Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسدیان گفت: ۴۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری کرج حق مردم است، سال ۱۴۰۰ این اعتبار وصول شده اما آقایان نتوانسته اند پول مذکور را که در بانک مرکزی خاک می خورد استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمداسدیان رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج درباره دلایل طرح استیضاح شهردار کرج در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: اعضا شورا از مصطفی سعیدی سیرایی ۵ سوال داشتند که یک مورد آن به انتصابات باز می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدیان با اشاره به اینکه شهردار باید اعلام کند مبنای انتصابات چیست؟ افزود: متاسفانه سیرایی برای هر کسی که به وی انتقاد بیشتری می کند امتیاز می دهد و منافع شهر را در نظر نمی گیرد، قطار شهری کرج هم در این دوره بلاتکلیف مانده است. وی اظهار داشت: تست گرم و سرد، راه اندازی آزمایشی و بهره برداری قطار شهری کرج مطالبات شورا از شهردار کرج بود اما تا کنون محقق نشده و وی توانایی لازم را برای ارائه این برنامه ندارد، مباحث فنی را انتقال داده و با تهران مذاکره کردیم. اسدیان تصریح کرد: متاسفانه مجموعه شهرداری کرج توانمندی در زمینه پیشبرد قطار شهری کرج نداشته و علی رغم تلاش های ما و اتصال برق ریل سوم از آبان ۱۴۰۰، امکان تست گرم و راه اندازی ۳ ساعته وجود دارد اما انجام نشده است. وی گفت: ۴۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری کرج حق مردم است، سال ۱۴۰۰ این اعتبار وصول شده اما آقایان نتوانسته اند پول مذکور را که در بانک مرکزی خاک می خورد استفاده کنند، عدم استفاده از آن یعنی کرج نیاز ندارد. اسدیان با اشاره به اینکه متاسفانه سال ۱۴۰۱ در صورت موافقت بانک مرکزی می توان اوراق مشارکت را برای قطار شهری کرج دریافت کرد و یا از رقم مذکور کاسته می شود، افزود: روسای سازمان های شهرداری تا کنون برنامه ای ارائه نکرده اند. وی اظهار داشت: نظر ما شایسته گزینی بدون دخالت شورا بود اما این مهم محقق نشد، سازمان مشارکت و سرمایه گذاری کدام سرمایه گذار را جذب کرده است؟ ۲۵۶ روز از عمر خدمت سعیدی سیرایی می گذرد و از ۱۲ مهر ۱۴۰۰شهردار کرج است. اسدیان تصریح کرد: حقوق و ارقام همان اعداد سابق بوده و شهردار کرج انتصابات در واحد حقوقی را به گونه ای رقم زده که این بخش قراردادهای ترکمانچای منعقد کرده و کلیه ایستگاه های اتوبوس را برای تبلیغات در اختیار گرفته است. وی گفت: باید بهینه سازی انجام می شود و بعد از فروش بلیت الکترونیکی درصد شهرداری واریز می شد اما تا کنون این مسئله هم محقق نشده است، عملکرد ضعیف پیمانکارهای پاکبان ها موجب شده تا کنون ۵ پاکبان جان خود را به دلیل عدم ایمنی کار از دست دهند. اسدیان با اشاره به اینکه شهردار کرج باید پاسخگوی انعقاد مجدد قرارداد با پیمانکاران مذکور باشد، افزود: ماجراهای پشت پرده باید مشخص شود، پیش از این سعیدی سیرایی به ۳ سوال از ۸ سوال اعضای شورا پاسخ داد و قانع شدیم. وی اظهار داشت: شهردار کرج در جلسه ای محرمانه درخواست فرصت کرد تا عملکرد خود را در زمینه ۵ سوال دیگر ارائه دهد اما هیچکدام انجام نشد، طبق ماده ۸۳ پس از اینکه از سوال قانع نشدیم شهردار کرج را با امضای ۶ نفر استیضاح کردیم. اسدیان تصریح کرد: در جلسه آینده شورا، شهردار کرج باید پاسخ سوالات اعضای شورا را داده و ابقا ایشان به رای گذاشته می شود، رای شفاف بوده و الکترونیک نیست تا منافع شهر مشخص شده و مردم داعیه داران حقوق شهر را بشناسند.  

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قطار شهری کرج شهردار کرج تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، صحن شورا را ترک کردند؛ این اقدام در راستای از حدنصاب انداختن جلسه شورای شهر تهران ارزیابی می‌شود که البته امروز جلسه با حدنصاب قانونی به کار خود ادامه داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

در ادامه برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به این گزارش و قراردادهای چین اعتراض و انتقاداتی را مطرح کردند.

در ادامه جلسه شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در پشت تریبون قرار گرفت تا به انتقادات مطرح شده از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران پاسخ دهد اما در حالیکه هنوز زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود، برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند!

سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که همزمان با قرار گرفتن زاکانی در پشت تریبون، صحن شورا را ترک کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است