد و افزود: ما افتخار این را داریم در نهادی کار میکنیم که یادگار ارزشمند امام راحل است و افتخار خدمت گذاری به محروم ترین و شریف ترین اقشار جامعه را دارد. بنیاد مسکن در دورافتاده ترین روستای استان فارس از شمال تا جنوب حضور دارد و همیشه و همواره در کنار مردم بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین تامین سرپناه برای قشر نیازمند جامعه را یکی از اولویت‌های کاری بنیاد مسکن دانست و گفت: بنیاد مسکن در سالی که گذشت ۳۵۰۰ واحد مسکونی را برای نیازمندان و اقشار آسیب پذیر به سرانجام رساند، علاوه بر این با اعطای تسهیلات کم بهره و وام‌های بلا عوض زمینه خانه دار شدن اقشار مختلف را فراهم کرده است.

زمانی در ادامه به مناسبت سالگرد تاسیس حساب ۱۰۰ امام با بیان اینکه در حادثه سیل دی‌ماه سال ۱۴۰۰ در شهرستان‌های لارستان و لامرد ۱۳۸۳ واحد خسارت دیدند که ۸۳۶ واحد احداثی و ۵۴۷ واحد تعمیری بود، اظهار کرد: ۵۱۸ واحد آواربرداری شده و تاکنون نیز ۵۰۸ تن میلگرد برای آن تامین شده است.

او با بیان اینکه ۲۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم سیل‌زده جنوب پرداخت و بیش از ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای ساخت و تعمیرات تامین شده است، گفت: ۲۱۵ واحد در مرحله فنداسیون، ۷۸ واحد در مرحله دیوارچینی و ۱۷ واحد نیز در مرحله احداث سقف است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس عنوان کرد: بنیاد مسکن با راه‌اندازی ستاد بازسازی در مناطق سیل‌زده کار بازسازی واحدهای خسارت دیده را برنامه‌ریزی و دنبال می‌کند.همچنین با تامین اعتبارات بانکی در اواخر سال گذشته کار بازسازی واحدهای مسکونی در این مناطق شروع شده است.

زمانی اضافه کرد: به مناسبت سالگرد دهه حساب ۱۰۰ امام در ۲۲ روستای فارس بهسازی معابر با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود و در حوزه بهسازی مسکن روستایی نیز ۹ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه بنیاد مسکن مسئولیت ساخت مسکن محرومین و مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ساخت مسکن اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را برعهده دارد، گفت: بنیاد مسکن در حدود ۱۱۵ شهر فارس فعالیت ساخت مسکن را برعهده دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به راه‌اندازی سامانه راهبر ساخت و ساز روستایی در استان فارس، افزود: با راه‌اندازی این سامانه متقاضیان مسکن روستایی برای اخذ پروانه ساختمانی به مرکز شهرستان مراجعه نمی‌کنند و تمام مراحل اخذ پروانه از طریق این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که در حال حاضر این سامانه به صورت پایلوت در شهرستان جهرم در حال اجرا است.

آیت‌الله ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) نیز در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن و با گرامی داشت سالروز تاسیس حساب ۱۰۰ امام راحل اظهار کرد:  برکات خدمات بنیاد مسکن در همه مناطق روستایی استان فارس و در شهرها گسترده است .

او خاطرنشان کرد: قطعا سند دار شدن موقوفات وابسته به آستان مقدس و مشارکت بنیاد مسکن دراین کار زمینه رونق بیشتر و رفع مشکلات مردم و تامین معیشت را برای آنان به همراه خواهد داشت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی حضرت شاهچراغ بنیاد مسکن فارس امام راحل نهضت ملی مسکن مدیرکل بنیاد مسکن فارس بنیاد مسکن حضرت شاهچراغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۶۲ درصدی تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدزبیر موسوی، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست شورای بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، اظهار کرد: میانگین پرداخت کشوری ۵۵ درصد بوده اما در استان ۶۲ درصداست.

وی افزود: ۵۳ هزار و ۶۵ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است و بقیه را حداکثر تا اواخر خرداد معرفی می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک ملی ۴۵۰ سهمیه داشتیم که ۴۱۶ واحد معرفی شده‌است، در سال جدید بانک‌ها اعلام کرده‌اند سیاست‌ها هنوز ابلاغ نشده‌است و پرداخت‌ها کمتر شده‌است، انتظار داریم کمی سخت‌گیری‌ها در بخش ضمانت‌ها نیز کمتر شود، سال جدید پرداختی در بانک ملی نداشتیم.

سهراب اصالت‌زاده معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست وضعیت پرداخت تسهیلات مسکن از طرف بانک‌ها را شرح داد و گفت: بانک سپه ۷۰۰ سهمیه دارد که ۲۰۹ واحد انعقاد قرارداد شده‌ اما در سال جدید هنوز پرداختی انجام نشده‌است.

وی افزود: سهمیه بانک مسکن ۱۳۵۰ فقره بوده که از ۱۲۰۰ مورد معرفی شده ۴۲۴ مورد انعقاد قرارداد شده است.

اصالت‌زاده تصریح کرد: سهمیه بانک تجارت ۱۵۰۰ واحد سهیمه بوده که از این تعداد ۱۱۴۵ واحد معرفی شده ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

وی با اشاره به عملکرد سایر بانک‌ها از سال گذشته تاکنون گفت: در بانک صادرات ۹۰۰ سهمیه داشتیم که ۲۶۳ مورد انعقاد قرارداد شده‌است، در بانک کشاورزی ۴۵۰ واحد سهمیه داشتیم ۴۱۴ مورد معرفی و ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سهمیه بانک رفاه ۸۰۰ واحد بود که از ۶۸۴ واحد معرفی شده، ۲۰۰ واحد انعقاد قرارداد شده‌است و بانک ملت ۵۵۰ سهمیه بود که ۳۴۳ واحد معرفی شده و ۳۱۵ واحد انعقاد قرارداد شده‌ است.

وی گفت: پست بانک نیز ۳۰۰ واحد سهمیه داشتیم که ۲۰۷ واحد معرفی کردیم و ۴۸ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

کد خبر 749365

دیگر خبرها

  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد