Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برنامه ریزی برای  اعزام تیم‌های سیار واکسیناسیون به مدارس مقطع ابتدایی خبر داد. - اخبار استانها -

محمد احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت:در راستای کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونا، تیم‌های سیار واکسیناسیون اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدارس مقطع ابتدایی مراجعه کرده و پس از دریافت رضایت از والدین، نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مدارسی که تعداد دانش آموزان به اندازه ای است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل اجرا نیست طرح زوج و فرد اجرایی می‌شود، گفت: در بازدیدهایی که به صورت مستمر از مدارس انجام می‌شود تاکید بر لزوم اجرای پروتکل‌های بهداشتی مدنظر است.

مدیر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: واکسیناسیون دانش آموزان مدارس متوسطه در حد مطلوبی است اما در مقطع ابتدایی که دانش آموزان نیز درک درستی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند، واکسیناسیون از اهمیت بالایی برخوردار است.

 احمدیان با بیان اینکه واکسیناسیون مقطع ابتدایی با حضور والدین و یا رضایت نامه آن‌ها انجام می‌شود، گفت: پس از ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمام آموزش‌ها به صورت حضوری ارائه می‌شود مگر اینکه دانش آموز مبتلا به بیماری‌های زمینه ای و در معرض خطر بیماری کرونا باشد که در چنین شرایطی آموزش‌ها به صورت مجازی ارایه می‌شود.

سعید فردین‌فر،مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد  نیز اظهارداشت: انجام واکسیناسیون کامل کرونا از بروز بسیاری از آسیب‌های این بیماری جلوگیری کرده و در جهت سلامت واکسینه شده‌ها و اطرافیان آن ها بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: از زمان شروع واکسیناسیون کرونا تاکنون 8 میلیون و 920 هزار و 960 دُز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

فردین فر تصریح کرد: واکسن‌های تزریق شده شامل 3 میلیون و 972 هزار و 952 مورد نوبت اول افراد بالای 12 سال، 3 میلیون 503 هزار 501 مورد نوبت دوم افراد بالای 12 سال، یک میلیون و 333 هزار و 647 مورد نوبت سوم افراد بالای 18 سال و 110 هزار و 860 مورد نوبت اول افراد 5 تا 11 سال بوده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس با بیان اینکه در حوزه تحت پوشش این دانشگاه 4 میلیون و 101 هزار و 230 نفر جمعیت مشمول بالای 12 سال، 3 میلیون و 627 هزار و 590 نفر جمعیت مشمول بالای 18 سال و 730 هزار و 513 نفر جمعیت مشمول 5 تا 11 سال هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون 96.87 درصد گروه سنی بالای 12 سال دُز اول و 85.43 درصد همین گروه سنی دُز دوم را دریافت کرده‌اند و این عدد در دُز سوم گروه سنی بالای 18 سال 36.76 درصد و در دُز اول گروه سنی 5 تا 11 سال 15.18 درصد بوده است.

کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان فرانسوی از 27 میلیون نفر + جدول تغییراتحال 41 نفر از بیماران کرونایی بستری در استان گیلان وخیم استآمار کرونا در ایران| فوت 28 نفر در شبانه‌روز گذشته

فردین‌فر تأکید کرد: بهترین کار در خصوص پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا انجام واکسیناسیون کامل علیه این بیماری بوده و از کسانی که در این خصوص هنوز اقدام نکرده‌اند و یا دُزهای دوم و سوم خود را به دلایل غیر موجه به تأخیر انداخته‌اند می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون کرونا جهت تزریق واکسن مراجعه کنند.

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقطع ابتدایی دانش آموزان بالای 12 سال مورد نوبت گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور برگزاری کلاس‌های درس در مدارس استان بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته و زمان پایان کلاس‌ها و امتحانات هر مقطع مشخص شده است.

وی از ادامه آموزش در همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه خبر داد و اضافه کرد: در پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی دانش‌آموزان تا نوزدهم اردیبهشت در مدارس خواهند بود و دانش‌آموزان پایه ششم به خاطر امتحان هماهنگ کشوری تا ۸ خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای اینکه دانش‌آموزان آمادگی لازم را داشته باشند ۲ روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد بیان کرد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم نیز تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

موحدی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا ۳۰ خرداد افزود: امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و برنامه امتحانی ابلاغ شده است.

کد خبر 6090491

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد