Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمجید دراهکی گفت: از این شمار مهارت آموز ۱۲هزار و ۶۷۰ نفر معادل ۴۰ درصد در بخش خصوصی و ۲۱هزار و ۴۴۵ نفر معادل ۶۰ درصد در بخش دولتی آموزش دیدند.

وی در نشست با اعضای کانون و انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان بوشهرمی گوید تنوع حرفه‌ای در بخش خصوصی در استان بوشهر ۲۳۰ و در بخش دولتی معادل یک هزار و ۲۶۰ حرفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراهکی می گوید ۲۲۵ آموزشگاه آزاد در استان بوشهر فعالیت می کنند که یکی از راه‌های توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور رشد و توسعه بخش خصوصی است و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای می‌توانند در توسعه آموزش‌های مهارتی که نقش موثری در ایجاد اشتغال مولد و پایدار دارند حضور پررنگ تری داشته باشند.

به گفته وی بخش دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای همواره نیازمند تفکر، همراهی و همفکری بخش خصوصی در مهارت آموزی است که اگر تجربه این همکاران در کنار توان نیرو‌های دولتی قرار بگیرد، مسیر بهبود برای سازمان هموار و به پویایی و چابک شدن کمک شایانی می‌شود.

دراهکی می گوید آموزش‌های ارائه شده از سوی آموزشگاه‌های آزاد و بخش دولتی فنی و حرفه‌ای زمانی می‌تواند حاصل بهتری به همراه داشته باشد که این ۲ بخش در کنار یکدیگر در راستای توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی تلاش کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر می گوید ۶۰ درصد مهارت آموختگان بخش خصوصی جذب بازار کار می‌شوند که بخش خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه نیازمند کیفیت بخشی به آموزش‌ها و لزوم بازار سازی و بازاریابی است، زیرا انسجام، مشارکت و مشتری مداری باید رویکرد آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای آزاد قرار گیرد.

دراهکی می گوید تأسیس و راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد نقشی مهم در پر کردن خلأ‌های آموزشی و دسترسی آسان متقاضیان به مهارت‌آموزی در استان بوشهر دارند.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بخش خصوصی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی دارد  و توجه به آموزش‌های مهارتی در حوزه مشاغل خانگی، بویژه آموزش‌های منجر به اشتغال ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مهارت آموزی بازار کار آموزش فنی و حرفه ای آموزشگاه های آزاد استان بوشهر بخش خصوصی بخش دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: پایه و اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است.

محمدرضا معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، که به احترام نام و مجاهدت‌های این معلّم بزرگ حوزه و دانشگاه، «روز گرامی‌داشت مقام معلم» نام گرفته است، فرصتی برای تجلیل از شان والای معلم و استادانی است که عاشقانه و صادقانه در عرصه تعلیم، تربیت و پژوهش همت می گمارند.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک پایه و اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است؛ و با عنایت به نقش محوری و اساسی معلم در تربیت نسل جوان و اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه، باید در نظر داشت که تکریم معلمان و اساتید، تکریم جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اضافه کرد: تولید پایدار علم و دانش و آموزش و تربیت نیروی متخصص، لازمه‌ پیشرفت و آبادانی کشورها بوده این مسئولیت سنگین بر دوش معلمان جامعه نهاده شده است. دانشگاه به عنوان اولین حلقه از زنجیره‌ تولید دانش و اساتید به عنوان مجاهدان خط مقدم این زنجیره، سزاوار تکریم و قدردانی هستند.

معظمی گودرزی بیان کرد: معلم آینه دانایی، ترجمان معرفت و نماد تعهد در تاریخ بشریت است. اوست که چگونه اندیشیدن، چگونه انتخاب کردن و چگونه زیستن را می‌آموزد.

وی ادامه داد: معلم بودن، تنها در انحصار معلومات نیست، بلکه افزون بر معلومات و تخصص، باید با هنر آزاد اندیشی عجین شده باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تصریح کرد: نقش محوری معلّمین و استادان در آگاهی بخشی به جامعه و تعلیم و تربیت نسل جوان، بر کسی پوشیده نیست و مسئولیت سنگین تولید علم و دانش، اندیشه ورزی و تربیت نیروی متخصص برای پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان  بر دوش آنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد