Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@12:04:44 GMT

فیلم سینمایی دسته دختران پروانه نمایش گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۰۸۱۶

فیلم سینمایی دسته دختران پروانه نمایش گرفت

ایران اکونومیست-شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش فیلم سینمایی «دسته دختران» موافقت کرد. این فیلم روایت مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم ابتدایی جنگ است و با بازسازی تصاویر زنده و مستند از نبرد خانه به خانه خرمشهر، اولین تصاویر سینمایی با نگاه زنانه از آن مقاومت را خلق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش سه فیلم سینمایی موافقت کرد و بر این اساس برای فیلم‌های سینمایی «دسته دختران» به تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری و کارگردانی منیر قیدی، «میان صخره‌ها» به تهیه‌کنندگی محمد احمدی و کارگردانی مختار عبداللهی و «احمد به تنهایی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین مهکام پروانه نمایش صادر شد.

فیلم سینمایی «دسته دختران» با نگاهی آزاد و بر اساس روایت‌های واقعی از مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در دفاع مقدس ساخته‌شده است. کارگردان این اثر هنری بر بخش‌هایی از جنگ ۸ ساله نور افکنده که طی همه این سال‌ها کمتر بدان پرداخته‌ شده است. این فیلم روایت مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم ابتدایی جنگ است و با بازسازی تصاویر زنده و مستند از نبرد خانه به خانه خرمشهر، اولین تصاویر سینمایی با نگاه زنانه از آن مقاومت را خلق کرده است.

کارگردان این فیلم الگوی زن منفعل و مرد فعال را که در سینمایی دفاع مقدس موضوعیت دارد را به چالش می‌کشد. فیلم «دسته دختران» روایتگر زنانی است که به‌اندازه مردان زخم‌خورده‌اند، اما ما کمتر چیزی از آن‌ها و خاطراتشان شنیده‌ایم. این فیلم محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی سوره است.

«دسته دختران» با بازی نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها و فرشته حسینی در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فیلم سینمایی پروانه نمایش دسته دختران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط شهرداری بم به لیگ ۳

تیم فوتبال شهرداری بم در هفته ۲۴ گروه اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور و در دیداری سرنوشت‌ساز، میهمان آینده سازان اردبیل بود.

این تیم در پایان با یک گل مغلوب شد و بدین ترتیب با توجه به شکست شهرداری بم و پیروزی رقیبان، سقوط نماینده شرق استان کرمان به لیگ پایین‌تر قطعی شد.

شهرداری بم فصل را با مهدی جزینی آغاز کرد؛ اما وی خیلی زود جای خود را به علیرضا آلبوغبیش سرمربی فصل قبل این تیم داد. با این حال حضور آلبوغبیش نیز نتوانست تاثیری در روند شهرداری ایجاد کند و جهانبخش جعفری که یک بار موفق به نجات شهرداری از سقوط شده بود، بار دیگر این ماموریت را به عهده گرفت؛ اما در انجام آن موفقیتی کسب نکرد تا شهرداری بم به عنوان تنها نماینده کرمان در لیگ دو، سقوط تلخی دیگر را به فوتبال کرمان تحمیل کند.

بر این اساس، تیم‌های شهرداری بم و شهدای ساری دو هفته مانده به پایان رقابت‌های مرحله گروهی به لیگ دسته سوم سقوط کردند.

جدول رده‌بندی گروه اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور در پایان هفته بیست و چهارم

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چه جوری یک هفته‌ای پروانه کسب‌وکار بگیریم؟
  • پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • (تصاویر) پروانه لکه دار واریا از نمای نزدیک
  • پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار