Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تردد خانواده‌ها با خودرو‌های شخصی اطراف مدارس این نگرانی را برای پلیس ایجاد می‌کند که تراکم و کندی حرکت خودرو‌ها اطراف مدارس می‌تواند حادثه ساز باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار محمد حسین حمیدی با اشاره به وضعیت تردد خانواده‌ها همراه با دانش آموزان در اطراف مدارس و کندی حرکت و تراکم خودرو‌ها بعد از بازگشایی مجدد مدارس افزود: قابل پیش بینی بود که با توجه به بازگشایی به یکباره مدارس شرایط برای هماهنگی سرویس مدارس برای خانواده‌ها مهیا نباشد و عملا خانواده‌ها برای رفت و آمد فرزندانشان به مدارس از خودروی شخصی استفاده کنند که این مسئله طبیعتا در وضعیت ترافیکی معابر منتهی به مدارس تاثیر گذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص وضعیت ترافیکی اطراف مدارس بعد از بازگشایی مجدد گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته سیستم آموزشی به صورت آنلاین برای دانش آموزان طراحی شده بود این احتمال وجود دارد که برخی از مدارس تعداد بیشتری از دانش آموزان را در سال جاری ثبت نام کرده اند که در این شرایط قاعدتا تعداد دانش آموزانی که به آن مدارس می‌روند بیشتر از سنوات گذشته است و عملا با در نظر گرفتن این نکته که سرویس مدارس به هر دلیلی در شرایط فعلی با استقبال مواجه نشده است و عملا تعداد خودرو‌های شخصی در ساعات ابتدایی روز و در زمان تعطیلی مدارس بیش از حالت معمول است که این مسئله در طرح ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ ویژه بازگشایی مجدد مدارس مشهود است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: با توجه به شرایط موجود، خانواده‌ها ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حین تردد و عدم توقف در محل‌های ممنوع، سعی کنند برای همراهی فرزندانشان تا درب مدارس با فاصله مناسب نسبت به توقف خودروشان اقدام کنند، ضمن اینکه می‌توانند با هماهنگی به جای استفاده از خودرو شخصیشان برای یک دانش آموز هر خانواده تعداد بیشتری از دانش آموزان را به نوبت به مدرسه برساند که این مسئله می‌تواند در کاهش تراکم و تردد خودرو‌ها اطراف مدارس موثر باشد.
حمیدی معتقد است: دانش آموزان نیز در این شرایط در معرض خطر تردد و تراکم خودرو‌ها اطراف مدارس هستند که نیاز است خانواده‌ها و اولیا مدرسه در این مورد با مراقبت و توجه بیشتری، تردد دانش آموزان را به خصوص از عرض معابر مدنظر قرار دهند.
حمیدی در پایان خاطر نشان کرد از روز 14 فروردین 1401 طرح بازگشایی مدارس با تمهیدات ویژه پلیس راهور تهران بزرگ در حال انجام است و عوامل پلیس راهور تهران بزرگ در محل تقاطع‌ها و معابر منتهی به مدارس و مراکز آموزشی نسبت به تسهیل تردد خانواده‌ها و دانش آموزان اقدام می‌نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پلیس راهور تهران بزرگ خودرو ها اطراف مدارس دانش آموزان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است