Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@19:14:39 GMT

فعالیت مرکز انتقال خون کرمانشاه در شب‌های ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۰۸۶۲

فعالیت مرکز انتقال خون کرمانشاه در شب‌های ماه رمضان

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نیازمندی مرکز انتقال خون استان کرمانشاه به ذخایر خون به عنوان یک نیاز همیشگی و ذخیره‌سازی آن به اندازه کافی برای مواقع بحرانی در شب‌های ماه رمضان ساعات فعالیت این مرکز افزایش یافته است.

وی افزود: به منظور رفع کمبود و کاهش ذخایر خون در استان کرمانشاه مرکز انتقال خون برای جلوگیری از قطع زنجیره اهدا خون و همچنین رفاه حال اهداکنندگان فعالیت خود را در شب‌های ماه رمضان نیز ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از لحاظ شرعی اهدای خون مشکلی برای روزه دار ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: باید گفت که افراد روزه‌داری که قصد اهدا خون دارند برای این امر از لحاظ شرعی هیچ گونه ممنوعیتی نداشته و تنها به سیستم و قوای بدنی آنها بستگی دارد.

میرزاده با اشاره به نکاتی در مورد بازه زمانی مناسب برای اهدا خون، بیان کرد: بهترین و مناسب‌ترین زمان برای انقال خون در طول روز قبل از ظهر بوده که بدن آمادگی بیشتری دارد اما چنانچه با اهدا خون در طول روز احساس ضعف به آنها دست می‌دهد می‌توانند اهدا خون را به بعد از افطار موکول کنند.

وی ادامه داد: مرکز انتقال خون استان کرمانشاه در ایام ماه رمضان تا ساعت ۲۳ هرشب پذیرای اهدا کنندگان بوده و در شب‌های احیا نیز با یک ساعت فعالیت بیشتر تا بامداد از اهدا کنندگان خون‌گیری خواهد داشت.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان توصیه‌هایی به اهداکنندگان، خاطرنشان کرد: به افرادی که قصد اهدا خون در این ایام ماه رمضان را دارند توصیه می‌شود حتماً در وعده‌های سحری خود از مواد خون‌ساز استفاده کرده و مایعات بیشتر از زمان افطار تا وعده سحری خودمصرف کنند.

میرزاده تاکید کرد: مرکز انتقال خون استان کرمانشاه در تمام روزهای هفته به جز جمعه‌ها تا پایان ماه رمضان از هشت صبح الی ۲۳ فعالیت داشته و در پایگاه معتضدی نیز از هشت صبح تا یک ظهر خون‌گیری از اهداکنندگان صورت می‌گیرد.

کد خبر 5465965

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه انتقال خون کرمانشاه اهدای خون اهدا خون ماه مبارك رمضان ماه رمضان 1401 ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا آمار کرونا ماه رمضان 1401 هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان رضوی مشهد خطبه های نماز جمعه انقلاب اسلامی هنر گرد و خاک ماه مبارك رمضان انتقال خون استان کرمانشاه مرکز انتقال خون ماه رمضان اهدا خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسید.

دکترحاج عبدالامیر قرشی رئیس مرکز کربلاء للدراسات والبحوث در عتبه مقدس حسینی در دیدار و گفت وگو با رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به شرحی از فعالیت‌های مجموعه دراسات در زمینه‌های مختلفی همچون حوزه‌های علمی، پژوهشی و نشر کتب و مجلات پرداخت.

دکتر محمدرضا قائمی نیک، معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در این دیدار گفت: تفاهم صورت گرفته با این مرکز برای نخستین بار برای ارتقاء فعالیت‌های دو محموعه انجام شده است که پس از گفت وگو و تبادل نظر‌های متوالی درباره فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی و علمی دو مجموعه،  امضای تفاهم نامه همکاری صورت گرفت.

 وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: این دانشگاه با ظرفیت‌های مطلوب علمی و پژوهشی در سال‌های فعالیت خود با مراکز بین المللی زیادی همکاری کرده و  این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسیده است.

 دکتر قائمی نیک گفت: امضا تفاهم نامه با مرکز للدراسات والبحوث فی العتبة الحسینیة المقدسةنیز از شمار توسعه فعالیت‌های بین المللی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش‌های علمی و پژوهشی است .

دیگر خبرها

  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • انتصاب جدید مرکز جهاد کشاورزی بالانج
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند