Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن نوری زاده گفت: از تبادلات تجاری یاد شده ۷۳۲ تن مربوط به صادرات، ۱۰۳ تن واردات، ۱.۷ میلیون تن ترانزیت ورودی و ۶۹۵ تن ترانزیت خروجی بوده است.

بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، پارسال ۱۰۰ میلیون و ۱۳۱ هزار تن کالا به ارزش ۵۱ میلیارد و ۸۷۵ میلیون دلار بین ایران و ۱۵ کشور همسایه تبادل شد که ۷۵ میلیون و ۴۴۵ هزار تن به ارزش ۲۶ میلیارد و ۲۹ میلیون دلار سهم صادرات ایران به این کشور‌ها و ۲۴ میلیون و ۶۸۶ هزار تن به ارزش ۲۵ میلیارد و ۸۴۶ میلیون دلار نیز سهم واردات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 سرپرست فرمانداری سرخس گفت: گمرک سرخس در سال ۱۳۷۳ افتتاح شد و ابتدا فعالیت خود را در بخش مسافری و با حجم پایین شروع کرد، اما امروز پس از ۲۸ سال این مجموعه مرزی در زمزه یکی از گمرکات مهم و فعال ایران مطرح است که در بخش‌های تجاری، مسافری و قضایی فعالیت می‌کند و البته با آغاز شیوع کرونا دولت ترکمنستان فعالیت مسافری مرز را به تردد‌های دیپلماتیک محدود کرده است.

او گفت: حوزه فعالیت گمرک را محوطه گمرک سرخس، ایستگاه راه آهن به عنوان بزرگترین پایانه ریلی کشور و منطقه ویژه اقتصادی سرخس تشکیل می‌دهد.

نوری زاده گفت: وجود منطقه ویژه اقتصادی سرخس و استفاده بهینه از آن تاثیر بسزایی در شکوفایی منطقه سرخس خواهد داشت.

 سرپرست فرمانداری سرخس گفت: این گمرک مجهز به سایت ایکس ری کامیونی و ایکس ری پالتی در سالن مسافری و سگ مواد یاب و استقرار و پیاده سازی دروازه‌های مربوط به مهر و موم‌های هوشمند است و عملکرد پارسال این حوزه منجر به کشف مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و کالای قاچاق و ممنوع الورود شده است.

نوری گفت: سیمان، نئوپان و میلگرد سه کالای عمده صادراتی، پنبه، لوله، ورق پلی اتیلن و مازوت اقلام مهم ترانزیتی و الیاف پنبه، سولفات آمونیوم و نخ پنبه نیز سه کالای مهم وارداتی در مرز‌های جاده‌ای و ریلی سرخس بوده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک سرخس منطقه ویژه اقتصادی کالای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف با یک خودروی ورزشی در خیابان (فیلم) تصادف پسر رونالدو با خودرو به همراه دوستش (فیلم) تصادف یک خودرو با پارکینگ خانه‌ای در کالیفرنیا (فیلم)

دیگر خبرها

  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور